AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #1 Skrevet 18. mai 2016 Hei, håper noen kan hjelpe. Lørdagen (14.05.16) hadde jeg sex, tingen er at torsdagen (2 dager før jeg hadde sex) glømte jeg en pille som jeg skal ta 21.30 så jeg tok den glømte torsdagenspillen og fredagenspillen samtidig fredagen i 21.30. Jeg går på diane og jeg leste at går det over 12 timer før du tar den glømte pillen reduseres beskyttelsen og siden jeg ikke tok den glømte pillen før kveldn etter (som er langt over 12 timer) og søndagen etter samleien tok jeg ikke pillen før mellom 00.00-01.00 når jeg egentlig skal ta den 21.30 så jeg er redd jeg kan være gravid men jeg føler meg helt fin i formen, er det ikke vanlig at man er ganske dårlig om man er gravid og at man merker det fort? Og siden jeg hadde sex bare for noen dager siden er det for tidlig for en graviditetstest. Må jeg vente 2 uker eller mer før jeg kan ta en test? Anonymkode: fc6ec...e05
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #2 Skrevet 18. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei, håper noen kan hjelpe. Lørdagen (14.05.16) hadde jeg sex, tingen er at torsdagen (2 dager før jeg hadde sex) glømte jeg en pille som jeg skal ta 21.30 så jeg tok den glømte torsdagenspillen og fredagenspillen samtidig fredagen i 21.30. Jeg går på diane og jeg leste at går det over 12 timer før du tar den glømte pillen reduseres beskyttelsen og siden jeg ikke tok den glømte pillen før kveldn etter (som er langt over 12 timer) og søndagen etter samleien tok jeg ikke pillen før mellom 00.00-01.00 når jeg egentlig skal ta den 21.30 så jeg er redd jeg kan være gravid men jeg føler meg helt fin i formen, er det ikke vanlig at man er ganske dårlig om man er gravid og at man merker det fort? Og siden jeg hadde sex bare for noen dager siden er det for tidlig for en graviditetstest. Må jeg vente 2 uker eller mer før jeg kan ta en test? Anonymkode: fc6ec...e05 Om mensen ikke dukker opp, tar du en test. I teorien kan du bli gravid.. Jeg glemte piller/ tok for sent ofte, ble aldri gravid. Du må nok dessverre bare vente å se Anonymkode: 69991...a85
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #3 Skrevet 18. mai 2016 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om mensen ikke dukker opp, tar du en test. I teorien kan du bli gravid.. Jeg glemte piller/ tok for sent ofte, ble aldri gravid. Du må nok dessverre bare vente å se Anonymkode: 69991...a85 Okei så det er liten sjangse jeg er gravid eller var du bare veldig heldig...? Anonymkode: fc6ec...e05
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #4 Skrevet 18. mai 2016 Det er litt avhengig av hvor lenge du har tatt pillene og. Hvis du er på slutten av et brett er du rimelig trygg (men selvfølgelig ikke helt). Anonymkode: 58f30...c99 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #5 Skrevet 18. mai 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er litt avhengig av hvor lenge du har tatt pillene og. Hvis du er på slutten av et brett er du rimelig trygg (men selvfølgelig ikke helt). Anonymkode: 58f30...c99 Okei for på nettet leste jeg at på diane sine piller er man IKKE trygg i begynnelse på brettet og slutten på brettet... så Anonymkode: fc6ec...e05
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #6 Skrevet 18. mai 2016 Jeg for min del liker dårlig å spekulere i hvor stor eller liten sjansen kan være for ditt og datt. Søsteren min og jeg brukte nøyaktig det samme prevensjonsmerket over like lang tid i livet. Vi begge hadde BMI over 25, men min var litt høyere enn hennes. Da skulle man jo tro at det ville være mer sannsynlig at det ville være litt mer likt hvor lett vi ble gravide, ikke sant? Likevel tok det meg to års iherdig prøving å bli gravid, mens hun ble gravid på tross av korrekt bruk av prevensjon. Og "selvfølgelig" ble hun gravid først. Jeg merket forresten ikke at jeg var gravid, før mensen uteble, samtidig som at pms-symptomene vedvarte og ble stadig sterkere. Da hadde det gått to-tre uker, tror jeg. (Jeg har uregelmessige sykluser, så det tok tid før jeg fattet mistanke. Dessuten var jeg lei av stadige skuffelser, så det ble jo stadig lettere å tenke at "det er vel bare mensen som er sen, jeg ble sikkert ikke gravid denne gangen heller".) Søsteren min ble kjempedårlig bare en ukes tid etter befruktning. Så det er forskjellig hvor tidlig eller sent man får tegn på graviditet. Og, selv når "alt er tima og tilrettelagt", er det visst bare 25% sjanse for graviditet pr samleie. Så sånn sett er det jo alltid større sjanse for å ikke være gravid, enn for å være det. Men sjansen for det ene eller det andre forteller jo ikke nødvendigvis særlig mye om hvilken side av statistikken du faktisk er på. Det hjalp ikke søsteren min at det var 99% sjanse for å ikke bli gravid, liksom! Anonymkode: ff6b8...059
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #7 Skrevet 18. mai 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg for min del liker dårlig å spekulere i hvor stor eller liten sjansen kan være for ditt og datt. Søsteren min og jeg brukte nøyaktig det samme prevensjonsmerket over like lang tid i livet. Vi begge hadde BMI over 25, men min var litt høyere enn hennes. Da skulle man jo tro at det ville være mer sannsynlig at det ville være litt mer likt hvor lett vi ble gravide, ikke sant? Likevel tok det meg to års iherdig prøving å bli gravid, mens hun ble gravid på tross av korrekt bruk av prevensjon. Og "selvfølgelig" ble hun gravid først. Jeg merket forresten ikke at jeg var gravid, før mensen uteble, samtidig som at pms-symptomene vedvarte og ble stadig sterkere. Da hadde det gått to-tre uker, tror jeg. (Jeg har uregelmessige sykluser, så det tok tid før jeg fattet mistanke. Dessuten var jeg lei av stadige skuffelser, så det ble jo stadig lettere å tenke at "det er vel bare mensen som er sen, jeg ble sikkert ikke gravid denne gangen heller".) Søsteren min ble kjempedårlig bare en ukes tid etter befruktning. Så det er forskjellig hvor tidlig eller sent man får tegn på graviditet. Og, selv når "alt er tima og tilrettelagt", er det visst bare 25% sjanse for graviditet pr samleie. Så sånn sett er det jo alltid større sjanse for å ikke være gravid, enn for å være det. Men sjansen for det ene eller det andre forteller jo ikke nødvendigvis særlig mye om hvilken side av statistikken du faktisk er på. Det hjalp ikke søsteren min at det var 99% sjanse for å ikke bli gravid, liksom! Anonymkode: ff6b8...059 Jeg ser den altså! Men noen blir fort gravid og andre ikke. Er det ikke når man minst venter det så skjer det? Sånn har vært for meg. Sjangsen for å bli graivd er liten, jeg føler at de som faktisk har planlagt å få barn sliter med det mens de som ikke har planlagt det blir gravid med en gang. Men jeg får bare vente å se, tviler på at jeg er det men siden sjangsen er der tar jeg likevel en test neste uke trur jeg... Så fint at du ble gravid da til slutt! Anonymkode: fc6ec...e05
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #8 Skrevet 19. mai 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser den altså! Men noen blir fort gravid og andre ikke. Er det ikke når man minst venter det så skjer det? Sånn har vært for meg. Sjangsen for å bli graivd er liten, jeg føler at de som faktisk har planlagt å få barn sliter med det mens de som ikke har planlagt det blir gravid med en gang. Men jeg får bare vente å se, tviler på at jeg er det men siden sjangsen er der tar jeg likevel en test neste uke trur jeg... Så fint at du ble gravid da til slutt! Anonymkode: fc6ec...e05 Ja, det sies så. Og det ble vel slik for min del også, jeg hadde gitt nesten helt opp da det endelig klaffet. Men den som venter på noe godt ... Ja, ta en test om en uke eller to. Det gjorde jeg ofte da jeg gikk på prevensjon. Ikke at jeg glemte pillen ofte, men jeg hadde sjeldent blødninger på den prevensjonen, så det var greit å ta en test av og til som en "kontroll", syns jeg. Om ikke annet, så gav det en slags "ro i sjela". Å kalkulere på sjanser og sannsynlighet ville bare fått meg til å tenke "jammen tenk hvis, tenk hvis, jammen tenk hvis da!!", og så hadde jeg blitt gal av hele greia. Sjansen er nok liten for din del, spesielt hvis du allerede har brukt hormonprevensjon lenge. Når man bruker hormonprevensjon lenge i strekk, er det ikke uvanlig at det tar litt tid før eggløsningen kommer i gang igjen. Men samtidig er det ikke lurt å slappe for godt av heller, for hvis du glemmer for ofte, blir tilførselen av hormoner for ujevn, og da fungerer ikke prevensjonen slik den skal. Jeg krysser fingrene for at testen blir negativ. Lykke til i alle fall Anonymkode: ff6b8...059
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå