Ild Skrevet 27. april 2017 #1 Skrevet 27. april 2017 Hei! Jeg lurer oå om du kan anbefale meg en klokke som viser puls uten at man trenger pulsbelte? Hvilken har du og hva er du fornøyd med/hva savner du. Pris og utseende har ikke betydning for meg, men jeg tror jeg ønsker meg gps. Jeg skal bruke klokken primært til løping - rolige turer, intervall, fartslek, langturer, 10km med litt tempo (men driver også sykling, svømming og trening inne) Tusen takk for alle tips!
Gjest Skrevet 27. april 2017 #2 Skrevet 27. april 2017 Polar M600 er sweet, men du må være oppmerksom på at denne klokken og andre tilsvarende klokker med pulsmåling i håndleddet må lades langt oftere enn en klokke med belte ettersom strømbruken er høyere i gjennomsnitt da målingen er konstant. Det jeg digger med Polar med belte er at den har alt man trenger også uten belte (måler da ikke puls så klart) og kan brukes sammenhengende i 24 dager som ren aktivitetsklokke. Kjøper man eks 800 modellen så kan den registerere svømmeøkter også da klokken samt belte er vanntett. Veldig søt oppfinnelse Mitt tips er å gå for Polar og da helst med måling i beltet. Ellers har jeg hørt mye pent om Garmin seriene.
Ild Skrevet 27. april 2017 Forfatter #4 Skrevet 27. april 2017 Hm, har ikke tenkt på det med lading. Hvor ofte er det snakk om?
Gjest Skrevet 27. april 2017 #5 Skrevet 27. april 2017 Tja, med måling i håndleddet ca 4 dager á 2 timer ladetid.
Gjest Skrevet 27. april 2017 #6 Skrevet 27. april 2017 Nå må jo klokker som brukes aktivt med belte også lades hyppig da så dersom du trener mye og naturlig nok kommer til å bruke belte mye så blir det jo litt mindre forskjeller mellom klokkene da så klart.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #7 Skrevet 27. april 2017 Veldig fornøyd med min garmin forerunner 235. Har pulsmåling i håndleddet og gps. Fungerer også som aktivitetsmåler, skritteller osv. Jeg ble positivt overrasket over batteritiden. Nå som det er eksamenstid og jeg trener mindre enn normalt (1 t 2-3 ganger i uka, uten GPS), holder den 1,5-2 uker mellom hver lading. Ved lengre treningsøkter og mer GPS-bruk må den lades noe oftere. Bruker ikke mer enn et par timer på å lade den. Anonymkode: c82b4...fcb 1
Ild Skrevet 27. april 2017 Forfatter #8 Skrevet 27. april 2017 Det ser jo ut som om disse klokkene har alt man kan ønske seg og mere til. Hvordan fungerer pulsmålingen på handleddet, virker det som målingen er riktig? Når det gjelder funksjonalitet for restitusjon, fungerer det bra?
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #9 Skrevet 28. april 2017 Pulsmåling på håndleddet er fortsatt ikke like stabilt/nøyaktig som med belte, men det er ikke sikkert det betyr så mye for deg. Avhenger også litt etter hvor godt klokka sitter på armen. Min erfaring med Garmin og retitusjonsmåling er ganske bra. Når du har brukt klokken en stund og logger all aktivitet virker det som den er ganske riktig. Merk at klokka gir beskjed om hvor lang tid det tar før du er 100% restituert. Du trenger ikke alltid vente til du er 100% restituert før du trener. Anonymkode: a91f3...17e
agnesbjercke Skrevet 28. april 2017 #10 Skrevet 28. april 2017 ellllsker min polar m400!!! må ha belte da men den er heelt super. Jeg måler kun puls under trening
Gjest Skrevet 28. april 2017 #11 Skrevet 28. april 2017 17 minutter siden, oktobermamma92 skrev: ellllsker min polar m400!!! må ha belte da men den er heelt super. Jeg måler kun puls under trening Jeg også
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #12 Skrevet 28. april 2017 Jeg har også Polar M400, som halve Norges befolkning viker det som! Er veldig fornøyd og det er lite stress med pulsbelte. En fordel med pulsbelte er at jeg kan ha klokka utenpå jakka når det er kaldt. Anonymkode: f0c12...235 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #13 Skrevet 29. april 2017 Jeg har Garmin vivoactive HR, altså med måling av puls på håndleddet. Samtidig kan jeg koble til pulsbelte i tillegg. Jeg har testet håndleddsmålingen på flere løpeturer, og får en gjennomsnittspuls på løpeturen som kun avviker med 2-3 slag for turer på 40-60 min. Når jeg ser på pulskurvene, ser jeg imidlertid at det er en viss forsinkelse på håndleddspulsen (naturlig nok), jeg foretrekker derfor å koble til pulsbelte hvis jeg skal løpe intervaller på puls. Sånn til daglig, synes jeg som kvinne med store pupper, at det er ille nok å finne en bh som passer godt og støtter der den trenger, uten i tillegg å ha pulsbelte i samme område. Jeg trives derfor utrolig godt med å kunne kjøre langturer uten pulsbelte. Vi har jo alle ulike behov Anonymkode: 48e31...d78 1
Gjest Skrevet 29. april 2017 #15 Skrevet 29. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har Garmin vivoactive HR, altså med måling av puls på håndleddet. Samtidig kan jeg koble til pulsbelte i tillegg. Jeg har testet håndleddsmålingen på flere løpeturer, og får en gjennomsnittspuls på løpeturen som kun avviker med 2-3 slag for turer på 40-60 min. Når jeg ser på pulskurvene, ser jeg imidlertid at det er en viss forsinkelse på håndleddspulsen (naturlig nok), jeg foretrekker derfor å koble til pulsbelte hvis jeg skal løpe intervaller på puls. Sånn til daglig, synes jeg som kvinne med store pupper, at det er ille nok å finne en bh som passer godt og støtter der den trenger, uten i tillegg å ha pulsbelte i samme område. Jeg trives derfor utrolig godt med å kunne kjøre langturer uten pulsbelte. Vi har jo alle ulike behov Anonymkode: 48e31...d78 Det med pupper er heldigvis ikke et problem jeg har, kanskje det er fordi jeg løper så mye...
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #16 Skrevet 29. april 2017 Det finnes også bh med integrert pulsbelte. Som mann har jeg dog ingen erfaring med disse, vet bare at det finnes. Anonymkode: a91f3...17e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå