Gå til innhold

Lettere solbrent i sola enn solarium?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå skal det sies at jeg ikke tar solarium ofte, kun i korte perioder når jeg vil ha litt ekstra brunfarge.

Det jeg synes er rart er at jeg aldri (bank i bordet) blir brent i solarium. I sola derimot har jeg blitt brent tidligere. Ikke ofte, men likevel. Jeg trodde solarium var en del sterkere enn sollyset? Har kun solt meg i Norge og har sjeldent ligget mer enn en time på hver side når jeg soler meg ute. Er det andre ting som kan ha spilt en rolle? 

Anonymkode: f738c...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det kommer av at når du er ute i sola i Norge er du sløv med solfaktor siden du tror sola ikke tar noe særlig, og at det er så lite sol her at huden får helt sjokk etter en lang vinter. Det er nok bare tilfeldigheter som gjør at du ikke har blitt brent i solarium, for solarium er mye sterkere enn naturlig sollys

Anonymkode: 021c3...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer av at når du er ute i sola i Norge er du sløv med solfaktor siden du tror sola ikke tar noe særlig, og at det er så lite sol her at huden får helt sjokk etter en lang vinter. Det er nok bare tilfeldigheter som gjør at du ikke har blitt brent i solarium, for solarium er mye sterkere enn naturlig sollys

Anonymkode: 021c3...e2a

Jeg bruker alltid solfaktor 30+ helst høyere i sola. Men kan hende det er tilfeldighet. Blir aldri solbrent i solarium heldigvis da :)

Ts

Anonymkode: f738c...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer av at solarium hovedsaklig bruker UVA som for det meste skader huden og gi rynker, ikke UVB som brenner og gir brunfarge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...