Gå til innhold

Reise for å feire masterutdanningen

Anbefalte innlegg

Gjest pikeninord
Skrevet

Hei, 

til neste år er jeg ferdig med min 5 årige utdanning med et snitt så høyt at det sier seg selv at jeg ikke har hatt et liv disse årene 😂

Jeg vil feire med et brak og oppleve verden!! Har bare studert disse 5 årene og jobbet ved siden av. Ikke reist noe særlig eller gjort noe særlig gøy.

Problemet er at jeg vet ikke helt hvor eller hva... Noen som har tips til ting man bare må oppleve? Noe litt utenom det vanlige. 

Kan tenke med USA, Afrika, Kina etc. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En jeg kjenner reiste på backpacking i Sør-Amerika etter masterutdanningen. Peru, Argentina, Brasil. Tror det var ålreit, men vil nok ikke anbefale ei jente å reise alene

Anonymkode: 25c0c...167

Skrevet

Jeg reiste til new York for å feire masteren. Problemet var bare at jeg hadde bestilt ferien ved juletider, ble syk vår halvåret og fikk to ukers utsettelse på innlevering av masteren. Endte opp med å levere masteren via Internett på et offentlig bibliotek i NY. Ikke ideelt og veldig stressende. Gi deg selv en liten buffer, er mitt tips :) 

AnonymBruker
Skrevet

Ei jeg studerte med reiste rundt i Asia i en måned når vi var ferdig med mastern. Hun reiste sammen med søstern sin og de var i Singapore, Malaysia, Taiwan, Hong Kong og Vietnam. Jeg angra skikkelig på at jeg begynte rett på jobb når jeg leste bloggen hennes fra den turen, så du burde virkelig reise!! Satser på at hun ikke blir sur for å bli linka her, så du kan jo se om det er til inspirasjon; http://linepus.sprayblogg.no/asiatur2013.html

Anonymkode: b3032...ae9

AnonymBruker
Skrevet

For å feire masteren tar jeg meg rett og slett en storbytur med en venninne. 

Anonymkode: 1b59d...bcb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dro til Sør Amerika med en venninne to uker etter å ha levert (jeg måtte ikke forsvare min), så anbefaler det! Vi valgte å kombinere, så vi reiste litt med en gruppe før vi reiste videre på egenhånd. Synes det var absolutt verdt den kombinasjonen - om du synes det er litt stress å fikse alt på egenhånd så kan du booke via Kilroy og reise med feks GAdventures eller Tourradar. 

Var nettopp i Asia, og anbefaler det på det varmeste! 

Anonymkode: fc861...d27

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dro på matfestival i hjembyen, jeg hadde ikke råd til noe annet enn å starte å jobbe så fort som mulig etter studiene.

Hvordan har dere råd til å reise etter studiene? ikke bare betale for reisen men å være uten inntekt??

Anonymkode: a4ed0...0d1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg dro på matfestival i hjembyen, jeg hadde ikke råd til noe annet enn å starte å jobbe så fort som mulig etter studiene.

Hvordan har dere råd til å reise etter studiene? ikke bare betale for reisen men å være uten inntekt??

Anonymkode: a4ed0...0d1

Jeg hadde jobb ved siden av studiene og jobbet bokstavelig talt ræven av meg for å ha råd til å reise i to måneder etter masteren. Verdt det, uten tvil 

Anonymkode: fc861...d27

Skrevet

Siden du nevner USA, kan en roadtrip være et alternativ? Jeg har selv kjørt vært på roadtrip på vestkysten og her er det utrolig mye variert, spennende og flott å oppleve.

En alternativ rute kan være å starte opp i San Diego med noen dager badeferie, kjøre opp til Los Angeles og så kjøre videre langs kysten opp til San Francisco. Om du er lysten på mer da kan du kjøre gjennom Yosemite nasjonalpark (fantastisk natur) og videre til Las Vegas (party party). Herfra kan man ta turen innom Grand Canyon om man ønsker det. Så blir det noen timer kjøretur ned igjen til San Diego og lever bilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...