Gå til innhold

Eksen hadde sex etter vi slo opp, nå vil han tilbake

Jegtrengerhjelp123

Anbefalte innlegg

Okei, så eksen min slo opp med meg for 5 mnd siden, vi begynte å snakke sammen for ca 1 mnd siden og nå sier vi at vi "holder på" igjen. For litt siden fortalte han meg at litt etter vi slo opp hadde han sex med ei annen jente, men han hadde ingen følelser for henne og han sier han har savnet meg hele tiden siden han slo opp. Han hadde fortsatt veldig mye følelser for meg når han hadde sex med henne, og alt ble bare verre etter det. Han sier han angrer noe veldig og at han ikke var seg selv fordi han var så langt nede pga han ikke hadde meg, og hadde aldri gjort det samme nå. Han er veldig tydelig på at det er meg han vil ha nå og at denne jenta ikke betyr noe for han. Han griner når vi snakker om det fordi han har dårlig samvittighet og sier han skulle tatt det tilbake hvis det bare gikk an.

Han sier han misliker henne sterkt nå fordi hun brukte han, det var henne han snakket med om at han savnet meg og hun viste å ikke bare ville være venner, så hun brukte han for sex. Han har ingen kontakt med henne nå og ønsker heller ikke ha det.

jeg har veldig lyst til å få dette til å funke, for jeg elsker han virkelig og har også savnet han hele tiden. Men likevel plager det meg at han har hatt seg med en annen, og jeg tenker en del på det.. hva synes dere? Synes dere dette burde komme i veien for oss? Og tips til å glemme det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har også gått tilbake til eksen, hvem vet hvor mange vi har hatt (hver oss) i mellomtiden og - WHO CARES! 

Anonymkode: 5c390...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Han hadde sex når han var singel. Jeg ser ikke noe problem her.

Er det jeg og tenker, han gjorde jo ikke noe galt. Er bare rart for meg å tenke på med tanke på at jeg var den eneste ha hadde hatt det med før henne og han er min eneste, men du synes jeg bare skal prøve å glemme det?

Endret av Jegtrengerhjelp123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

on-a-break1.gif
...,ellers syns jeg ikke at han gjorde noe galt når han var singel.

Anonymkode: bf3b1...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tror jeg må koke ned til om du klarer å glemme det, eller ikke. Han var ved sin fulle rett, da han tok valget å ha en seksuell relasjon med en ny partner, da han var singel. Men jeg kan svare hvordan det gikk for meg, da jeg havnet i samme posisjon som deg; jeg klarte aldri å legge fra meg bildet av ham med en annen. Jeg fikk vite hvem det var, og bildene av de to sammen fylte hodet mitt, og gjorde det vanskelig for meg å ha et naturlig intimt forhold til ham.

Jeg valgte å ikke gjenoppta forholdet, men ga det heller ikke en sjanse i f.eks. samtaleterapi. Jeg tror du må kjenne på om du kan legge det bak deg, og det er det kun du som kan svare på. Håper det ordner seg for deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var vel en grunn til at han slo opp i utgangspunktet. 
Jeg tror du muligens er tjent med å gå videre og finne en som vet at han vil ha deg, ikke en som ombestemmer seg hele tiden og lyver seg unna ting som er ukomfortabelt. "Hun brukte han for sex" my ass! 
Han prøver å si det han tror du vil høre! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det at han har hatt sex med ei anna (når dere var slått opp) må du legge fra deg hvis dere vil prøve på nytt. 

Anonymkode: d510d...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Balian de Ibelin skrev:

Han hadde sex når han var singel. Jeg ser ikke noe problem her.

Problemet er at det gjør vondt, fordi det betyr noe for ts og kjæresten, og det er fint å få tips til hvordan det skal gjøre mindre vondt og bety mindre. Å si at det ikke betyr noe er ikke vits, så lenge det betyr noe eller gjør vondt så gjør det nemlig det.

Anonymkode: f21e1...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Problemet er at det gjør vondt, fordi det betyr noe for ts og kjæresten, og det er fint å få tips til hvordan det skal gjøre mindre vondt og bety mindre. Å si at det ikke betyr noe er ikke vits, så lenge det betyr noe eller gjør vondt så gjør det nemlig det.

Han var singel. Han gjorde ikke noe galt.

Lurer på om noen av dere vet hva det å være singel faktisk betyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Jegtrengerhjelp123 skrev:

Er det jeg og tenker, han gjorde jo ikke noe galt. Er bare rart for meg å tenke på med tanke på at jeg var den eneste ha hadde hatt det med før henne og han er min eneste, men du synes jeg bare skal prøve å glemme det?

Selvfølgelig. Det er ingen vits i å tenke at dette går ut over deres betydning på noen som helst måte, da det neppe gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Balian de Ibelin skrev:

Han var singel. Han gjorde ikke noe galt.

Lurer på om noen av dere vet hva det å være singel faktisk betyr.

Slutt å mas om "han gjorde ikke noe galt". Ts sier ikke at han gjorde noe galt. Ts sier at det gjør vondt og søker råd om at det skal gjøre mindre vondt slik at de kommer seg forbi det.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal ta ham tilbake, må du slutte å tenke om hvem, hva han har gjort/rotet med når han var singel.

Nei, du får ikke ut av hodet. Samtidig tenk at han var åpen og sa ifra at han lå med ei mens han var single. Egentlig han trengte ikke å si hva han gjorde når han var single.

Så vær glad for at han er åpen med deg og bruk heller tid til hva dere skal gjøre "sammen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også akkurat gått tilbake til eksen og kjenner igjen det du skriver, TS. Vi var fra hverandre i nesten ett år. Jeg hadde ingen i løpet av det året. Ja, jeg chattet en del på Tinder osv med andre, men møtte ingen. Han har møtt noen, hatt kjæreste over noen måneder. Jeg jobber intenst med meg selv. Jeg har aldri følt sjalusi før, men nå gjør jeg. Vet ikke hvorfor, men følelsen er bare vond. Innerst inne ønsker jeg at han ikke hadde hatt noen i løpet av dette året, men det er jo helt idioti å tenke! Det var meg som gjorde det slutt og han sier at måtte jo bare videre. 

Her sier også "eksen", nå kjæresten, at hun andre var slik og sånn og at det ikke betydde noe. Det tror jeg ikke på, men han forsikrer meg om at det var en grunn til at det ble veldig kortvarig mellom dem. Det trøster. Så om det var henne eller han som ikke ville mer så spiller det ingen rolle. Våre tidligere ekser har gått tilbake til oss, TS. Ikke pokker om min "eks" hadde startet på nytt med meg, venner og familie om han ikke mente det ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvilken begrunnelse ga han for å slå opp i utgangspunktet? Jeg synes dette er ganske viktig. 

Anonymkode: 0cce7...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...