AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #1 Skrevet 14. august 2017 Hei, Vi har bestilt SAS GO billetter i desember. Vi skal avbestille disse og får da beskjed om at det bare er skatter og avgifter som refunderes. Billettene er betalt med kredittkort og vi skal avbestille da min mor er veldig syk. Dette kan jeg få erklæring på fra lege, men jeg vet ikke om det hjelper noe. Har noen erfaring med å få slike billetter refundert ved spesielle omstendigheter? Takk for svar Anonymkode: 4afc6...7d6
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #3 Skrevet 14. august 2017 Har sittet i kø både på telefon og Chat i over 1 time, så tenkte å sjekke her om noen har erfaring med det. Anonymkode: 4afc6...7d6
reiseglad Skrevet 14. august 2017 #4 Skrevet 14. august 2017 Hvis du har reiserforsikring så kan du få tilbake pengene gjennom forsikringen om du har lege-erklæring. De er ellers ikke refunderbare, så du får kun avgifter og skatter tilbake fra SAS.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #5 Skrevet 14. august 2017 Du får ikke noe hos flyselskapet, men du kan få dekt via reiseforsikring. Anonymkode: 82d6b...077
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #6 Skrevet 14. august 2017 Jeg fikk refundert hele billetten utenom det som var sånne gebyr eller hva det var, så jeg fikk vel igjen sånn 80% av det jeg hadde betalt med SAS GO Anonymkode: 54f32...431
Gjest Linaria Skrevet 14. august 2017 #7 Skrevet 14. august 2017 Be om å få tilbake skatter og avgifter i hvert fall. Det har du rett på.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #8 Skrevet 14. august 2017 26 minutter siden, reiseglad skrev: Hvis du har reiserforsikring så kan du få tilbake pengene gjennom forsikringen om du har lege-erklæring. De er ellers ikke refunderbare, så du får kun avgifter og skatter tilbake fra SAS. Nei, det er motsatt. Man betaler skatter og avgifter, men får tilbake penger for billetten. Anonymkode: 54f32...431
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #9 Skrevet 14. august 2017 Vanligvis vil sånt kunne dekkes av reiseforsikringen (hvis en har det). Litt usikker på hvordan det blir når det er såpass langt frem i tid. Skulle din mor være med på reisen? Anonymkode: af8c5...abf
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #10 Skrevet 14. august 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er motsatt. Man betaler skatter og avgifter, men får tilbake penger for billetten. Anonymkode: 54f32...431 Nei, det er skatter og avgifter som refunderes. Det ville være veldig merkelig om man måtte betale skatter for en tur man ikke flyr, men få tilbake resten. https://classic.sas.no/kontakt/kontakt/kontaktskjema/avboka/rev_tkt/ Anonymkode: 05dc6...e9f
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #11 Skrevet 14. august 2017 Med legeerklæring får du dette dekket av reiseforsikringen. 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er motsatt. Man betaler skatter og avgifter, men får tilbake penger for billetten. Anonymkode: 54f32...431 Så du mener SAS sier feil på sidene sine om hva som refunderes og ikke? Anonymkode: 03cec...915
reiseglad Skrevet 14. august 2017 #12 Skrevet 14. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er motsatt. Man betaler skatter og avgifter, men får tilbake penger for billetten. Anonymkode: 54f32...431 Nix.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #13 Skrevet 15. august 2017 Sas Go er i utgangspunktet ikke fleksible og ikke refunderbare. Avhengig av hvem du kommer i kontakt med, så kan det hende du snakker med noen som er grei og likevel gir deg refusjon med tanke på triste omstendigheter som en hyggelig gest ovenfor kunde, men det er dessverre ikke noe man har krav på med billigste billettype. Men jeg ville jo selvfølgelig gjort et forsøk Utrolig trist å høre om din mors sykdom forresten. Har du en grei reiseforsikring dekker disse ofte kansellering av billetter med grunnlag i syke, nærme pårørende. Sjekk i vilkårene til eventuell reiseforsikring du har og kontakt selskapet. Det kan også være lurt å sjekke hvilke vilkår som ligger i forsikringen til kredittkortselskapet. Anonymkode: b2861...a59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå