Gå til innhold

Smarte, høyt utdannede kvinner får smartest barn - Burde de få mange flere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Smarte, høyt utdannede kvinner har størst sannsynlighet til å få gode barn. Det viser seg nemlig at høy IQ og intelligens er mer arvelig fra mor enn far. 

Kilde: https://www.forbes.com/sites/quora/2016/09/28/do-we-really-inherit-intelligence-from-our-mothers/#6672284c25f5

Artikkelen sier at IQen til barn er mer korrelert med mors enn fars. Gjerne fordi det oftere er kvinner som oppdrar barn, men det kan også ha en biologisk årsak.

I dag får høyt utdannede kvinner litt færre barn enn lavere utdannede kvinner. Sikkert fordi de har mindre tid.

Er ikke dette ganske dumt?

Anonymkode: d5c94...f8e

• Liker 6
Skrevet

Ja, kjempe dumt, moving on.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det dumt? Å skape liv er ikke noe man burde gjøre på impuls. Man setter en eksistens til verden, og man burde egentlig spørre seg selv om dette er en etisk ok ting å gjøre. Å skape barn fordi du forventer at de skal bli smarte slik at de skal fikse verden er et ansvar du burde ta på egen kappe, ikke skyve over på smarte barn

Anonymkode: 90386...4f8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jo, men det skyldes at menn boikotter evolusjonen og ikke dårlig tid. Menn vil ikke ha smarte, høyt utdannete kvinner! De vil ha damer de føler seg bedre enn, og formerer seg med dem. 

Anonymkode: 4bdeb...58e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en over gjennomsnittet smart kvinne i mine beste år.  (33) Har mastergrad og god jobb. Kommer fra en svært ressurssterk familie. Ingen sykdommer heller

Er gift med en fantastisk snill mann, han er siv ing og utrolig smart og flink. 

Vi lever i et harmonisk og stabilt ekteskap med et godt nettverk rundt oss.

Dessverre sliter jeg med fødselsangst og tross samtaler med helsepersonel tør jeg ikke å bli gravid i fare for å bli tvunget til å føde. 

Jeg vet dessverre om flere i lignende situasjon.  For norske myndigheter er det viktigere med vaginal fødsel enn at vi produserer fremtidige skattebetalere. Så da får vi finne på noe annet :)

Anonymkode: 957a9...3dc

• Liker 14
Skrevet

Det gjør ingenting om det blir født færre barn her i verden. Det er allerede et stort trykk på ressursene. Altså burde man heller prøve å redusere antall barn født i land med lavere levestandard. Ikke prøve å bidra til trykket ved å føde flere barn her. 

Dessuten er det et personlig valg man tar og ikke noe man skal bli pålagt fordi man tilfeldigvis er smart.

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det dumt? Å skape liv er ikke noe man burde gjøre på impuls. Man setter en eksistens til verden, og man burde egentlig spørre seg selv om dette er en etisk ok ting å gjøre. Å skape barn fordi du forventer at de skal bli smarte slik at de skal fikse verden er et ansvar du burde ta på egen kappe, ikke skyve over på smarte barn

Det at foreldrene er smarte og oppegående betyr ikke at de kommer til å presse sine barn til å redde verden.  Hvor har du det fra?

Men det er bevist at ressurssterke familier får oftere smarte ressurssterke barn og de blir sjeldnere uføre. Uførhet er "arvelig" 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Ruccula skrev:

Det at foreldrene er smarte og oppegående betyr ikke at de kommer til å presse sine barn til å redde verden.  Hvor har du det fra?

Men det er bevist at ressurssterke familier får oftere smarte ressurssterke barn og de blir sjeldnere uføre. Uførhet er "arvelig" 

Så hva er vitsen med å skape flere barn? At de skal være med på karusellen av meningsløs jobbing slik at samfunnet går rundt? "Her sønnen min, nå har jeg født deg slik at du kan nyte 40 år i en meningsløs jobb du hater for å skaffe penger til felleskassa. Håper du er takknemlig"

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så hva er vitsen med å skape flere barn? At de skal være med på karusellen av meningsløs jobbing slik at samfunnet går rundt? "Her sønnen min, nå har jeg født deg slik at du kan nyte 40 år i en meningsløs jobb du hater for å skaffe penger til felleskassa. Håper du er takknemlig"

Du innser at hvis ingen får barn, utslettes samfunnet? Hva er planene din? Roboter som passer på den stadig eldre befolkningen til de dør ut? Eller?

• Liker 1
Gjest antbug
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en over gjennomsnittet smart kvinne i mine beste år.  (33) Har mastergrad og god jobb. Kommer fra en svært ressurssterk familie. Ingen sykdommer heller

Dessverre sliter jeg med fødselsangst og tross samtaler med helsepersonel tør jeg ikke å bli gravid i fare for å bli tvunget til å føde. 

Jeg vet dessverre om flere i lignende situasjon.  For norske myndigheter er det viktigere med vaginal fødsel enn at vi produserer fremtidige skattebetalere. Så da får vi finne på noe annet :)

Smarte norske kvinner med snille, smarte menn og harmoniske ekteskap kan altså ikke påta seg å produsere barn som kan redde verden fordi de er for nevrotiske til å føde og derfor i ferd med å dø ut. Sånn er det blitt! Vi er altså stuck med de dumme barna, men pytt, det funket jo for generasjonene før oss :Nikke:

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du innser at hvis ingen får barn, utslettes samfunnet? Hva er planene din? Roboter som passer på den stadig eldre befolkningen til de dør ut? Eller?

Så poenget med barn er at de skal ta vare på de eldre? "Her sønnen min, jeg har født deg slik at du kan tørke bæsjen til besteforeldrene dine. Håper du er takknemlig"

Menneskene kunne godt dødd ut, ja, hvorfor skulle det være et problem? Jeg har ikke tenkt å få barn bare for å forhindre at menneskene dør ut. Om jeg skulle ha barn måtte det være i en bra verden der flesteparten ikke satt oppslukt i seg selv på fb, der ikke flere tusen dør i krig og av sult, der det ikke flyter over av korrupsjon. En verden der det gav mening å få barn. Eneste grunn til at folk tenker det er bra å få barn i denne verden er fordi de ikke har noe bedre å sammenligne med eller at de setter egne behov for barn før alt annet. Eventuelt begge deler

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hehe godt poeng ;)

Det finnes jo mange mennesker som elsker jobben sin da, som lever for jobben. Man kan jo håpe at barnet blir så heldig :)

Skrevet
1 time siden, antbug skrev:

Smarte norske kvinner med snille, smarte menn og harmoniske ekteskap kan altså ikke påta seg å produsere barn som kan redde verden fordi de er for nevrotiske til å føde og derfor i ferd med å dø ut. Sånn er det blitt! Vi er altså stuck med de dumme barna, men pytt, det funket jo for generasjonene før oss :Nikke:

Problemet er bare at vi også trebger noen smartinger for å kunne finansiere livet til alle idiotene ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jo, men det skyldes at menn boikotter evolusjonen og ikke dårlig tid. Menn vil ikke ha smarte, høyt utdannete kvinner! De vil ha damer de føler seg bedre enn, og formerer seg med dem. 

Tviler på at menn biokotter smarte kvinner, heller at smarte kvinner helst vil inngå parforhold med likedane menn. Mens mennene som er smarte kanskje er noe mindre strenge med kravet om høy IQ.

Skrevet (endret)

mastergrad gjør deg ikke smart

Endret av brownbrown
  • Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på at menn biokotter smarte kvinner, heller at smarte kvinner helst vil inngå parforhold med likedane menn. Mens mennene som er smarte kanskje er noe mindre strenge med kravet om høy IQ.

menn bryr seg ikke så mye om IQ, vi er mer opptatt av utseende og sex. 

Skrevet

Dessverre føder intelligente kvinner langt færre barn enn damer med snitt intelligens - da de intelligente kvinner prioriterer jobb og utdannelse fremfor bebbi produksjon. 

Dette tenker jeg er en egoistisk og snever tankegang da dette fører til at samfunnet ikke lever opp til det potensialet det kunne hatt om de kloke damene jobbet for å heve snitt IQ'en ved å parre seg oftere enn de gjør. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, brownbrown skrev:

mastergrad gjør deg ikke smart

Nei,men jeg har tatt iq test offisielt før studieopptak og vet derfor at jeg er smart.

Dvs ikke en iq test man får på nett

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, WubWub skrev:

Dessverre føder intelligente kvinner langt færre barn enn damer med snitt intelligens - da de intelligente kvinner prioriterer jobb og utdannelse fremfor bebbi produksjon. 

Dette tenker jeg er en egoistisk og snever tankegang da dette fører til at samfunnet ikke lever opp til det potensialet det kunne hatt om de kloke damene jobbet for å heve snitt IQ'en ved å parre seg oftere enn de gjør. 

Det er ikke smarte kvinners ansvar å redde samfunnet.

Smarte kvinner har ofte også større ambisjoner enn å fungere som rugemasjon/ku/småbarnsmor. 

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke smarte kvinners ansvar å redde samfunnet.

Smarte kvinner har ofte også større ambisjoner enn å fungere som rugemasjon/ku/småbarnsmor. 

Jeg er uenig. Det er en borgerplikt å bidra i samfunnet - her er grunnen til at jeg tenker det er egoistisk at kloke kvinner ikke bidrar mer med bebbi-produksjon ;

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...