Gå til innhold

flere trygda i arbeid

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå må vi få ut flere i arbeid. Er alltfor mange som sitter på rompa og bare har trygd men som kan arbeide. jeg er for arbeids plikt som ble innført  i januar men alltfor mange som gjør litt og så er det tilbake igjen. Vet om flere som er "syke" men ser de ofte på butikken og andre steder. hvis du grweier å gå tur om kvelden greier du faen meg og jobbe litt også. deppresjon og angst er mote sykdommer nå og det er altfor enkelt og bare si du er deppa en dag og legge seg ned på sofaen og snorke til langt ut på ettermiddagen. Buhuu jeg er så deppa se på meg. Blir kvalm. Alle som er triste og lei seg av og til men klarer jo og jobbe for det. Sier ikke at alle ikke er syke men altfor mange som trenger et spark i rompa og komme seg i arbeid. er jo i hamar de har begynnt med tiltak. Trygd skal dekke nødvendig ting som mat og drikke. strøm etc. men når jeg ser trygda som går å kjøper seg iphone på butikken og reise til syden og late seg enda mer får jeg bare lyst og riste dem litt og be dem gjøre noe nyttig.

Anonymkode: 99be5...519

Skrevet

Hvem ansetter?

Anonymkode: 281bb...312

• Liker 8
Skrevet

Slik blir det hver eneste gang en *Trygdetråd* blir oppretter, masse hat blir rettet mot TS og ingen konstruktive innlegg, jeg er helt enig med TS, kjenner flere som er på trygd, hvorav han ene til og med driver en liten gård! Mate dyr, treske, hogge ved i skogen, og reparere alt mulig det kan han. Dere skjønner sikkert hvorfor jeg er litt skeptisk

Anonymkode: 31b9d...842

Skrevet

Så trygdede burde ikke få «lov» til å gå på butikken for å kjøpe seg mat eller andre nødvendigheter? De skal bare sitte inne, isolere seg og bli enda mer syke og deprimerte ? Og hvem skal ansette disse menneskene som kanskje kan jobbe litt en dag neste uke, men som ikke kan spesifisere når eller hvor mye siden de må se an dagsformen ? Skal du gjøre det, TS? Som arbeidsgiver er jeg i alle fall avhengig av stabil arbeidskraft. Jeg kan ikke ringe til kunder av våre tjenester og forklare at nei, vi vet ikke når tjenesten blir levert for det spørs når, eller om, «Ola» kan dukke opp på jobb. 

Og at uføre reiser på ferie...Altså da har de enten opptjent seg gode trygderettigheter gjennom mange år i jobb, ellers har de spinket og spart eller har en grei uføreforsikring. Skal du sitte her og bestemme at uføre må bruke pengene sine på kun nødvendigheter, og ikke får lov til å spare inn på visse ting som gjør at de får råd til å reise på ferie ? 

Anonymkode: 8ecc2...362

• Liker 12
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem ansetter?

Anonymkode: 281bb...312

www.finn.no

Anonymkode: 1fad3...0c9

Skrevet

Tror veldig mange trygda hadde satt skikkelig pris på et mer inkluderende arbeidsliv 😊

• Liker 8
Skrevet (endret)

De som er for syke til å jobbe trenger ikke det. Vi kan i stedet rasjonalisere bort unødvendig arbeid og ansette de som blir ledige når disse arbeidsplassene fjernes. Jeg tenker på først på de som er involvert i bompengeinkreving, bomring og sånt. Bompenger er bare tull, fordi pengene kan kreves inn gratis via en dramatisk økt drivstoffavgift. Dere andre har kanskje også ideer til næringer og bransjer som rett og slett kan fjernes. Trafikksjefens etat er for flinke. De finner for mange av bilene som ikke har betalt parkeringsavgift. De kan redusere antall trafikkbetjenter til halvparten, og fortsatt være skremmende nok til at folk putter penger på automaten.

Jeg vil også minne om at det går massevis av utlendinger ledige, og noen av de er eksperter på høyt nivå.

Endret av I Grosny
Skrevet

Når er det vel ikke lenge før "det usuall suspect" dukker opp og forteller TS at h*n er en arbeidsfetisjist som hater fattige eller noe liknende:fnise:

Anonymkode: 448b4...b7c

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

www.finn.no

Anonymkode: 1fad3...0c9

Kan du linke til alle disse annonsene hvor arbeidsgivere søker etter arbeidstakere som kan jobbe så lite eller mye som de orker, og dukke opp (eller ikke) når de vil ? 

Anonymkode: 8ecc2...362

• Liker 8
Skrevet

Jeg syns det er helt tydelig at denne tråden kun er lagd for å provosere og håper at ingen flere svarer i den. 

Men til ts og andre med slike tanker: At jeg er på butikken 1 gang i mnd og kan gå på bena mine og bære varer, betyr ikke at jeg kan jobbe, siden jeg alle de andre dagene og timene i måneden er full av smerter og delvis eller fullstendig sengeliggende i opp til tre uker av gangen. 

Har man råd til en iphone fordi man har spart opp ved å kun kjøpe first price mat og strikket julegaver de fem siste årene og ikke brukt penger på det, så skal man da få lov til å kjøpe seg en iphone. For veldig mange kronisk syke så er det å kunne ha internett på mobilen er livsredder, fordi man kan ligge mens man bruker den og må ikke sitte oppreist slik man må med en pc. Mange syke har mange dager der de ikke fysisk kan sitte oppreist, og da er kontakten med omverdenen via Smartphone og wifi den eneste kontakten med omverdenen de har og den eneste måten å få tiden i sengen til å gå på. En Smartphone er ikke tung så den kan brukes selv for de med de mest aggresive leddsykdommene og klarer man ikke skrive så kan man snakke til den så vil den gå inn på f eks vg.no om man sier vege dot enno. 

Å være syk betyr ikke at man skal måtte leve et liv i et enda verre helvete enn man har pga manglende helse og mulighet for livsutfoldelse. Smartphone er i dag like naturlig del av en persons liv som tv, kanskje enda viktigere også, og man tar ikke fra mennesker som lever isolerte hjemme tv og telefon og mulighet til kontakt med omverdenen. Hvordan folk bruker trygda si bestemmer de selv. 

Anonymkode: 4cfa4...579

• Liker 8
Skrevet

Til du siste. Ikke de som skal bestemme det. trygd skal dekke nødvendige ting som mat og drikke. ikke elektronikk spill og masse fjas som de kan spille og tulle med hele dagen. tenker at mat kuponger og bonger kunne vært en ide da vet vi at det går til mat og drikke og nødvendige ting. da har vi kontroll på at det ikke blir svindlet til alt mulig fjas og dilldall. Hvis du greier å gå tur om kvelden og gå til butikken så greier du og jobbe. Enkelt og greit. Nei du skal ikke ha iphone og annet dill. smart telefoner , internett og playstation, parabol og slikt er luksus som ikke er nødvendig, Du får flere i arbeid npr dette er noe man skal jobbe for og ikke få det via trygd altfor lett å syte seg til hjemme og å trygd når det blir lukkrativt med all luksusen. At de reiser til syden er ikke jeg som finner på. Mange som reiser og ikke jobber. vi må ha tiltak for og få dem i sving. f.eks male hus, snikkre møbler eller de kan kanskje kjøre litt post. Vi blir ruinert av alle som ikke jobber og kjøper masse elektronikk og fjas når de er friske til og jobbe litt.

Gjest Dragoneyes
Skrevet

Så siden jeg går på butikken for å skaffe meg mat tilsvarer det å kunne jobbe? Selv om jeg må støtte meg på handlevogna? Du mener det er luksus å gå på trygd? Haha, morsom du! 

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til du siste. Ikke de som skal bestemme det. trygd skal dekke nødvendige ting som mat og drikke. ikke elektronikk spill og masse fjas som de kan spille og tulle med hele dagen. tenker at mat kuponger og bonger kunne vært en ide da vet vi at det går til mat og drikke og nødvendige ting. da har vi kontroll på at det ikke blir svindlet til alt mulig fjas og dilldall. Hvis du greier å gå tur om kvelden og gå til butikken så greier du og jobbe. Enkelt og greit. Nei du skal ikke ha iphone og annet dill. smart telefoner , internett og playstation, parabol og slikt er luksus som ikke er nødvendig, Du får flere i arbeid npr dette er noe man skal jobbe for og ikke få det via trygd altfor lett å syte seg til hjemme og å trygd når det blir lukkrativt med all luksusen. At de reiser til syden er ikke jeg som finner på. Mange som reiser og ikke jobber. vi må ha tiltak for og få dem i sving. f.eks male hus, snikkre møbler eller de kan kanskje kjøre litt post. Vi blir ruinert av alle som ikke jobber og kjøper masse elektronikk og fjas når de er friske til og jobbe litt.

Hva er dette for tekst, en hyllest til USA? :laugh:

Anonymkode: d9209...092

• Liker 3
Skrevet

Kan dere ikke bare skyte oss?

Anonymkode: 2f2a1...33a

• Liker 3
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan dere ikke bare skyte oss?

Anonymkode: 2f2a1...33a

Det er vel bedre å tvangsskolere slike som ts. Eller tvangsinnlegge. Noe er tydeligvis galt i hodet på vedkommende.

Anonymkode: 3e6bb...e81

• Liker 6
Skrevet

Nå er jo HI her bare masse vas, men som et svar til alle de som mener det bare er å få seg en jobb, det er ikke så enkelt. Vi som har hatt problemer over flere år med påfølgende hull i CV-en og mangel på referanser stiller langt bak i køen. Det blir stadig færre jobber for folk uten utdanning.

Rema-butikk fikk 400 søkere på deltidsstilling

Andre jobber som trekkes frem, som barnehage og sykehjem, er det ikke alle som egner seg til. Det er begrenset med sosiale evner man trenger i en butikk, men skal man jobbe tett på mennesker er det visse egenskaper som må til. Jeg har problemer med sosiale koder, og synes spesielt barn er vanskelige å lese og forstå. Jeg kan ikke møte de emosjonelle og sosiale behovene et barn har. Ønsker du at jeg skal være en person som har en viktig rolle i utviklingen av barnet ditt 8+ timer av dagen?

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

nå må vi få ut flere i arbeid. Er alltfor mange som sitter på rompa og bare har trygd men som kan arbeide. jeg er for arbeids plikt som ble innført  i januar men alltfor mange som gjør litt og så er det tilbake igjen. Vet om flere som er "syke" men ser de ofte på butikken og andre steder. hvis du grweier å gå tur om kvelden greier du faen meg og jobbe litt også. deppresjon og angst er mote sykdommer nå og det er altfor enkelt og bare si du er deppa en dag og legge seg ned på sofaen og snorke til langt ut på ettermiddagen. Buhuu jeg er så deppa se på meg. Blir kvalm. Alle som er triste og lei seg av og til men klarer jo og jobbe for det. Sier ikke at alle ikke er syke men altfor mange som trenger et spark i rompa og komme seg i arbeid. er jo i hamar de har begynnt med tiltak. Trygd skal dekke nødvendig ting som mat og drikke. strøm etc. men når jeg ser trygda som går å kjøper seg iphone på butikken og reise til syden og late seg enda mer får jeg bare lyst og riste dem litt og be dem gjøre noe nyttig.

Jobb med deg selv. Det er du som har et problem her.

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

hvis du grweier å gå tur om kvelden greier du faen meg og jobbe litt også

Hvorfor fremstår så mange arbeidsfetisjister som lettere mentalt tilbakestående?

• Liker 6
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Om du tror alle mennesker hadde valgt å jobbe her er du ganske naiv. Om man er syk er det mye enklere å ty til kriminalitet og stjele. Selge hasj krever ikke så god helse, ei heller gjør stjeling. Stjel mat på butikken- spar til telefon. Easy

Jeg ser heller ikke dette hysteriet rundt uføre, når vi har saker som denne https://www.nrk.no/norge/tjener-millioner-pa-medisiner-via-smutthull-i-loven-1.13771990 der Norge betaler 8,2 millioner for medisin til EN pasient. Flere eksempler:

• 19 pasienter fikk i 2016 Soliris, til en samlet pris på 76,8 millioner kroner. Det vil si i snitt over 4 millioner kroner pr. pasient i året.
  • 30 pasienter fikk Fabrazyme til 71 millioner kroner, ca. 2,3 millioner kroner.
  • Færre enn 5 pasienter fikk medisinen Vimizim i 2016, for til sammen over 41 millioner kroner. Snittpris pr. pasient var 6,8 millioner kroner, som tilsier at for noen pasienter har medisinen kostet langt mer

Dette er medisiner som trikser med doseringene for å selge til høyere pris. 

Siden dette har foregått uten å vekke spesiell oppsikt før nå, så ser jeg ikke at Norge er så på økonomisk kant som alle skriker opp om. Dette er bare et eksempel på mange der det brukes penger til ting man ikke trenger. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...