AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #1 Skrevet 28. juli 2017 Heihei! Jeg er en ung jente som sliter veldig med å få jobb. Har aldri hatt jobb før og her jeg bor er det ekstremt vanskelig å få tak i noe. Tenkte jeg kunne jobbe som vaskehjelp et sted, for eksempel på hotell. Har sett om det er ledige stillinger men det er det ikke. Lurte på hvordan jeg søker. Skriver jeg bare en CV og leverer på hotellet? Hva sier jeg osv? Hva bør jeg skrive osv? takk for svar! <3 Anonymkode: 2853c...6f1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #3 Skrevet 28. juli 2017 Mal for både søknad og CV finner du på nettet, bare å google. Ja, du kan bare skrive en søknad og CV og levere på hotellet. Det beste er om du ringer og avtaler tid med den som tar beslutning om ta inn nye ansatte. Du spør om hvem som ansetter og om personen er tilstede. Hvis du får snakket med vedkommende presenterer du deg og sier at du er interessert i å levere en åpen søknad og CV fordi du ønsker å jobbe hos dem. Så spør du om det er ok å komme innom og levere. Dersom personen da svarer at jada, det er bare å komme, så spør du om det passer best denne uken eller neste, og så spør du om det passer best på tirsdag eller onsdag, og så spør du om det passer best før eller etter lunsj. Gi personen to valg hele tiden slik at du styrer samtalen mens den andre føler at han/hun gjør det. Og når du har fått avtalt tidspunkt så bekrefter du tiden og takker pent for samtalen og legger på. Anonymkode: bc204...2d1
ajarRun Skrevet 28. juli 2017 #4 Skrevet 28. juli 2017 Jeg bruker bare å hinte vagt til at jeg er villig til å bytte jobb hvis noen kjøper meg fancy shit og betaler meg bedre. Funker vanligvis.
funginger Skrevet 28. juli 2017 #5 Skrevet 28. juli 2017 Ring og gå rundt med søknad og CV. Det holder ikke å bare se på nett. Spør i alle butikker, cafeer, ring til hoteller og sykehjem. Mange stillinger blir ikke lyst ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå