AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #1 Del Skrevet 8. april 2016 Om jeg vil kjøpe en leilighet for eksempel, kan jeg da bli hindret fordi kommunen vil kjøpe for flyktningene? Anonymkode: 68863...17a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #2 Del Skrevet 8. april 2016 Du vil ikke bli hindret, men kommunen sitter på betydelig mere midler enn deg og vil derved kunne overby deg slik at du ikke har sjangse til å sikre deg boligen. Anonymkode: 59a67...9c0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #3 Del Skrevet 8. april 2016 hvorfor vil kommunen kjøpe dyre leiligheter til flyktningene i oslo? Anonymkode: 149e9...d33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #4 Del Skrevet 8. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om jeg vil kjøpe en leilighet for eksempel, kan jeg da bli hindret fordi kommunen vil kjøpe for flyktningene? Anonymkode: 68863...17a Det spørs litt hvilke leiligheter. Vil tro Oslo kommune har ordnet slik slik andre kommuner, universiteter m.m. har at de har forkjøpsrett i enkelte områder. Men da blir boligen "sikret" før den blir annonsert hos megler/lagt ut for salg. Anonymkode: 0182f...d0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #5 Del Skrevet 8. april 2016 Ser at Oslo kommune kjøper opp boliger på vestkanten av Oslo. Det er for så vidt en bra ting slik at ikke alle havner på østkanten. Likevel syns jeg det er feil at man skal kjøpe boliger på de kanskje dyreste stedene i hele landet. Det må vel finnes billigere boliger andre steder i landet. Men hvis alle 30 000 som kom i fjor, får opphold, så kommer boligprisene til å presses ytterligere opp. Det er også kjipt for oss som bor i Oslo. Ønsker egentlig å flytte fra byen, men må bli her fordi det er vanskelig å få jobb andre steder. Er sikkert dømt til å bo i en liten leilighet på østkanten for resten av livet. http://e24.no/makro-og-politikk/oslo-kommune-kjoeper-boliger-paa-vestkanten-for-flyktningene/23654817 Anonymkode: 527df...7b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #6 Del Skrevet 8. april 2016 En del av ødeleggelsen av Norge dette. Det er våre skattepenger de misbruker på oppkjøp og de bekymrer seg sikkert ikke for å drive opp prisene. Anonymkode: bfe15...c37 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #7 Del Skrevet 8. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du vil ikke bli hindret, men kommunen sitter på betydelig mere midler enn deg og vil derved kunne overby deg slik at du ikke har sjangse til å sikre deg boligen. Anonymkode: 59a67...9c0 . 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ser at Oslo kommune kjøper opp boliger på vestkanten av Oslo. Det er for så vidt en bra ting slik at ikke alle havner på østkanten. Likevel syns jeg det er feil at man skal kjøpe boliger på de kanskje dyreste stedene i hele landet. Det må vel finnes billigere boliger andre steder i landet. Men hvis alle 30 000 som kom i fjor, får opphold, så kommer boligprisene til å presses ytterligere opp. Det er også kjipt for oss som bor i Oslo. Ønsker egentlig å flytte fra byen, men må bli her fordi det er vanskelig å få jobb andre steder. Er sikkert dømt til å bo i en liten leilighet på østkanten for resten av livet. http://e24.no/makro-og-politikk/oslo-kommune-kjoeper-boliger-paa-vestkanten-for-flyktningene/23654817 Anonymkode: 527df...7b4 Anonymkode: 68863...17a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #8 Del Skrevet 8. april 2016 Er dette tilbudet utelukkende for asylsøkere og immigranter - men ikke for nordmenn? Må nordmenn kjøpe overprisede boliger, samtidig som innvandrerne får bo gratis i dyre boliger? Anonymkode: 87103...14b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 8. april 2016 #9 Del Skrevet 8. april 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser at Oslo kommune kjøper opp boliger på vestkanten av Oslo. Det er for så vidt en bra ting slik at ikke alle havner på østkanten. Likevel syns jeg det er feil at man skal kjøpe boliger på de kanskje dyreste stedene i hele landet. Det må vel finnes billigere boliger andre steder i landet. Men hvis alle 30 000 som kom i fjor, får opphold, så kommer boligprisene til å presses ytterligere opp. Det er også kjipt for oss som bor i Oslo. Ønsker egentlig å flytte fra byen, men må bli her fordi det er vanskelig å få jobb andre steder. Er sikkert dømt til å bo i en liten leilighet på østkanten for resten av livet. http://e24.no/makro-og-politikk/oslo-kommune-kjoeper-boliger-paa-vestkanten-for-flyktningene/23654817 Anonymkode: 527df...7b4 Vent litt nå. Prøver Oslo kommune ved sin rødgrønn ''regjering'' å ødelegge de få trivelige stedene som er igjen i Oslo å bo i? Er poenget at flest mulig nordmenn flytter ut av Oslo og bosetter seg i nabokommunene? For da er Oslo kommune ved sin rødgrønn ''regjering'' på riktig spor iallefall - rasere boligprisene og tvinge nordmenn å flytte ut. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #10 Del Skrevet 8. april 2016 1 time siden, Drizzt skrev: Vent litt nå. Prøver Oslo kommune ved sin rødgrønn ''regjering'' å ødelegge de få trivelige stedene som er igjen i Oslo å bo i? Er poenget at flest mulig nordmenn flytter ut av Oslo og bosetter seg i nabokommunene? For da er Oslo kommune ved sin rødgrønn ''regjering'' på riktig spor iallefall - rasere boligprisene og tvinge nordmenn å flytte ut. Bare hittil i år har Oslo kommune kjøpt boliger for rundt 270 millioner på Oslo vest. Man kan vel bare glemme å vinne budrunden når Raymond og gjengen åpner lommeboka. Det står at de kjøper mest på Frogner, noe som høres helt sykt ut spør du meg. For rundt 50-60 kvm må man regne med å gi rundt 3,2-4,5 millioner. Dette må være sosialisme på sitt verste. Anonymkode: 527df...7b4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #11 Del Skrevet 8. april 2016 Jeg er en av de "ressurssvake" i Norge, jeg kommer nok aldri inn på boligmarkedet! Kan jeg også få en sånn leilighet? Det hadde vært AWESOME! Jeg vil også ha!!! Har alltid drømt om å bo på vestkanten blant fiffen. Hvem gjør ikke det liksom? Alle har lyst til å bo i Oslo.. Anonymkode: 62b8f...f17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #12 Del Skrevet 8. april 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en av de "ressurssvake" i Norge, jeg kommer nok aldri inn på boligmarkedet! Kan jeg også få en sånn leilighet? Det hadde vært AWESOME! Jeg vil også ha!!! Har alltid drømt om å bo på vestkanten blant fiffen. Hvem gjør ikke det liksom? Alle har lyst til å bo i Oslo.. Anonymkode: 62b8f...f17 Nå er det jo ingen som får en leilighet fordi kommunen kjøper den, det er snakk om kommunale leiligheter som beboeren ikke eier selv. Når det er sagt så virker det rimelig unødvendig å kjøpe mange på "beste vestkant" i Oslo, som er blant de dyreste områdene i hele landet. Det fører jo også bare til mer unødvendig prispress. Kommunene burde heller ha samarbeidet om dette slik at de kan skaffe boliger der det er en del rimeligere og samtidig også unngå at enkeltkommuner får hele utgiftsposten. Det er ingen menneskerett å bo i Oslo, og særlig skulle man tro det går fint å bo ganske langt utenfor når en ikke er avhengig av å komme seg på jobb. Anonymkode: b79f3...d21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #13 Del Skrevet 8. april 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det jo ingen som får en leilighet fordi kommunen kjøper den, det er snakk om kommunale leiligheter som beboeren ikke eier selv. Når det er sagt så virker det rimelig unødvendig å kjøpe mange på "beste vestkant" i Oslo, som er blant de dyreste områdene i hele landet. Det fører jo også bare til mer unødvendig prispress. Kommunene burde heller ha samarbeidet om dette slik at de kan skaffe boliger der det er en del rimeligere og samtidig også unngå at enkeltkommuner får hele utgiftsposten. Det er ingen menneskerett å bo i Oslo, og særlig skulle man tro det går fint å bo ganske langt utenfor når en ikke er avhengig av å komme seg på jobb. Anonymkode: b79f3...d21 Det er riktig det, men de får vel penger til å betale leie. Ser at 55 kvm på Frogner ligger på rundt 13 000 - 16 000 kr i leie pr måned. Vil være mange som ikke hadde hatt råd til å betale dette i måneden. Enig i alt det andre du skriver. Anonymkode: 527df...7b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #14 Del Skrevet 8. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er riktig det, men de får vel penger til å betale leie. Ser at 55 kvm på Frogner ligger på rundt 13 000 - 16 000 kr i leie pr måned. Vil være mange som ikke hadde hatt råd til å betale dette i måneden. Enig i alt det andre du skriver. Anonymkode: 527df...7b4 Joda, men når kommunen kjøper så fastsetter den jo sin egen utleiepris, evt. gratis for de mest vanskeligstilte. Men ja, dette er et problem for boligprisene, og for det stadig økende antallet mennesker som ikke har råd til å kjøpe. Boligmarkedet slik det er i dag er det verste fra to verdener. For det første så er det i utgangpsunktet uregulert og man betaler markedspris, men for det andre så blander det offentlige seg inn som aktør likevel og overbyr private tilbydere. Det er en svært skadelig kombinasjon. Enten får man deregulere helt, slik at det offentlige holder seg helt unna som stor aktør i boligmarkedet, eller så får man regulere boligmarkedet litt på en måte som også kommer mennesker med normal inntekt til gode. Å kjøpe på Oslos beste vestkant er helt høl i hodet når det gjelder å få mest mulig ut av ressursene, å kjøpe dette er jo så lite kostnadseffektivt man får det når man ønsker å huse flest mulig per krone. Man får jo både rekkehus og også eneboliger i noen tilfeller rundt omkring i landet for 3-4,5 mill. Man kunne kjøpt noen av disse, og om nødvendig bygd om slik at man kan huse flere familier per bygning. Anonymkode: b79f3...d21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evans Skrevet 8. april 2016 #15 Del Skrevet 8. april 2016 Nå har det vært så utrolig mye snakk om "gettoer" og "parallellsamfunn" i Norge og i Oslo. Når kommunen faktisk gjør noe som kan hindre dette - kjøper boliger så man kan bosette innvandreren i hele Oslo, og ikke bare på Oslo øst, ja da er det feil også.... Det er et behov for at boliger kommunen eier og leier ut er spredt utover hele byen. Kommunale boliger huser alt fra barnefamilier med en dårlig økonomi, narkomane, mennesker med sterke psykiske lidelser og ellers andre som ikke klarer å få seg sin egen bolig. Samler man alle disse på ett sted sier det seg selv at mange vil lide. Barnefamilier skal ikke måtte vokse opp med tunge rusmisbrukere som naboer, og den tidligere rusmisbrukeren har ikke godt av en tung rusmisbruker som nærmeste nabo, den tunge rusmisbrukeren har ikke godt av en annen tung rusmisbruker som nabo osv. Det er et puslespill, og da er det viktig at hele Oslo brukes - også vest og Frogner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #16 Del Skrevet 8. april 2016 Ganske drøyt å legge skylden på boligprisene i Oslo på flyktninger. Prisene er høye fordi folk som meg velger å legge inn bud over takst. Det er vel heller ikke AP som har skylden for at så mange vil/må bo i Oslo. Og det er ikke AP sin skyld at det ikke bygges nok boliger. Videre kjøper ikke Oslo kommune leiligheter kun til flyktninger, men som flere skriver også til norske vanskeligstilte. Men det er kanskje ikke sosialt akseptert å skylde på rusmisbrukere for boligprisene - enda. Anonymkode: 90807...214 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #17 Del Skrevet 8. april 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ganske drøyt å legge skylden på boligprisene i Oslo på flyktninger. Prisene er høye fordi folk som meg velger å legge inn bud over takst. Det er vel heller ikke AP som har skylden for at så mange vil/må bo i Oslo. Og det er ikke AP sin skyld at det ikke bygges nok boliger. Videre kjøper ikke Oslo kommune leiligheter kun til flyktninger, men som flere skriver også til norske vanskeligstilte. Men det er kanskje ikke sosialt akseptert å skylde på rusmisbrukere for boligprisene - enda. Anonymkode: 90807...214 Skylder da ikke på flyktningene, ei heller tilskriver jeg hele skylden for prisøkningene kommunen, men det er jo klart at man bidrar til et prispress når man kjøper mange leiligheter i et av Norges dyreste områder. Det sier seg selv. Anonymkode: b79f3...d21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #18 Del Skrevet 8. april 2016 24 minutter siden, Evans skrev: Nå har det vært så utrolig mye snakk om "gettoer" og "parallellsamfunn" i Norge og i Oslo. Når kommunen faktisk gjør noe som kan hindre dette - kjøper boliger så man kan bosette innvandreren i hele Oslo, og ikke bare på Oslo øst, ja da er det feil også.... Det er et behov for at boliger kommunen eier og leier ut er spredt utover hele byen. Kommunale boliger huser alt fra barnefamilier med en dårlig økonomi, narkomane, mennesker med sterke psykiske lidelser og ellers andre som ikke klarer å få seg sin egen bolig. Samler man alle disse på ett sted sier det seg selv at mange vil lide. Barnefamilier skal ikke måtte vokse opp med tunge rusmisbrukere som naboer, og den tidligere rusmisbrukeren har ikke godt av en tung rusmisbruker som nærmeste nabo, den tunge rusmisbrukeren har ikke godt av en annen tung rusmisbruker som nabo osv. Det er et puslespill, og da er det viktig at hele Oslo brukes - også vest og Frogner. Joda, men det finnes da mange andre og billigere områder både i Oslo og i landet som helhet, som ikke er tungt belastet med et rusmiljø, og som gir flere kvadratmeter bolig per krone enn å kjøpe i et av landets dyreste områder. Jeg ser heller ikke hvorfor kommunene ikke samarbeider om dette. Det er lite samfunnsøkonomisk at Oslo skal ta en stor andel av disse flyktningene, nettopp på grunn av boligprisene, og jeg ser heller ikke verdien i å måtte bo i Oslo om man likevel ikke har en jobb man er avhengig av å komme til og fra. Anonymkode: b79f3...d21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evans Skrevet 8. april 2016 #19 Del Skrevet 8. april 2016 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joda, men det finnes da mange andre og billigere områder både i Oslo og i landet som helhet, som ikke er tungt belastet med et rusmiljø, og som gir flere kvadratmeter bolig per krone enn å kjøpe i et av landets dyreste områder. Jeg ser heller ikke hvorfor kommunene ikke samarbeider om dette. Det er lite samfunnsøkonomisk at Oslo skal ta en stor andel av disse flyktningene, nettopp på grunn av boligprisene, og jeg ser heller ikke verdien i å måtte bo i Oslo om man likevel ikke har en jobb man er avhengig av å komme til og fra. Anonymkode: b79f3...d21 Alle kommune har vel sagt ja til et visst antall flyktnigner, også Oslo. Hvordan det faktisk blir fordelt, etter økonomi eller folketall er jeg usikker på. slik jeg har forstått de takk man ønske seg til steder, men det er langt fra gitt at du får bo der. Jeg syns det er kjempebra at vi bosetter innvandrer i hele ladet, og da også Oslo vest om de skal til Oslo. Det er sikkert litt av en overgang å flytte til en bitteliten bygd om du har bodd hele livet i Aleppo, men det er nok utrolig bra for integreringen. Samme med å spre alle innvandrere som skal bosettes i Oslo over hele byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 8. april 2016 #20 Del Skrevet 8. april 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Bare hittil i år har Oslo kommune kjøpt boliger for rundt 270 millioner på Oslo vest. Man kan vel bare glemme å vinne budrunden når Raymond og gjengen åpner lommeboka. Det står at de kjøper mest på Frogner, noe som høres helt sykt ut spør du meg. For rundt 50-60 kvm må man regne med å gi rundt 3,2-4,5 millioner. Dette må være sosialisme på sitt verste. Anonymkode: 527df...7b4 Det er selvfølgelig helt bak mål å kaste bort så mye penger for å kjøpe leiligheter i de dyreste områdene. Dette er sosialisme i et nøtteskall - å kaste bort andres penger. Enda verre at boligene øremerkes migranter! Norske og andre ressurssvake blir forbigått. Igjen i typisk sosialistisk ånd. Jeg håper Oslo folk bruker huet neste gang det er valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå