Gå til innhold

Hjelp til word - telle antall anslag i deler av en tekst

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finnes det en måte å telle antall anslag i et dokument på når jeg ikke ha med den siste delen? Det er over 60 sider og jeg vil helst ikke markere så mange sider med tekst hvis det finnes en enklere måte å gjøre det på. Jeg har mac. 

Anonymkode: 1d136...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en funksjon som heter Ordtelling. På min Word finnes den under Se i gjennom.

Hvis du markerer deler av teksten, så telles bare det markerte området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.8.2017 den 22.44, AnonymBruker skrev:

Finnes det en måte å telle antall anslag i et dokument på når jeg ikke ha med den siste delen? Det er over 60 sider og jeg vil helst ikke markere så mange sider med tekst hvis det finnes en enklere måte å gjøre det på. Jeg har mac. 

Det er enkelt som bare det. :)  Plasser markøren på slutten av det du vil merke, trykk cmd+shift+up, så merker du alt fra markøren til starten av dokumentet. (Denne snarveien fant jeg når jeg søkte på nettet etter en erstatning for ctrl+shift+home, som er snarveien jeg bruker i Windows. Jeg har altså ikke testet det på Mac selv.)

Anonymkode: 84886...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er enkelt som bare det. :)  Plasser markøren på slutten av det du vil merke, trykk cmd+shift+up, så merker du alt fra markøren til starten av dokumentet. (Denne snarveien fant jeg når jeg søkte på nettet etter en erstatning for ctrl+shift+home, som er snarveien jeg bruker i Windows. Jeg har altså ikke testet det på Mac selv.)

Anonymkode: 84886...c1d

Aha!!! Takk! :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...