Gå til innhold

Hundeforum


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finnes det et aktivt hundeforum ute på det o'store interenettet? Har funnet f.eks Canis og hundesonen, men der er det sånn 1 innlegg pr dag, og da gjerne et bilde av "seee så søt hunden min er".

Har nettopp fått valp i hus og det hadde vær så fint å få lese andres erfaringer om de samme problemstillingene som vi har med rasen.

Anonymkode: c4803...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hundesonen er et relativt aktivt forum, og lite nawww-faktor. Bare pass på å bruke "nytt innhold!-funksjonen. 

Anonymkode: 13e0a...143

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av hundeforum så er hundesonen det klart mest aktive og vel verdt et besøk, med canis på andre, dog med en del mindre trafikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vært litt skeptisk til hundesonen. Det er mange erfarne og dyktige folk der, men dessverre også ganske stor overvekt av folk som vil gi råd som involverer straff og en gammeldags måte å tenke og oppdra hund på.

Har lenke til forum jeg er med og driver i signaturen, men det er et forum som er tuftet litt mer mot aktiv hundetrening, selv om du selvsagt også vil få hjelp til valpespørsmål også om du velger å registrere deg der. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes da ikke det er mye dressur med straff som blir fremmet på hundesonen? Selv om det helt klart ikke bare er de som trener utelukkende positivt der. Men positiv straff er det ikke mange jeg har sett anbefale akkurat... Synes mange der inne er relativt nyanserte.  Noen er litt skarpe, og noen skriver nok litt "tøft".

Men, men vi er jo alle ulike og jeg sier overhodet ikke at alle vil trives på hundesonen, for det vet jeg en del folk ikke gjør :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier bare hva jeg har sett - ikke lenge siden det var en tråd hvor noen skrev at de hadde slått valpen i hodet med en leverposteiboks hvis valpen hadde knurret på dem. Så, ja, det er min erfaring, men det er selvsagt også mye bra der. Men vanskelig for en ny valpeeier å vite hva man skal høre på når det er så mye forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Tabris skrev:

Jeg sier bare hva jeg har sett - ikke lenge siden det var en tråd hvor noen skrev at de hadde slått valpen i hodet med en leverposteiboks hvis valpen hadde knurret på dem. Så, ja, det er min erfaring, men det er selvsagt også mye bra der. Men vanskelig for en ny valpeeier å vite hva man skal høre på når det er så mye forskjellig.

Hadde det ikke vært litt mer rettvist å faktisk holdt seg til sannheten? 

Eller overdriver du for å få mer trafikk på ditt eget forum?

Anonymkode: 13e0a...143

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei, jeg sa jo nettopp at det ikke er sikkert mitt forum er rett for denne valpekjøperen. Og de må jo gjerne melde seg inn på hundesonen, er mye bra der. Jeg vil bare også gi min mening og erfaring om forumet, så får TS gjøre seg opp sin egen mening. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Tabris skrev:

Haha, nei, jeg sa jo nettopp at det ikke er sikkert mitt forum er rett for denne valpekjøperen. Og de må jo gjerne melde seg inn på hundesonen, er mye bra der. Jeg vil bare også gi min mening og erfaring om forumet, så får TS gjøre seg opp sin egen mening. :)

Men når du serverer løgner som " ikke lenge siden det var en tråd hvor noen skrev at de hadde slått valpen i hodet med en leverposteiboks hvis valpen hadde knurret på dem. " så gir du vel ikke et helt rett bilde som TS kan orientere seg etter heller. Overdrivelser og ta ting ut av kontekst gagner ingen, heller ikke deg.

Anonymkode: 13e0a...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Tabris skrev:

Jeg sier bare hva jeg har sett - ikke lenge siden det var en tråd hvor noen skrev at de hadde slått valpen i hodet med en leverposteiboks hvis valpen hadde knurret på dem. Så, ja, det er min erfaring, men det er selvsagt også mye bra der. Men vanskelig for en ny valpeeier å vite hva man skal høre på når det er så mye forskjellig.

Nå drar du jo ting litt ut av proporsjoner, det var jo et godt innlegg egentlig,du har jo tatt en setning ut av et langt innlegg.. 

 

Vel, du kan ha hund, men du må slutte å overanalysere alt. Du har en forholdsvis normal valp, du er en forholdsvis normal hundeeier, gubben din er en forholdsvis normal hundeeier, og jeg er forholdsvis sikker på at dette kommer til å gå bra. 

Jeg ville jo slutta å belønne han for å ta på genser og ta på sele og kneppe igjen sele osv. Ta på genseren og selen, belønninga er at han får være med på tur. Hvis han biter deg, så er det lov til å si nei. Høyt og tydelig. Det beste er om du klarer å være i forkant så du kan stappe ei leke eller noe det er greit han biter på når han blir sånn, men du er ikke en tyggeleke, og det er ikke lov til å bite så hardt man bare vil bare fordi han er en 4 mnd gammel valp. Og, hvis du syns du var slem med Uno, så kan du trøste deg med at hadde han bitt meg fordi jeg tok fra han leverposteiboksen, så hadde jeg smelt den i hodet hans. Hadde ikke hatt dårlig samvittighet for det heller, og tro det eller ei, mine valper pleier å bli ganske greie å ha med å gjøre ;) 

Ang ressursforsvar, så ikke gjør det til en greie. Får han noe, så får han beholde det. Om du absolutt må trene på noe her, så får det være å bytte. Aldri tren på å kunne ta på eller ta i fra noe, bare tren på å bytte, og du skal alltid bytte til noe han virkelig vil ha. Den dagen du må ta fra han noe, så gjør du det uten å nøle, uten å tenke at det blir problematisk, uten å dille, du later bare som at du skal bytte, selv om du ikke har noe å bytte med. 

Det er lov å sette grenser for små uoppdragne valper, de dør ikke på seg hverken av et nei eller et poke med en finger (ikke av et lite napp i nakkeskinnet engang). Du trenger ikke atferdsterapeut for det :) 

Anonymkode: 22e9f...ab6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for sitat. :)

Som sagt (for tredje gang): Det er mye bra på sonen, det er også en del som etter min mening ikke er fullt så bra. (Så har vi antagelig ulike oppfatninger om hva som regnes som "bra/ikke bra" også). Så får TS gjøre seg opp en mening selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes mange "rasegrupper" på facebook :) 

Anonymkode: 55eb7...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, Tabris skrev:

Jeg ville vært litt skeptisk til hundesonen. Det er mange erfarne og dyktige folk der, men dessverre også ganske stor overvekt av folk som vil gi råd som involverer straff og en gammeldags måte å tenke og oppdra hund på.

Det er vel stikk motsatt av mitt inntrykk av hundesonen... De aller, aller fleste trener positivt, og mange kan svært mye om hund der inne. Men jeg synes også det er mange som er nyanserte i diskusjonen, og har i bakhodet at man har flere verktøy i kassa. Verktøykassa inneholder også ordet "nei" og å bare gjennomføre det man har satt seg fore. Ikke alt virker likedan på alle hunder, dessuten går det an å stille krav til hunden når den når en viss modenhet etter positiv innlæring. Det innebærer ikke å slå eller straffe, med mindre ordet nei er straff. 

Anonymkode: a4498...bcd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var litt morsomt at det nå kommer en haug med AnonymeBrukere for å forsvare sonen. ;)

Men kjør på, TS. Meld deg inn hvor du vil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Tabris skrev:

Synes det var litt morsomt at det nå kommer en haug med AnonymeBrukere for å forsvare sonen. ;)

Men kjør på, TS. Meld deg inn hvor du vil. :)

Det er vel fordi vi er flere som har brukere begge steder, men som ikke har lyst til å avsløre brukeren sin her inne. Selv er jeg mye mindre anonym på Sonen enn jeg er på kg. Derfor er jeg anonym bruker nå. Jeg liker meg både her og på Sonen.

Anonymkode: a4498...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er nok bare tilfeldig, jeg er svært lite aktiv på sonen men husker den aktuelle tråden og synes du overdrev . :)  

Anonymkode: 22e9f...ab6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle forum har nyanser, selvfølgelig, men synes det er ganske drøyt å feilsitere så til de grader. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi nok temmelig ulik oppfatning om ting siden jeg synes jeg siterte ganske nøyaktig meningen i det som ble skrevet.

Og det tror jeg blir mitt siste innlegg i denne tråden før den sklir ut i noe som blir altfor off-topic i forhold til hva TS spør om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg heller ikke igjen i tabris sin beskrivelse av hundesonen, ganske merkelig skrevet egentlig,  så man kan jo lure på hvilken agenda som ligger bak.  Aktivt er det og, så velkommen skal du være, trådstarter.

Anonymkode: 117a0...958

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...