AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #1 Del Skrevet 22. juni 2016 Hei! Jeg lurer på hvor mye minimum mor må ta ut og hvor mye max far kan ta ut? Vi er selvstendig næringsdrivende og far har tjent bedre enn mor frem mot fødselen, og det er bedre for husholdningsøkonomien at far får foreldrepenger ( siden mor har lønnsjobb ventene noen mnd etter fødsel) Jeg lurer også på om man først søker om et visst antall uker morsperm, kan dette endres på uansett om det blir innvilget eller ikke? På forhånd takk for all erfaring! Anonymkode: 3f6bd...439 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Annypanny Skrevet 22. juni 2016 #2 Del Skrevet 22. juni 2016 Det minste du kan ta ut i permisjon er 13 uker, resten kan far ta Du må ta 3 av ukene før termin og du MÅ også ta 6 uker rett etter fødsel. De siste 4 ukene kan du ta i samme slengen eller senere om du vil. Far kan ta resten av permisjonen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #3 Del Skrevet 22. juni 2016 takk for svar! ett spørsmål til, bli litt forvirret av formuleringene: "Foreldrepenger kan tidligst tas ut 12 uker og senest tre uker før termindato. Denne perioden er forbeholdt mor. Mor er videre forbeholdt 10 (14) uker (mødrekvote), hvorav de seks første ukene etter fødselen går av denne kvoten. Dersom også far har rett til foreldrepenger, har han en fedrekvote på 10 (14) uker forbeholdt seg. Hans uttak kan tidligst starte seks uker etter fødselen. Resten av foreldrepengeperioden, 26 (18) uker ved 100 prosent dekningsgrad og 36 (28) uker ved 80 prosent dekningsgrad," så om jeg velger 100% dekning, er morskvoten 3 uker + 6 uker + 4 uker farskvote 10 uker og i vårt tilfelle + 26 uker ? Anonymkode: 3f6bd...439 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #4 Del Skrevet 22. juni 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så om jeg velger 100% dekning, er morskvoten 3 uker + 6 uker + 4 uker farskvote 10 uker og i vårt tilfelle + 26 uker ? Anonymkode: 3f6bd...439 Ja 😊 Anonymkode: a2bbc...673 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Annypanny Skrevet 22. juni 2016 #5 Del Skrevet 22. juni 2016 Det er riktig ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå