AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #1 Skrevet 4. juni 2017 Jeg har ingen tro på at det vil skje, Anonymkode: 6c00a...a35
stan Skrevet 4. juni 2017 #2 Skrevet 4. juni 2017 Jo, jeg tror det kanskje. Folk flest ønsker verken krig, undertrykking eller uro. Området har gjennom lang tid blitt dominert at ulike herskende som bruker religion, makt og politisk spill for å holde folk nede. Det trengs å ta endel oppgjør med endel religiøst grums. Det er nødvendig med mer utdanning og annen samfunnsbygging. Men at det er en lang og vanskelig vei er det ingen tvil om.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #3 Skrevet 4. juni 2017 12 minutter siden, stan skrev: Jo, jeg tror det kanskje. Folk flest ønsker verken krig, undertrykking eller uro. Folk flest ønsker det ikke, men politikerne ønsker det. Siden de kan bruke det til å få stemmer\vinne valg. Anonymkode: 6c00a...a35
stan Skrevet 4. juni 2017 #4 Skrevet 4. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk flest ønsker det ikke, men politikerne ønsker det. Siden de kan bruke det til å få stemmer\vinne valg. Anonymkode: 6c00a...a35 Nå er det jo ikke så veldig mange demokratier i midtøsten. Israel er et unntak, men dem liker vi ikke. Men makthavere i midtøsten har vært veldig flink til å definere ytre fiender. Israel og USA er gode eksempler.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #6 Skrevet 4. juni 2017 Syns det der er en ganske merkelig ting å si, tatt i betraktning at det bare er 2-300 år siden vestens opplysningstid. 300 år er et spytt i havet i menneskeartens historie. Tenker det er tvilsomt at mange av oss som har levd har klart å spå tingenes tilstand tusenvis av år fram i tid. Anonymkode: faef2...2a1
Commander Skrevet 4. juni 2017 #7 Skrevet 4. juni 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ingen tro på at det vil skje, Anonymkode: 6c00a...a35 Er ikke spesielt optimistisk....
Hanako Skrevet 5. juni 2017 #8 Skrevet 5. juni 2017 Neppe. De gærningene der ønsker jo krig og ødeleggelse, og har ikke respekt for andre liv, inkludert sitt eget.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #10 Skrevet 6. juni 2017 For å sitere en syrisk kollega. Det MÅ en sterk mann på toppen som kontrollerer for at det skal bli ro. Tror vi bare må innse at araberverdenen ikke er klar for friheter etter vestlig standard. Religion har for mye makt....og den er ikke kompatibel med demokrati og menneskerettigheter. Når ingen muslimske land er i nærheten av selv østeuropeisk standard. Og de er unge demokratier. Tyrkia hadde kommet lengst men selv etter 100 års forsøk kommer islamister og tar over. Demokratiets akillehæl. Når flertallet ikke vil ha det blir det avskaffet. Anonymkode: d8716...424
fuglekvitter__ Skrevet 7. juni 2017 #11 Skrevet 7. juni 2017 På 4.6.2017 den 14.46, AnonymBruker skrev: Jeg har ingen tro på at det vil skje, Anonymkode: 6c00a...a35 Nei. Midt-østen er en aggressiv region med en "aggressiv kultur" så derfor tror jeg ikke at det blir fred der. De forsøker bare å spre hat og er ALDRI enige i noe. Nå er ingen av disse stedene som har islam om religion så fredelige av seg i utgangspunktet.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #12 Skrevet 8. juni 2017 Er det snakk om konflikten mellom Israel, og folket på Gazastripen og Vestbredden? Eller snakker dere om blant annet Irak, Syria, Libya, og Midtøsten generelt ? Anonymkode: 37292...df7
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #13 Skrevet 8. juni 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det snakk om konflikten mellom Israel, og folket på Gazastripen og Vestbredden? Eller snakker dere om blant annet Irak, Syria, Libya, og Midtøsten generelt ? Anonymkode: 37292...df7 Det er snakk om midtøsten. Anonymkode: 6c00a...a35
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #14 Skrevet 8. juni 2017 Jepp, men det vil være avhengig av en reformasjon i islam Anonymkode: 4d530...bc4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå