AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #1 Del Skrevet 7. mai 2017 Regner med jeg vil være der rundt 22-tiden. Pleier det å være ok? Anonymkode: e58c0...df9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #2 Del Skrevet 7. mai 2017 Det er lurt å ringe og gi beskjed om sånt Så vet de at du kommer. Anonymkode: 35c36...6b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 7. mai 2017 #3 Del Skrevet 7. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Regner med jeg vil være der rundt 22-tiden. Pleier det å være ok? Anonymkode: e58c0...df9 Bør ikke være noe problem, men gi beskjed på forhånd. Sannsynligvis må du gi dem kortnummeret ditt slik at de kan trekke deg for en natt om du ikke dukker opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Regn Skrevet 7. mai 2017 #4 Del Skrevet 7. mai 2017 Spør hotellet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
variabelVandal Skrevet 7. mai 2017 #5 Del Skrevet 7. mai 2017 Jeg har en opfinnelse som kunne løst slike kunundrum: Et slags bemannet skrivebord der det står en person dag og natt som både tar i mot gjester og svarer på henvendelser via telefon og epost. De kunne plassert vedkomne skrivebord og person i resepsjonen. Mon tro hva man skulle kalt yrket da. Noen forslag? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #6 Del Skrevet 8. mai 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Regner med jeg vil være der rundt 22-tiden. Pleier det å være ok? Anonymkode: e58c0...df9 Vi skal på et hotell der det er innsjekking mellom 15-21. Anonymkode: 63421...9f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 8. mai 2017 #7 Del Skrevet 8. mai 2017 Du bør gi beskjed om du vet ankomst er etter 18. Dersom ikke rommet er garantert med ett kredittkort kan reservasjonen frigis om man ikke er ankommet før 18. Har du derimot gitt beskjed om at du vet du kommer sent er det ikke noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 8. mai 2017 #8 Del Skrevet 8. mai 2017 De fleste hotell har døgnbemannet resepsjon, eller løsninger for sene innsjekker, og de aller fleste frigir rommet etter kl 18 om det ikke er meldt ifra om sen ankomst og garantert betaling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #9 Del Skrevet 8. mai 2017 Kan du ikke bare lese på hotellets nettsider? Hvis det ikke står noe der ringer du/sender mail og sier ifra. På mindre hoteller er det ikke døgnåpen resepsjon, og da må de ordne med nøkkel så du kommer deg inn etter stengetid Anonymkode: dbb1b...d0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #10 Del Skrevet 8. mai 2017 Nesten alle hoteller jeg har vært på har døgnåpen resepsjon, så dette pleier ikke være et problem. Enkelte billige hoteller/hosteller har dog ikke atlltid det. I alle tilfeller er det lurt å oppgi sen ankomsstid, da pleier ikke dette å være et problem. Og skulle det mot formodning være et veldig stor problem og hotellet har en gunstig pris for resterende døgn du vil beholde, så kan du fortelle dem at du frigir den ene natta men beholder resten. Så tar du første natta på et hotell med døgnåpen resepsjon. Denne løsningen kan være litt dyrere, men kan være praktisk dersom man har fått en veldig bra pris på det første hotellet. Anonymkode: 17201...71c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillesky Skrevet 8. mai 2017 #11 Del Skrevet 8. mai 2017 Det løser du veldig, veldig, veldig enkelt: RING hoteller DU skal overnatte på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktusen Skrevet 8. mai 2017 #12 Del Skrevet 8. mai 2017 Som flere her nevner så bør du ringe hotellet å gi beskjed og må muligens garantere for rommet med kredittkort informasjon. De fleste hotellet opererer med en policy hvor de kan selge ditt rom videre dersom du ikke er sjekket inn innen klokken 18. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linaria Skrevet 8. mai 2017 #13 Del Skrevet 8. mai 2017 32 minutter siden, Baktusen skrev: Som flere her nevner så bør du ringe hotellet å gi beskjed og må muligens garantere for rommet med kredittkort informasjon. De fleste hotellet opererer med en policy hvor de kan selge ditt rom videre dersom du ikke er sjekket inn innen klokken 18. Dette har jeg aldri hørt om før. Er det kun i Norge dette er vanlig? TS, jeg synes du bør sjekke nettsiden til hotellet eller ringe dem. Trodde de fleste hoteller nå for tida hadde døgnåpen resepsjon og at man kan møte opp når man vil. Har du bestilt uten bankkort? Da kan jeg skjønne at de vil selge rommet videre om du kommer alt for sent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 9. mai 2017 #14 Del Skrevet 9. mai 2017 (endret) 16 timer siden, Linaria skrev: Dette har jeg aldri hørt om før. Er det kun i Norge dette er vanlig? TS, jeg synes du bør sjekke nettsiden til hotellet eller ringe dem. Trodde de fleste hoteller nå for tida hadde døgnåpen resepsjon og at man kan møte opp når man vil. Har du bestilt uten bankkort? Da kan jeg skjønne at de vil selge rommet videre om du kommer alt for sent. Dette er faktisk helt normal policy. Ikke bare i Norge. Derfor - garanter for rommet med ett kort - eller gi beskjed om at du kommer til å ha sen innsjekk. Er det ikke fullt vil du nok uansett få rommet dit, selv om du kommer sent. Men er det fullt, så vil de selge det på nytt. Det har de faktisk lov til. Endret 9. mai 2017 av *Emma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #15 Del Skrevet 9. mai 2017 Herregud, er det ikke bare ringe å høre/si ifra?? Anonymkode: 53bd2...d8c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #16 Del Skrevet 9. mai 2017 Gi beskjed til hotellet. Enklere blir det ikke. Anonymkode: 4ec1d...3f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå