Gå til innhold

Mensen før tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på p-piller (Microgynon) og de to siste gangene har jeg fått mensen 1 uke før tiden.
Sist månede var det brunt utflod 1 uke før mensen begynte på fult da jeg var på pausen, men den varte bare i noen få dager før den brått stoppet.
Denne gangen begynte det med rosa utflod, og gikk brått over til blod etter 1-2 dager, også 1 uke før jeg faktisk skal ha mensen. Akkurat nå blør jeg like mye som om jeg skulle hatt mine verste mensen dager.. En annen ting som beskymrer meg er at jeg har hatt mensen smerter. Jeg pleier sjeldent å ha mensen smerter og om jeg har så varer det bare i noen få timer, eller en dag, men ikke noe særlig å legge merke til. Nå har jeg hatt sterke mensensmerter i 3 dager på rad, og frykter det kommer til å være sånn i noen dager til.

Noen som har hatt noe lignende? 

Litt mer backstory om det er interessant: 
Jeg har hatt tidlig mensen før, og føler det har noe med sex å gjøre... Hadde kjærest i fjor, og da kom mensen tidlig av og til. Det var helt rolig frem til jeg fikk meg ny kjæreste nå nylig, og nå er det på'n igjen med tidlig mensen. Kanskje det er tilfeldig :P 

Anonymkode: eb474...981

Skrevet

Hvor lenge har du gått på de p-pillene? Høres ikke ut som de er noen god match for deg hvis du får mensen tidligere enn du skal hver eneste måned, og i tillegg får smerter. Hvis du har gått på pillene i mer enn 3-4 måneder ville jeg gått til lege og prøvd et annet merke. Kanskje et med mer østrogen passer deg bedre

Anonymkode: 02924...356

Skrevet
On 10/2/2017 at 6:41 PM, AnonymBruker said:

Hvor lenge har du gått på de p-pillene? Høres ikke ut som de er noen god match for deg hvis du får mensen tidligere enn du skal hver eneste måned, og i tillegg får smerter. Hvis du har gått på pillene i mer enn 3-4 måneder ville jeg gått til lege og prøvd et annet merke. Kanskje et med mer østrogen passer deg bedre

Anonymkode: 02924...356

Byttet fra loette til microgynon sist desember(tror jeg), så har gått på de en stund nå. Hadde veldig uregelmessig blødninger med loette. Har ikke tidlig mensen hver måned, men har hendt en del ganger, ja. Har nå fått time til lege, så forhåpenligvis finner hun en årsak eller gir med p-piller med mer østrogen

Anonymkode: eb474...981

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...