AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #1 Skrevet 13. mai 2016 Hei. Er skamfull over dette, men jeg har økonomiske vansker etter mitt forrige forhold. Grunnen til dette kan jeg forklare meg på, men vil ikke bli gjenkjent her inne så holder detaljene utenfor. Nå høres jeg nok ut som "luksusfellen" men det er absolutt ikke noe i veien med mitt forbruk eller shopping. Jeg er flink til å styre pengebruken, har faktisk fått beskjed om det fra en økonomisk rådgiver og gjør så godt jeg kan. Men til saken. Kunne du ha datet en som meg? Jeg har datet noen det siste året og har ikke klart å tatt dette opp på noe tidspunkt. Er flau over det. Jeg er ellers en snill og oppegående jente, er trofast og har gode verdier. Får ofte kompliment for personlighet og utseende... Vil ha et seriøst og fint forhold. Er ikke selvdestruktiv. Altså, det jeg forsøker å komme frem til er at jeg har utrolig mye fint å gi en partner, men den økonomiske delen gjør at jeg skyver forelskelser bort. Anonymkode: 01ffb...594
Summers Skrevet 13. mai 2016 #2 Skrevet 13. mai 2016 Hvordan hadde dine økonomiske vansker påvirket meg? 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #3 Skrevet 13. mai 2016 1 minutt siden, Summers skrev: Hvordan hadde dine økonomiske vansker påvirket meg? Ja, det burde jeg kanskje ha nevnt noe om haha. Jeg vil ikke la det påvirke noen andre enn meg, men når han begynner å snakke om å kjøpe leilighet sammen for eksempel. Da blir det en problemstilling. Anonymkode: 01ffb...594
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #4 Skrevet 13. mai 2016 Har mer enn nok penger, eneste jeg mangler er en kjæreste og god kjemi, så hadde ikke brydd meg om dette hvis du var min drømmedame, så lenge du ikke har et problem med å "håndtere penger". Anonymkode: ecc57...a68
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #5 Skrevet 13. mai 2016 Ingen problem dersom du ikke kunne glidd rett inn på Luksusfellen og hadde uansvarlig forbruk jevnt over. Jeg hadde bare vært utrolig glad for å finne meg en person å dele resten av livet med. Har nok med penger og har allerede boplass. Anonymkode: 0fc18...88a
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #6 Skrevet 13. mai 2016 I det siste har jeg sagt nei til å gå ut på date eller involvere meg, vil ikke kaste bort noens tid for jeg tenker at de ikke hadde hatt lyst til å gå på date med meg hvis de visste den biten. Ts Anonymkode: 01ffb...594
Commander Skrevet 13. mai 2016 #7 Skrevet 13. mai 2016 Kommer veldig an på bakgrunnen. Kjenner nok menn som sitter igjen med gamle inkassosaker, IKEA/ ELLOS kredittkort, ubetalte barnehageregninger osv som eksdama har lagt igjen for hun fant en ny mann med frisk lønnskonto. Problemet er vel når slike ting kommer frem så er man antagelig såpass dypt innvolvert at det er vanskelig å trekke seg....
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #8 Skrevet 13. mai 2016 15 minutter siden, Commander skrev: Kommer veldig an på bakgrunnen. Kjenner nok menn som sitter igjen med gamle inkassosaker, IKEA/ ELLOS kredittkort, ubetalte barnehageregninger osv som eksdama har lagt igjen for hun fant en ny mann med frisk lønnskonto. Problemet er vel når slike ting kommer frem så er man antagelig såpass dypt innvolvert at det er vanskelig å trekke seg.... Derfor har jeg holdt avstand. Ts Anonymkode: 01ffb...594
ekkoet Skrevet 13. mai 2016 #9 Skrevet 13. mai 2016 Det kommer vel an på hvor ille det er og hva grunnen til det var. Selv om du er som du sier "flink" så må det vel ha vært en eller flere dårlige avgjørelser i bildet. Hvordan reflekterer disse deg som person? Har du noe baggasje opp mot tidligere forhold som følge av dette? 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #10 Skrevet 13. mai 2016 6 minutter siden, ekkoet skrev: Det kommer vel an på hvor ille det er og hva grunnen til det var. Selv om du er som du sier "flink" så må det vel ha vært en eller flere dårlige avgjørelser i bildet. Hvordan reflekterer disse deg som person? Har du noe baggasje opp mot tidligere forhold som følge av dette? Hvordan det reflekterer meg...hmm.. At jeg er redd for å være en dårlig kjæreste for noen andre og sette andre i en kjip situasjon. Har ellers ingen bagasje fra tidligere forhold, sett bort i fra det som står over. De som vet detaljene forteller meg at det ikke er min skyld og at jeg er så bra osv, det er fint å kunne sitte her å skrive det i denne situasjonen, men i bunn og grunn tenker jeg at en jeg elsker fortjener bedre. Anonymkode: 01ffb...594
ajarRun Skrevet 13. mai 2016 #11 Skrevet 13. mai 2016 Det kommer an på hva du tjener, og hvilken livsstil du har. Selv kunne jeg nok helt fint betjent en kredittkortgjeld på rundt en million uten at det hadde gjort livet umulig (17 000 i renter og 34 000 i nedbetaling). Det ville jo vært borte på 4-5 år (frister litt å ta meg fem år på Bahamas mens jeg lever på kredittkort). Jeg vil gjerne ha en partner som lever nøkternt eller har et lavt forbruk. Neste år skal jeg begynne å spare, og da må jeg leve som noen som jobber på Rema 1000 (men med den luksusen at jeg har ubegrenset tilgang til kreditt og kan investere penger for å spare penger). Det koster mye å være fattig. En inkassoregning kan vokse med flere tusen over noen få måneder, 10 000 i kredittkortgjeld koster bare 170 kroner i måneden (og da får du en tredjedel tilbake på skatten). Å øke et boliglån er langt billigere. Personer uten oppsparte midler er sårbare når store plutselige utgifter kommer eller dersom man planlegger dårlig. Men så lenge du sitter igjen med nok penger til å leve normalt og ikke forventer almisser er jeg positiv. Jeg ville egentlig foretrukket noen som ikke ville ha boliglån, som ville betale leie isteden (da får jeg jo betalt ned mitt lån og bygd opp kapital ennå fortere).
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #12 Skrevet 13. mai 2016 16 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Det kommer an på hva du tjener, og hvilken livsstil du har. Selv kunne jeg nok helt fint betjent en kredittkortgjeld på rundt en million uten at det hadde gjort livet umulig (17 000 i renter og 34 000 i nedbetaling). Det ville jo vært borte på 4-5 år (frister litt å ta meg fem år på Bahamas mens jeg lever på kredittkort). Jeg vil gjerne ha en partner som lever nøkternt eller har et lavt forbruk. Neste år skal jeg begynne å spare, og da må jeg leve som noen som jobber på Rema 1000 (men med den luksusen at jeg har ubegrenset tilgang til kreditt og kan investere penger for å spare penger). Det koster mye å være fattig. En inkassoregning kan vokse med flere tusen over noen få måneder, 10 000 i kredittkortgjeld koster bare 170 kroner i måneden (og da får du en tredjedel tilbake på skatten). Å øke et boliglån er langt billigere. Personer uten oppsparte midler er sårbare når store plutselige utgifter kommer eller dersom man planlegger dårlig. Men så lenge du sitter igjen med nok penger til å leve normalt og ikke forventer almisser er jeg positiv. Jeg ville egentlig foretrukket noen som ikke ville ha boliglån, som ville betale leie isteden (da får jeg jo betalt ned mitt lån og bygd opp kapital ennå fortere). Rundes av til 100.000 Ts Anonymkode: 01ffb...594
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #13 Skrevet 13. mai 2016 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rundes av til 100.000 Ts Anonymkode: 01ffb...594 Ingen dealbreaker dersom jeg liker jenta, men ville selvsagt vært en forutsetning at du har et nøketernt bruk av penger dersom vi skulle ha felles konto. Tror nok kvinner fryser mer på menn som er i den situasjonen enn den andre veien. 100.000 er for øvrig ikke så mye når man snakker om å kjøpe leilighet osv. Anonymkode: 3fb9d...ebd
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #14 Skrevet 13. mai 2016 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen dealbreaker dersom jeg liker jenta Betyr det at det ville vært en dealbreaker om du ikke likte jenta? Anonymkode: 34011...446 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå