AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #1 Skrevet 9. mars 2017 Hei, jeg som studerer idrett, ernæring burde hatt kunnskap nok om det. Fakta er at det har jeg ikke per dags dato, og jeg har blitt eldre og gått opp i vekt. Ganske normalt! Men jeg gjør på et punkt feil. Nåværende vekt tenker jeg ligger på en 68 kg, og jeg er 180 cm høy. Før i tiden var jeg kanskje 8-10 kg mindre, men da hadde jeg god styrke og musklaturen var markert. Det startet med vektoppgang da jeg gikk rundt 2 år med mageknip, og hadde irritabel tarm og til slutt påvist en diagnose cøliaki. Men det er ingen unnskyldning heller! I hvert fall ikke nå. Nå ser treningsplanen min slik ut: Mandag, tirsdag: Løping minimum 30 minutt, ofte en time. Deretter styrketrening (Ben, lår, bakside fremside) Onsdag: Spinning i sal, høy puls (Max.puls på 180) / Hvis ikke alternative øvelser Torsdag: Zumba, Pilates Fredag: Jogging, styrke overkropp Lørdag: Fridag Søndag: Svømming for å holde aktivitet, evt. tur i oppoverbakke. Jeg fører trenings/diett dagbok, og der har jeg all data. Vil si jeg føler meg flink, og er utrolig streng på kostholdet. Problemet er at jeg er student, men tross for det er jeg flink. Regner ikke ut gram, og nøyaktig kcal inntak på en dag. Gjorde det før på en app, og lå på rundt 1500-1600 kcal om dagen. Det går i havregryn, torsk, grønnsaker, smoothies og kylling/div fisk. Akkurat nå er jeg nesten på samme vekt, og der har jeg vært siden jul. Faktisk gått opp 2 kg, men mistet totalt 11 cm på kroppen sist analyse. Fremgang er det, men føler det har stoppet opp. Er tynn rundt midjen og overkropp, men ufattelig mye større i bena, spesielt rumpepartiet. Virker som alt har festet seg deg for å bli, og det samme problemet hadde jeg for 2 år siden da jeg var tynnere enn nå. Vært i kontakt med en PT, bailine (vel og merke bortkasta penger), legen og en som har stilt i bikinifitness. Får ikke hjelp over så lang tid at jeg oppnår det jeg vil, og har brukt uendelige penger på noe jeg fint klarer selv. Er det noen som er/har vært i samme båt? Men som eventuelt har funnet riktig løsning. Hilsen en som aldri sluntrer unna, 22 år. Anonymkode: 58d0e...0ee
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #2 Skrevet 9. mars 2017 (endret) Glemte å si, trener også mye på skolen. Ballsport, ski og styrke ++ med lærerne og medelever. Ofte 2 ganger i uken (unntak noen friuker) TS Anonymkode: 58d0e...0ee Endret 9. mars 2017 av Raven Emerald
Pringle Skrevet 9. mars 2017 #3 Skrevet 9. mars 2017 Vet du hva du vil, da? Jeg klarer ikke å lese det ut av innlegget ditt. Sett deg først et konkret og realistisk, oppnåelig, samt sunt, mål. Du mangler også data for hvor du er nå, samt for hva du gjør. Aller først burde du veie deg - naken eller med samme klær, om morgenen, etter dobesøk, og noen ganger i løpet av en uke så du vet hvor du ligger, faktisk, vektmessig. Du kan være så streng og flink du bare vil, men du oppnår bare resultater ved å være nøyaktig. Skal du telle kalorier, så må du veie alt. Sannsynligvis trenger du verken et intenst treningsopplegg, restriktivt matregime, eller kaloritelling, men hva du ønsker å oppnå vil bestemme hvilke tiltak du må gjennomføre.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #4 Skrevet 9. mars 2017 4 timer siden, Pringle skrev: Vet du hva du vil, da? Jeg klarer ikke å lese det ut av innlegget ditt. Sett deg først et konkret og realistisk, oppnåelig, samt sunt, mål. Du mangler også data for hvor du er nå, samt for hva du gjør. Aller først burde du veie deg - naken eller med samme klær, om morgenen, etter dobesøk, og noen ganger i løpet av en uke så du vet hvor du ligger, faktisk, vektmessig. Du kan være så streng og flink du bare vil, men du oppnår bare resultater ved å være nøyaktig. Skal du telle kalorier, så må du veie alt. Sannsynligvis trenger du verken et intenst treningsopplegg, restriktivt matregime, eller kaloritelling, men hva du ønsker å oppnå vil bestemme hvilke tiltak du må gjennomføre. Var kanskje litt upresis, men det jeg ønsker å oppnå er stram hud (rumpen og lårene). Ikke helt "fitnessmodell", men nummeret før. Mindre muskler, men samtidig stramt. Altså jeg vil minke, så derfor trener jeg en del utholdenhet. Har veldig markert mage og armer, men fokuserer mer på bena så skjønner ikke helt hva jeg gjør feil. Hvorfor jeg er så "kraftig" i rumpe/lår og tynn/trent ellers. Selv om det er populært med store rumper så er det ikke noe jeg ønsker meg. Har et opplegg, men tydeligvis ikke noe som funker på lårene. Ikke at det er såå mye å hente fra før, men jeg har bittelitt appelsinhud der. Minka 3 cm per lår, men er forsatt mye der. Fokuserer ekstra mye på å stramme rumpen under øvelser, men kommer ingen vei. Bakparten har vært lik siden 2011 😂 Åreknuter/strekkmerker/appelsinhud til og med, og aldri født barn ect. Anonymkode: 58d0e...0ee
Pringle Skrevet 9. mars 2017 #5 Skrevet 9. mars 2017 Hm... du har muligens en BMI på 20,9 - dvs i nedre normalområde. Hvis du vil "stramme opp" blir det mer muskler, ikke mindre. Strekkmerker får man når huden strekker seg... dem kan du ikke trene bort. Åreknuter... Veldig masse skavanker for en ung dame, da. "Appelsinhud"... det er rett og slett kvinnehud, sånn hud ser ut med normalt underhudsfett. Mitt forslag er at du fokuserer på trening du liker og spiser mat du liker, og å fullføre utdannelsen din. Du har helt sikkert et sosialt liv også. Ikke kast bort ungdomstiden din med å ønske å være noe annet enn det du er. Du er antakeligvis helt perfekt sånn som du er, høy og flott og sterk og energisk. 3
Raven Emerald Skrevet 9. mars 2017 #6 Skrevet 9. mars 2017 Ryddet for brudd på opphavsretten. Raven Emerald, mod.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #7 Skrevet 9. mars 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg som studerer idrett, ernæring burde hatt kunnskap nok om det. Fakta er at det har jeg ikke per dags dato, og jeg har blitt eldre og gått opp i vekt. Ganske normalt! Men jeg gjør på et punkt feil. Nåværende vekt tenker jeg ligger på en 68 kg, og jeg er 180 cm høy. Før i tiden var jeg kanskje 8-10 kg mindre, men da hadde jeg god styrke og musklaturen var markert. Det startet med vektoppgang da jeg gikk rundt 2 år med mageknip, og hadde irritabel tarm og til slutt påvist en diagnose cøliaki. Men det er ingen unnskyldning heller! I hvert fall ikke nå. Nå ser treningsplanen min slik ut: Mandag, tirsdag: Løping minimum 30 minutt, ofte en time. Deretter styrketrening (Ben, lår, bakside fremside) Onsdag: Spinning i sal, høy puls (Max.puls på 180) / Hvis ikke alternative øvelser Torsdag: Zumba, Pilates Fredag: Jogging, styrke overkropp Lørdag: Fridag Søndag: Svømming for å holde aktivitet, evt. tur i oppoverbakke. Jeg fører trenings/diett dagbok, og der har jeg all data. Vil si jeg føler meg flink, og er utrolig streng på kostholdet. Problemet er at jeg er student, men tross for det er jeg flink. Regner ikke ut gram, og nøyaktig kcal inntak på en dag. Gjorde det før på en app, og lå på rundt 1500-1600 kcal om dagen. Det går i havregryn, torsk, grønnsaker, smoothies og kylling/div fisk. Akkurat nå er jeg nesten på samme vekt, og der har jeg vært siden jul. Faktisk gått opp 2 kg, men mistet totalt 11 cm på kroppen sist analyse. Fremgang er det, men føler det har stoppet opp. Er tynn rundt midjen og overkropp, men ufattelig mye større i bena, spesielt rumpepartiet. Virker som alt har festet seg deg for å bli, og det samme problemet hadde jeg for 2 år siden da jeg var tynnere enn nå. Vært i kontakt med en PT, bailine (vel og merke bortkasta penger), legen og en som har stilt i bikinifitness. Får ikke hjelp over så lang tid at jeg oppnår det jeg vil, og har brukt uendelige penger på noe jeg fint klarer selv. Er det noen som er/har vært i samme båt? Men som eventuelt har funnet riktig løsning. Hilsen en som aldri sluntrer unna, 22 år. Anonymkode: 58d0e...0ee Alltid styrke før cardio. Bytt vanlig løp/jogging med HIIT. HIIT vil gjøre at du forbrenner kcal lenge etter trening opptil 48t, mens kun vanlig jigg/løp forbrenning stopper kort tid etter du er ferdig. Husk å passe kaloriintak etter mål. Bygge muskler=må spise nok. Un slanking i underskudd. Anonymkode: fa906...288
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #8 Skrevet 9. mars 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Var kanskje litt upresis, men det jeg ønsker å oppnå er stram hud (rumpen og lårene). Ikke helt "fitnessmodell", men nummeret før. Mindre muskler, men samtidig stramt. Altså jeg vil minke, så derfor trener jeg en del utholdenhet. Har veldig markert mage og armer, men fokuserer mer på bena så skjønner ikke helt hva jeg gjør feil. Hvorfor jeg er så "kraftig" i rumpe/lår og tynn/trent ellers. Selv om det er populært med store rumper så er det ikke noe jeg ønsker meg. Har et opplegg, men tydeligvis ikke noe som funker på lårene. Ikke at det er såå mye å hente fra før, men jeg har bittelitt appelsinhud der. Minka 3 cm per lår, men er forsatt mye der. Fokuserer ekstra mye på å stramme rumpen under øvelser, men kommer ingen vei. Bakparten har vært lik siden 2011 😂 Åreknuter/strekkmerker/appelsinhud til og med, og aldri født barn ect. Anonymkode: 58d0e...0ee Skal du bygge muskler for å bli strammere må du gå i kcal overskudd sannsynligvis. Anonymkode: fa906...288
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå