noragrets Skrevet 28. desember 2016 #21 Skrevet 28. desember 2016 Neste jul skal jeg ikke falle ned en trapp og brekke håndleddet to dager før jul. Og jeg skal begynne med julegaver før. Og jeg vil også ha en sånn stygg julegenser. Helst en stygg Star Wars julegenser. 1
Mollie Skrevet 28. desember 2016 #22 Skrevet 28. desember 2016 Tja for det første så håper jeg virkelig at jeg ikke blir syk rett før jul eller i jula. Var syk i jula i fjor, og i år fikk jeg influensa to uker før julaften. Ellers så må jeg prøve å ikke stresse sånn med å få alt på stell. Og jeg vil også ha stygg julegenser neste år! Helst en med reinsdyr på!
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #23 Skrevet 28. desember 2016 En ting vil jeg prøve å få til som i år, nemlig å gjøfe ferdig gavene før desember. Er høygravid nå og blei for sikkerhetsskyld ferdig tidlig, og håper på å klare å fortsette den trendene. Skal spare meg fridager til før jul, i alle fall lille julaften. Skal kutte ned på det materielle med gaver, og gi spiselige/drikkelige gaver til alle voksne (ala god omivenolje, sjokolade og kaffe og etc). Liker ikke dette gavegreiene med å gi gaver bare for å gi. Min nye trend er spiselige gaver heller enn ting så kanskje folk tar hintet og gir det samme tilbake neste år. Anonymkode: 83aff...eeb
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #24 Skrevet 28. desember 2016 Skal kjøpe julegaver gjennom hele året, spare tid og penger. Skal stresse mindre og heller nyte førjulstiden. Skal kjøpe ribbe og pinnekjøtt med en gang det dukker opp i butikkene, ikke vente til det er tomt. Anonymkode: 882ed...d88
melatonin Skrevet 29. desember 2016 #25 Skrevet 29. desember 2016 Ja så klart jeg har planer! Og det er å skrive opp på liste, alt laget en liste på notatblokk på mobilen over ting jeg skal gi. Skal kjøpe på tilbud og bli ferdig før 12.des. jeg har som mål/håp å enten begynne å studere eller få ny jobb uten turnus så jeg får litt julefri. Får jeg det skal jeg be inn flere gjester.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #27 Skrevet 29. desember 2016 Skal begynne å strikke allerede nå, slik at det blir noen superfine, personlige gaver, ferdigstilt i sommerferien. Hm, tror jeg tenkte på det i fjor også. Anonymkode: dbdba...4b2 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #28 Skrevet 29. desember 2016 Oj faen. Leste den som skulle ta fri lille julaften neste år og tenkte at den skal jeg kopiere. Men det er på en lørdag neste år. Kjempekort jul... Æsj. Jula 2018, jeg lengter etter deg. Anonymkode: febe2...8aa
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #29 Skrevet 30. desember 2016 Neste år skal jeg la meg selv få litt mer pusterom i løpet av jula. Sist jeg hadde en hel dag uten sosiale aktiviteter eller reising var den 20, og like lenge har jeg vært på randen av utmattelse. Jeg er introvert og har behov for å få litt tid helt alene, og pleier egentlig å gå på veggen etter tre dager uten alenetid. I dag har jeg vært helt på gråten, så jeg tror jeg dropper planene for nyttårsaften og heller feirer den alene. Anonymkode: 517fb...80d 2
..... Skrevet 31. desember 2016 #30 Skrevet 31. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Neste år skal jeg la meg selv få litt mer pusterom i løpet av jula. Sist jeg hadde en hel dag uten sosiale aktiviteter eller reising var den 20, og like lenge har jeg vært på randen av utmattelse. Jeg er introvert og har behov for å få litt tid helt alene, og pleier egentlig å gå på veggen etter tre dager uten alenetid. I dag har jeg vært helt på gråten, så jeg tror jeg dropper planene for nyttårsaften og heller feirer den alene. Anonymkode: 517fb...80d Det der kjenner jeg også på! Selv om vi har hatt lite besøk, var det så mye stress på jobb i hele høst, som ikke roet seg før 14.desember. Mye stress gjorde at juleforberedelsene ikke var ferdig så tidlig som vanlig, og jeg stresset etter at jeg tok ferie! Var så sliten da jula kom at jeg bare ville gråte! I tillegg er ungene våkne nesten like lenge som oss, og vi har sovet lenge alle mann. Eneste alenetiden er om jeg går tur eller når jeg sitter på do.... aldri mer stress-desember! 1
pusla Skrevet 1. januar 2017 #31 Skrevet 1. januar 2017 Jeg skal gjøre stort sett som jeg gjorde denne jula, for det har igrunn vært ganske så optimalt. Jeg skal ikke lage sursild, for den blir ikke spist, og vi skal kjøpe mindre godteri. Nå sittet vi nemlig igjen med godteri til en hel hær. 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #32 Skrevet 4. januar 2017 Kutte ut en del julekort. Har lagt mye jobb i de, sendt ut til fam og venner. I år gjorde jeg en test egentlig. To år på rad, har jeg lagt merke til at jeg har fått kort i posten 23 og 24. Mistenkte de for å sende meg,bare for at jeg sender. Du skal ha lyst til å skrive/sende kort. Så i år var jeg sent ute med hensikt. Sender ellers 2 uker før jul. Fikk vel egentlig svaret....Kom ikke noen kort nei. Anonymkode: ecc92...6f9
Lykkehjerte Skrevet 4. januar 2017 #33 Skrevet 4. januar 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kutte julekort. Har lagt mye jobb i de, sendt familie og venner. I år gjorde jeg en test e gentlig. To år på rad, har jeg lagt merke til at jeg har fått kort i posten 23 og 24. Mistenkte de for å sende meg,bare for at jeg sender. Du skal ha lyst til å skrive/sende kort. Så i år var jeg sent ute med hensikt. Sender ellers 2 uker før jul. Fikk vel egentlig svaret....Kom ikke noen kort nei. Anonymkode: ecc92...6f9 Men siden du tenker å kutte ut endel julekort, da du ikke fikk, betyr ikke det da at også du sender for å få? Og ikke fordi du bare har lyst? (Siden du skrev at man skulle ha lyst, tolket det slik at man ikke skal føle man må) Ellers når det er sagt, jeg forstår deg godt! Julekort er både jobb, omtanke, kostbart (når det blir mange, samt konvolutter og porto), det er jo en gave i seg selv, utrolig koselig å få! Syns du burde sende til de du føler virkelig for å gi kort til, resten lar du være. Vet at noen kuttet ut pga kostnad og stress, samt mange bruker ftl og nett for å sende hilsener. Send meg din adr på pm så får du julekort av meg neste jul! 5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #34 Skrevet 6. januar 2017 Skal aldri feire med tantebarn igjen. Enten reiser jeg bort eller feirer kun med samboer. Anonymkode: 190b6...359 1
IreneUtålmodig Skrevet 12. januar 2017 #35 Skrevet 12. januar 2017 Blir å kutte ned på julekorta, er færre og færre som sender det nå. Lage pene julegaver kanskje? Lage flere sorter julekaker
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #37 Skrevet 12. januar 2017 Jeg er fremdeles barnløs og feirer julaften og juledagene hos mine foreldre, så planlegging rundt mat, baking, gjester osv slipper jeg heldigvis. Men jeg skal kutte ned på pengesummen brukt på gaver, og bare kjøpe spiselige/drikkelige ting som olivenolje, vin, syltetøy og lignende. Heller skrive personlige julekort. Håper på samme typer gaver tilbake, er så poengløst med all denne byttingen av ting mellom voksne mennesker som har alt vi trenger. Være ute i GOD tid og spre disse innkjøpene over høsten, slik at jeg ikke trenger å gå innom et eneste kjøpesenter i desember. Hater å gå rundt på kjøpesentre, med horder av folk, enorme køer, i altfor varm jakke slik at jeg blir gjennomsvett, og hvor jeg til slutt bare rasker med meg noe tilfeldig for å komme meg ut derfra. Hater shopping generelt. Så vil jeg planlegge nyttårsaften bedre. Tenkte ikke så mye over nyttårsaften før den nærmet seg, så den kvelden ble litt skuffende. Havnet på en fest med folk jeg ikke hadde så mye til felles med og det føltes derfor unaturlig å være sammen med dem da klokka slo tolv, lengtet egentlig bare etter å ta en taxi hjem for å legge meg. Tror kanskje jeg vil invitere noen gode venner på middag hos samboer og meg neste gang, lage noe ordentlig godt, og ringe inn det nye året med mennesker jeg virkelig bryr meg om og faktisk har kontakt med resten av året. Anonymkode: a1ac9...f04 1
Monstrum Skrevet 12. januar 2017 #38 Skrevet 12. januar 2017 Mere hjemmelagde og strikkede julegaver, og begynne tidligere! Himmel, for ett stress det ble i fjor..
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #39 Skrevet 13. januar 2017 For vår del skal vi besøke gravsteder lille julaften, så det ikke blir så mye stress på selve julaften. I år rakk vi ikke se verken Donald eller Tre nøtter til Askepott, og det var litt trist. Greit at det er julaften som er høytidsdagen, men det ble bare bilkjøring og stress med barna på slep. Med mat, gaver osv synes jeg at jeg traff bra i år og kommer til å gjenta det neste år. Anonymkode: 1abc0...0d7 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #40 Skrevet 13. januar 2017 Vi kommer sannsynligvis til å feire jul sammen med min familie til jula i år. Min far begynner å bli dement, og skal på en ny utredning for dette i nærmeste fremtid. Jula 2016 var vi uansett med svigers. Men når vi senere skal feire jul med svigerfar igjen skal ikke han være den som deler ut presangene til oss ved treet. Jo, det er koselig, men helsa hans tillater det ikke egentlig. Dårlige knær. Uansett hvor vi feirer senere skal vi også ta en LANG prat med barnet vårt om at vi må ta det med ro mellom hver presang. Vi har god tid på julaften. Orker ikke at presangutdelinga skal bli slik som den var i 2016. Alt for mye baluba. Ellers har jeg også skrevet opp hvilken type julepynt vi trenger mer av. Og hva vi kan kjøpe mindre av når det gjelder mat. Anonymkode: 7e31b...fad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå