AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #1 Del Skrevet 22. september 2017 Etter mange år med hyppig håndvask og ikke spesielt gode rutiner på håndpleie har huden på hendene blitt veldig tørr og er mye rød og kjennes irritert. Huden inni hendene kjennes tykkere og det er små sprekker i overalt i hudoverflaten. Jeg har blitt mye flinkere å smøre meg og vil ikke si at jeg vasker meg uvanlig mye på hendene nå, men huden er likevel rød og tørr og hendene mine ser ikke noe pene ut. Jeg hadde trodd at det skulle bli raskere bedre igjen etter jeg begynte å ta bedre vare på dem. Jeg smører meg etter omtrent hver håndvask (ikke alltid inni håndflatene siden jeg gjerne skal bruke hendene til noe og ikke vil grise ut alt) og alltid om natten, men det er likevel ikke nok til å reparere huden. Er det noen som har noen gode tips å dele? Anonymkode: b50a7...6db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #2 Del Skrevet 22. september 2017 Lag deg en enkel håndskrubb. Bland sukker og olje (kokos, feks) til en konsistens du liker, ha i en eterisk olje du liker, og bruk den daglig etter at du har vasket hendene, feks om morgenen. Vær nøye rundt negler. Denne vil sakte og skånsomt slipe vekk tykkhuden du har opparbeidet og gi deg pen, myk hud. Sånn utenom dette bruker du en god håndkrem (jeg foretrekker apotekets A-krem) og en god negleolje (jeg liker dem som er sheabasserte) ved behov. Anonymkode: 38974...247 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #3 Del Skrevet 23. september 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Lag deg en enkel håndskrubb. Bland sukker og olje (kokos, feks) til en konsistens du liker, ha i en eterisk olje du liker, og bruk den daglig etter at du har vasket hendene, feks om morgenen. Vær nøye rundt negler. Denne vil sakte og skånsomt slipe vekk tykkhuden du har opparbeidet og gi deg pen, myk hud. Sånn utenom dette bruker du en god håndkrem (jeg foretrekker apotekets A-krem) og en god negleolje (jeg liker dem som er sheabasserte) ved behov. Anonymkode: 38974...247 Tusen takk for svar! :D Jeg har prøvd å skrubbe med olje og sukker men jeg er litt redd for at det er litt for hardt for huden min. Jeg har små sprekker/riper i huden inni hendene og jeg lurer på om jeg kanskje gjør vondt verre hvis jeg skrubber mer? Går det fint å skrubbe så ofte som hver dag? TS Anonymkode: b50a7...6db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå