Gå til innhold

* Ny iphone, men hvor bør jeg kjøpe den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiller det noen rolle om jeg kjøper iphonen min i usa eller norge? 

Kan få en venn til å kjøpe den for meg i USA (uten binding til et abbo såklart) for å spare litt penger, men burde jeg heller kjøpe den selv gjennom apple.no feks?

(ps. drit i å spamme tråden med for/mot iphone)

Anonymkode: fb2e6...191

Skrevet

Du bør vel kjøpe den der du får den til beste pris. 

Anonymkode: 20014...18a

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du bør vel kjøpe den der du får den til beste pris. 

Nja, tenkte jo litt på dette med reklamasjon og garanti da. Blir kronglete å sende den frem og tilbake til usa om slikt skulle skje

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nja, tenkte jo litt på dette med reklamasjon og garanti da. Blir kronglete å sende den frem og tilbake til usa om slikt skulle skje

Vet ikke hvor mange reklamasjonssaker du har hatt på de iPhonene du har eid frem til nå. Om det er mange så er jo det en sak du må ta inn i vuderingene dine.

Selv har jeg hatt iPhone siden 2010, og kun hatt ett problem. Det problemet ble dekket med en estatningsenhet fra Apple og uten kostnad for meg som kunde. 

Mulig jeg har vært heldig. Mulig jeg har hatt flaks. Om du ser for deg at du vil trenge noe som er typisk for produkter når de kjøpes i Norge, så velger du den leverandøren her hjemme som kan gi deg best pris.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvor mange reklamasjonssaker du har hatt på de iPhonene du har eid frem til nå. Om det er mange så er jo det en sak du må ta inn i vuderingene dine.

Selv har jeg hatt iPhone siden 2010, og kun hatt ett problem. Det problemet ble dekket med en estatningsenhet fra Apple og uten kostnad for meg som kunde. 

Mulig jeg har vært heldig. Mulig jeg har hatt flaks. Om du ser for deg at du vil trenge noe som er typisk for produkter når de kjøpes i Norge, så velger du den leverandøren her hjemme som kan gi deg best pris.

Hatt samme iphone i 8 år nå, aldri vært noe kluss med den. Heller mot å få den sendt fra USA fremfor å kjøpe den her altså, bare litt nervøs for at noe skal gå gærent og så er liksom butikken så langt unna, haha :-/

1 minutt siden, Lafemmemauvaise skrev:

Vet ikke om det engang er lovlig, jf. følgende artikkel:

https://www.theguardian.com/technology/2017/sep/14/flying-us-iphone-x-cheaper-than-buying-europe-illegal-hmrc-vat

Samtidig, hvis du har Apple Care Plan (eller hva den nå heter), så skal det være det samme om du må reparere en telefon kjøpt i USA i Norge eller i Tibet, hvis du skjønner hva jeg mener. 

Oi, må lese. Takk for link!

Gjest Ingenting2
Skrevet

Jeg kjøpte min rett fra Apple Store på nett. Flott service og rask levering. Gratis frakt også.

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hatt samme iphone i 8 år nå, aldri vært noe kluss med den. Heller mot å få den sendt fra USA fremfor å kjøpe den her altså, bare litt nervøs for at noe skal gå gærent og så er liksom butikken så langt unna, haha :-/

Oi, må lese. Takk for link!

Om du har hatt den en iPhone 3 siden 2009 så har det vel heller ikke vært noen andre problemer enn kapasiteten til å laste ned siste versjoner av IOS de siste 2,5 årene.

Byttet selv min iPhone 3 GS  i en ny for snart 3 år siden. Hadde det ikke vært for problemer med å laste ned siste versjon av IOS så hadde jeg ikke byttet. 

Lykke til med kjøpet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...