Gå til innhold

Ble plutselig utrolig svimmel og kunne ikke stå

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde den rareste opplevelsen for ikke lenge siden, som jeg aldri har opplevd i en slik situasjon.

Jeg er en person som lett svimer av når jeg tar sprøyter eller er i en veldig ubehagelig situasjon, som gjør meg redd eller veldig ubekvem. Da føler jeg meg svimmel - det prikker, altså jeg ser prikker og føler et sterkt ubehag i hodet. Jeg kjenner at jeg mister meg selv og så blir det svart. Er en veeldig ubehagelig følelse.

Men det skjer aldri ellers. I dag morrest dusjet jeg, og jeg ble helt plutselig veldig svimmel; sånn rett før besvimelse-svimmel. Måtte bare sette meg ned en stund. Helt rar i hodet. Så reiste jeg meg, men ble like svimmel og måtte bare sette meg igjen. Dette pågikk en god stund før jeg kom meg ut av dusjen. Klarte ikke stå lenge før jeg måtte legge meg ned på gulvet. Fikk lagt meg i sofa og nå er det bra, men er enda rar i hodet. Fikk også en rar susing/piping i ørene en stund. 

Hva i alle dager kan det være når det skjer så plutselig? Har ikke vært særlig stressa eller noe i det siste...

kvinne 22

Anonymkode: 25dd0...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta deg en tur til legen og få tatt litt blodtrykk og blodprøver på jern/blodprosent etc og fortell at du var svimeferdig over totalt ganske mange minutter der det ikke forsvant når du satt deg ned.

Anonymkode: c5a53...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til legen, sjekk evt vitaminmangel, blodsukker osv. Husk å drikke nok vann.

Uansett - gå til legen for å sjekke ut! Det er eneste måten å få svar på. 

Anonymkode: 968cf...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjorde du på da det skjedde? Det kan ha vært et plutselig blodtrykksfall. Det kan skje om man f.eks. reiser seg raskt, eller står lenge rett opp og ned. Spesielt om du har litt lavt blodtrykk fra før. 

Anonymkode: 6d4c4...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som blodtrykksfall. Det er ikke farlig, men du kan jo gå til lege for å bli beroliget og sjekke blodtrykket ditt

Anonymkode: 05bdf...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lavt blodtrykk og blir ofte svimmel som du beskriver når jeg dusjer. Legen har forklart at blodtrykket faller ytterligere når det er varmt fordi blodårene utvider seg. Vet ikke hva man kan gjøre med det utenom å holde seg fast når det skjer...

Anonymkode: 0da17...ff9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi

Det kan være krystallsyke også,for det er ganske heftige svimmelhersanfall. Overhodet ikke farlig,men veldig ubehagelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...