Gå til innhold

Enjoy difference, start tolerance

Anbefalte innlegg

Skrevet

Glem din egen kultur, ta på deg en hijab og følg reglene til vår nye landsmenn.

Anonymkode: ca1c8...64d

Skrevet

Latterlig.

Hva med å finne en muslimsk dame som kler seg vestlig og lage samme initiativ å få muslimske kvinner til å integrere seg uten politiske og religiøse plagg?

Skrevet

Hvorfor er det bare Vesten som skal vise toleranse?

Skrevet
15 minutter siden, Skywalker skrev:

Hvorfor er det bare Vesten som skal vise toleranse?

Jeg tolker det litt som at disse som fokuserer på hvor tolerante vi skal være ser på mennesker fra ikke-vestlige kulturer som en slags "annenrangs mennesker" som ikke klarer det samme som vi gjør, de vet ikke bedre, litt som barn på en måte. Jeg synes det er forkastelig med et slikt menneskesyn, det å tro at man ikke kan forvente noe fra mennesker fra visse kulturer fordi "de kan ikke bedre stakkars". Å være nedlatende på denne måten slik som i denne reklamen gagner jo ingen. Toleranse må være forventet fra alle, ikke bare vestlige. Mennesker fra ikke-vestlige kulturer er jo ikke dumme.

Anonymkode: 95605...75a

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tolker det litt som at disse som fokuserer på hvor tolerante vi skal være ser på mennesker fra ikke-vestlige kulturer som en slags "annenrangs mennesker" som ikke klarer det samme som vi gjør, de vet ikke bedre, litt som barn på en måte. Jeg synes det er forkastelig med et slikt menneskesyn, det å tro at man ikke kan forvente noe fra mennesker fra visse kulturer fordi "de kan ikke bedre stakkars". Å være nedlatende på denne måten slik som i denne reklamen gagner jo ingen. Toleranse må være forventet fra alle, ikke bare vestlige. Mennesker fra ikke-vestlige kulturer er jo ikke dumme.

Anonymkode: 95605...75a

Toleranse gjør man seg fortjent til, ikke forventet.

Det å være dum er en ting, men det er iallefall bevist at Europa og en del øst-asiatiske land topper IQ-gjennomsnitt i verden. Det sier seg selv at en fra midtøsten/Afrika vil ha det vanskeligere med å delta i det vestlige samfunnet enn noen fra Japan eller Sør Korea.

Anonymkode: ca1c8...64d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...