GÃ¥ til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hjelp! 😀 Hva trenger man? Gi meg en liste takk 😛

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi venter tvilling gutter til sommeren og har ikke begynt å kjøpt en ting enda 😂 Men føler vi snart må begynne å kjøpe litt og litt, men har ingen ide om hva man trenger, så blir veeeeldig glad om noen kunne tenke seg å skrive en lang lang lang liste med alt vi trenger 😀👌 

Anonymkode: f7ab2...f21

Skrevet

Denne listen er helt sikkert ikke komplett, men her er de tingene som er et must her i huset ;) 

-Stellebord  og stellematte (helst med skuffer til klær, håndklær og kluter, samt et system for oppbevaring av bleier og salver. Vi har en stellekommode med plass til en kurv med det essensielle ved siden av stellematta) 

-Vogn og vognpose

-Bilsete (det er kjekt med pose til setet til kalde dager) 

-Tepper (både i ull og bomull)

-Håndklær, kluter og gulpekluter (tro meg, dette får du aldri nok av ;) ) 

-Bedside crib (du kan også bruke en sprinkelseng som du fjerner den ene siden av. Det er utrolig praktisk å slippe å gå ut av senga for nattamming/trøsting/dytte inn smokken) 

-Babybjörn vippestol (dersom hu mor ønsker å dusje i fred ;) )

-Smokker (man kan aldri få for mange...)

-Stelleveske

-Klær i både bomull og ull

-Purelan, Silulen, Inotyl og Bepanthen

-Babyolje og babyshampoo

-Badebøtte (joda, badebalje funker også, men bøtte sparer deg for litt starttrøbbel ;) ) 

-Babygym

-Ammepute

-Ammekurv (dersom du skal amme. Det er rimelig kjipt å behøve en gulpeklut/smokk/vannflaske/neglesaks/d-dråper/tørkerull/håndkrem/snacks uten å kunne nå dette fordi babyen henger i puppen/endelig har sovnet på fanget ditt)

-Babynest (for når du behøver et trygt sted å legge babyen i sofaen slik at du får hendene fri) 

-Dyne (evt. sovepose) og dynetrekk

Valgfritt, men kjekt å ha:

-Uro med musikk (underholdning er viktig når hu mor vil sette på en klesvask ;) )

-Leker, bamser og suttekluter

-Nattlampe (så slipper du å skru på lyset og risikere å vekke mannen under nattamming)

-Babycall (for når du innser at det er på tide å innføre leggetid på eget rom, og babyen våkner av lys og lyd)

-Brystpumpe (for å kvitte deg med evt. melkespreng, eller for å pumpe mm etter hvert slik at mannen kan styre skuta en stund)

-Sovepute til mor under graviditeten (f. eks. BBHugme eller stor Doomoo)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Basic: 

Stellested (matte, kommode, kommer an på hva man vil ha/hvor mye plass man har). Vi har bare en matte vi slenger på vaskemaskinen. 

Seng, madrass, sengesett

Vogn, stelleveske, regntrekk, myggnett, vogndyne og sengesett, vinterpose til vinteren

Badebalje, badeolje, negleklipper til baby, salve for såre stumper, håndduker (jeg liker babyhåndklær med hette, men ikke noe man absolutt må ha. Kan bruke vanlige håndklær!) 

Bleier, noe å vaske babyene med (jeg ligger tørre kluter man båter med vann fordi mange babyer reagerer på våtservietter). 

Ammeklær, ammepute, ammeinnlegg 

Noen smokker er greit å ha klart, men ikke alle babyer tar det. 

Babycall 

Bleiebøtte (det må man ikke ha, mange liker det ikke, men for oss var det et must!) 

Bilstol

Masse pledd og kanskje et kosedyr:) 

Babygym, uro, vippestol, evt. bæresele, og kanskje lekegrind er ting man kan kjøpe etter hvert eller se an om man trenger. 

Anonymkode: 8fdb1...4cb

Skrevet

Støtter bleiebøtte! Men ikke den du får gratis fra Angelcare, Korbell er mye bedre. Du får denne gratis ved å kjøpe refills på mange babybutikker samt på Mimmis.no. :blomst: 

Ammeinnlegg i ull er også et must for å unngå brystbetennelse. 

Bæretøy er et must for noen, babyen vår liker ikke å sitte i verken bæresjal eller bæresele, så ikke gjør som meg og kjøp flere sjal osv. før du vet om du får bruk for det :P 

Tørre stelleservietter eller kluter er å foretrekke over våtservietter, da sistnevnte gjerne gir sår stump og visstnok kan virke allergifremkallende. Ha litt babyolje i vannet, så blir bæsjen lettere å vaske av en liten stump :) I stelleveska er det kjekt å ha bleieposer (evt. hundeposer) slik st du slipper å traske rundt med ei våt bæsjebleie og tilhørende stellekluter i søken etter et passende sted å kvitte deg med avfallet når du er på besøk :fnise: 

Ammebh'er får man heller aldri nok av. Ammetopper er valgfritt, det er gjerne like greit å bare brette opp toppen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en på to uker, og det vi faktisk TRENGER og bruker er:

-stellebord

-klær

-seng

-vogn

-dyne

-helseteppe

ellers er det kjekt med elektrisk vippestol hvis du skal ordne noe. Lammeskinn er også godt å ha til å ligge litt naken på. Mer enn det bruker vi faktisk ikke. Lykke til :-D 

Anonymkode: f7c6f...efa

AnonymBruker
Skrevet

*tvillinggutter

Anonymkode: 9e474...162

AnonymBruker
Skrevet

Fines en gruppe for de som har tvillinger med tips, kjøp, salg osv. Husker ikke hva den heter, men tvillingmammaene jeg kjenner har hatt god nytte av den. Litt tilleggsbehov ved flere på en gang regner jeg med. 

Anonymkode: 46f12...798

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...