Gå til innhold

Lokkepris?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboer er på utkikk etter bolig i et område på Østlandet. Det ligger flere boliger ute til salgs i et område, men det er et spesifikt meglerfirma (host - en spesifik megler) som legger seg flere hundre tusen under i prisantydning sammenlignet med tilsvarende boliger i området. Boligene er av lik størrelse,  nyere standard og kun et par år gamle. Gjennomsnittlig kvadratmeterpris i området er over 50 000, men denne megleren legger seg alltid minst 10 000 under dette. Dette blir til slutt store summer. Jeg klarer ikke forstå hvorfor. Leilighetene han selger ender selvfølgelig nok med å gå over prisantydning og da må jeg nesten spørre: 

Er ikke det lokkeprising? Er det gjort med tanke på egen vinning? Jeg kjenner jeg blir provosert. 

Det ender jo opp med at jeg tenker det er noe "feil" med disse boligene, hvis de ligger så langt under hva de andre er ute på markedet for. Nå vet jeg ikke hvordan meglere går frem for å prise boliger..

Fins det noen som har peiling her inne (meglere, takstmenn, boligeksperter ect) som kan forklare meg dette?

Anonymkode: d8ff2...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan ha mange grunner til det, ingen leilighet er hus er 100% like, selv om de er nye og av samme stil. Innredningen har mye å si, om man har pusset opp noe, eller gjort noe i det hele tatt, selv om det er minimalt. Min 30kvm fikk en prisantydning av fire meglere for en stund tilbake og her skilte det 250 000 mellom høyeste og laveste, og dette er ganske mye for en 30kvm i et dårlig marked. 

Meglerne  i Oslo har vært gjennom periode hvor dette har vært hett tema, og de har fått mye refs. Før, når markedet var på topp, kunne man se at hver enkelt megler reklamerte og skrøt av seg selv på blant annet egen facebook-vegg, nå er det ikke like ofte det skjer. Hvis jeg var den aktuelle megleren, ville jeg nok ha passet veldig på. Men som sagt; det kan være helt andre grunner. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...