Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har tenkt på en ting, ligger det noe i at underklasse mennesker som de som bor i sosialbolig, unge foreldre uten utdannelse osv slenger på André som mellomnavn til barne sitt ? Er jeg dømmende om jeg tenker mitt når jeg hører navnet Kim André eller Terje André osv ?

Anonymkode: 599b3...d3c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det samme. (og i tillegg insisterer mange av dem på å skrive Andrè...:fnise:)

Anonymkode: d3336...4dd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det samme som deg, TS.

Anonymkode: fb128...7b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min bror heter Andre til mellomnavn. Vi er ikke det man kan kalle "underklasse". Men broren min er over 30 da. 

Anonymkode: 00d3a...9f9

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at de aller fleste menn heter André til mellomnavn :-P

AnonymBruker
Skrevet

Leander er den nye André 🤔

Anonymkode: a5215...144

• Liker 9
Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min bror heter Andre til mellomnavn. Vi er ikke det man kan kalle "underklasse". Men broren min er over 30 da. 

Skriver han selv navnet på samme måte som du gjør? Det skal være aksent (akutt) over e-en for å markere uttalen, slik som du ser i innlegg over her.

Endret av Arabella
Tastaturet er ikke venn med meg.
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Den guffne eksen min hadde dette som mellomnavn. Den familien var vel det man kan kalle underklasse ja, sosialklienter og alkoholikere i skjønn forening. Flere av barna i den familien hadde faktisk dette mellomnavnet... Så jeg kan forstå hvor tanken kommer fra Ts.... 

Anonymkode: 8e977...98f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at veldig mange av dem er født ca mellom 1975 og 1985 😉 I klassen min hadde vi Pål André, Thomas André, Morten André og Tom André. Jeg er født i 1978. Og jentene het Monica, Therese, Camilla og Jeanette.

Så jeg tenker mer at det er litt utdatert heller enn lavstatus.

Anonymkode: c69eb...1d9

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

haha. har dette navnet i nærmeste familie. visste ikke at det var slike assosiasjoner til det.

Anonymkode: 8d981...6ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at veldig mange av dem er født ca mellom 1975 og 1985 😉 I klassen min hadde vi Pål André, Thomas André, Morten André og Tom André. Jeg er født i 1978. Og jentene het Monica, Therese, Camilla og Jeanette.

Tror du kan strekke det til 1990. Hadde en Andréer i klassen min og. Jeg er født i 88

Anonymkode: d9ee0...936

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har gått i klasse med 3 stykker som har hatt André til mellomnavn opp gjennom barneskolen, ungdomsskolen og videregående. Ingen av de var fra "underklassefamilier". Tror det bare var populært på den tiden. Så ja. Synes egentlig det er dømmende av deg.

Anonymkode: 70165...500

• Liker 3
Skrevet

Kjenner en god del menn med det mellomnavnet.
Men de jeg kjenner er også mellom 27-32 :) 
Tenker ikke noe over det jeg x)

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe jeg hadde ett par André og René'er i klassen min :fnise:  Jeg som eneste jente med mellomnavn! :x

• Liker 1
Skrevet

Kjenner såå mange med André som mellomnavn😊 kan strekke det til litt etter 1990 tenker jeg😉 

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner 1 André og han er langt ifra underklasse.

Anonymkode: afabe...441

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Arabella skrev:

Skriver han selv navnet på samme måte som du gjør? Det skal være aksent (akutt) over e-en for å markere uttalen, slik som du ser i innlegg over her.

Nei, han skriver det som i HI. Er på mobilen og fant ikke éen først😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må si jeg er mer dømmende til de foreldrene som har valgt å skrive det "Andre". 

Anonymkode: baa1a...b47

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner 1 André og han er langt ifra underklasse.

Anonymkode: afabe...441

Helt enig. Har temmelig god erfaring med André t.om

Skrevet (endret)
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må si jeg er mer dømmende til de foreldrene som har valgt å skrive det "Andre". 

Anonymkode: baa1a...b47

Les innlegg nr. 17.

Endret av Arabella

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...