Gå til innhold

20 år, singel, ukysset og jomfru... Hva skal jeg gjøre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

lang post forut! Håper noen leser og kan gi meg noen tips. Jjeg er en jente på 20 år som aldri har kysset en gutt før, hatt sex eller hatt en ordentlig kjæreste. Jeg ser på meg selv som en helt normal jente, så noen ganger lurer jeg jo litt på om det er noe som feiler meg, selv om jeg vet at det egentlig ikke er det.

Da jeg var yngre var jeg veldig sjenert, det er først de siste par åra jeg har blitt mer utadvendt. Men jeg tror mitt største problem er at jeg nesten aldri blir forelska. Jeg har faktisk ikke vært forelska siden han jeg var sammen med i 7. klasse, og da kyssa vi ikke en gang... Jeg tror det er fordi jeg må bli skikkelig kjent med en gutt først, og jeg har aldri hatt spesielt mange guttevenner eller vært med i en stor vennegjeng. I tillegg kan jeg nesten ingenting om flørting... Hvis jeg kjenner en fyr godt, kan jeg fint tulle litt med han, men som oftest faller det meg ikke noe særlig naturlig å tulle med folk, spesielt gutter, jeg ikke kjenner så godt.

Nå har jeg nettopp flyttet til en storby og begynt på studier. På studiet er det nesten bare jenter. Jeg har ikke funnet noen jeg liker, og jeg har heller ikke flørta med noen. Forrige helg var jeg ute på byen, og da ble jeg faktisk sjekka opp (tror jeg) for første gang i mitt liv. Det var hyggelig med litt oppmerksomhet, og fyren var jo ganske kjekk også, men han var egentlig litt for full, så jeg gikk etterhvert. Dette ble jo egentlig en liten påminnelse til meg selv, for til vanlig tenker jeg faktisk ikke så mye over at jeg vil finne meg noen.

Uff, jeg føler jeg ikke eier selvtillit på dette området. Jeg var litt småbetatt av en fyr på folkehøgskolen ifjor, men selv om jeg bodde i samme gang som han turte jeg ikke gjøre noe. Jeg føler ikke jeg kan noenting om flørting heller. Jeg prøver å ikke stresse angående dette, fordi jeg føler at hvis jeg tenker på det ofte, så skjer det i alle fall ikke. Men det har jeg jo tenkt hele livet mitt, og ingenting har skjedd så langt, så det er vel kanskje på tide å gjøre noe selv også?

Noen som har tips, råd, eller litt motivasjon? Jeg vil finne meg noen, og ikke nødvendigvis en kjæreste med en gang heller, men i alle fall noen å holde på med! Men det er veldig vanskelig når jeg ikke kjenner noen gutter godt her jeg bor nå, og heller ikke blir så lett forelska... På en måte vil jeg egentlig bare ha hatt sex med noen, men jeg vil jo helst at det skal bety noe spesielt den første gangen også da...

Tips eller råd, anyone? :)

Anonymous poster hash: f8274...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kysse kan du vel gjøre på byen? Sjekk opp den kjekkeste gutten i lokalet, det gir en selvtillitsboost. Om det er litt klient, tenk at han sikkert er full og han tror sikkert du er full og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her:

lnwe: Det er sant, og jeg vurderte det litt forrige helg med han fyren, men da føler jeg at noen gutter kanskje forventer/tror at vi kommer til å hooke opp liksom, og det vil jeg jo egentlig ikke. Liker ikke å måtte si nei og gå, så sist helg sa jeg bare at jeg skulle på do.... Hehe. Han som sjekka meg opp da var i alle fall pågående nok uten at vi kyssa syns nå jeg :P Hyggelig med oppmerksomhet da, var vel kanskje det at jeg ikke var like full som han, ellers hadde jeg vel kanskje kyssa han da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jente, det er bare å finne seg noen på byen du liker, bare se på han og du har han på kroken.
Være for meg som er gutt og like gammel som deg, har kyssa ei jente, men ikke noe mer.

Anonymous poster hash: 756d3...319
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som å høre meg selv for et år siden. Kysset en gutt i russetiden, men det var på oppfordring fra andre, og bare ett kyss. Ellers, ingenting! De som likte meg, likte ikke jeg, og de jeg likte, turde jeg aldri å prate med. Har vel alltid hatt den innstillingen om at det kom til å gå seg til, men når jeg bikka 20 år, fant jeg ut jeg måtte gjøre ett eller annet.

Begynte lett, med å tørre å flørte tilbake, og kline litt dersom en kjekk fyr viste interesse på byen. Ble ikke noe mer enn det, før plutselig en dag. Var på fest, kom i snakk med en fyr, han viste seg å være veldig sjarmerende - og før jeg visste ordet av det var vi på veg hjem til meg. Vi hadde sex, og det var delvis utrolig kleint, og delvis veldig fint. Men det viktigeste av alt - jeg hadde gjort det! Òg herregud hvor glad jeg er for det i etterkant! Det har virkelig hjulpet på selvtilliten min, og det er mye enklere for meg å komme i kontakt med folk nå. Sier ikke at one night stands er løsningen på alt, men det hjalp for meg! (og det hadde jeg aldri i verden trodd jeg skulle si, da jeg egentlig mener sex skal være noe spesielt en deler med en man er glad i..) Drømmeprinsen har enda ikke dukket opp, men han er definitivt nærmere nå enn i fjor! ;-)

Anonymous poster hash: 3257a...440

Anonymous poster hash: 3257a...440
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 19.10.2013 den 21.55):

Du er jente, det er bare å finne seg noen på byen du liker, bare se på han og du har han på kroken.

Være for meg som er gutt og like gammel som deg, har kyssa ei jente, men ikke noe mer.

Anonymous poster hash: 756d3...319

Hvilken by er det du kommer fra der gutter tar en jente bare hun ser på han? Herregud for noen patetiske unggutter.

Anonymous poster hash: 20d3d...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke noe å stresse med?

Jeg var 21 år da jeg fikk mitt første kyss og 24 da jeg fikk meg kjæreste. Har aldri tenkt at det var noe galt med meg av den grunn:). Jeg var også, som deg, ganske sjenert i ungdomstiden.

Ikke stress med å finne deg noen å miste jomfrudommen på ene eller andre måten med.

Ta heller livet som det faller seg og flørt med de du treffer som virker kjekke, og ha det gøy!

Så faller det seg mer naturlig når det kommer av seg selv.

Og ikke vær redd for kyssing, det kommer naturlig det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt hvorfor du begynner å stresse, men samtidig har jeg erfart at for meg selv var hemmeligheten å ikke stresse...

Jeg er riktignok 19 år, men var for et par måneder siden helt ukysset og jomfru, og trodde jeg skulle være det resten av livet. Jomfru er jeg enda, men plutselig en dag fikk jeg helt tilfeldigvis kontakt med en gammel kjenning jeg har vært betatt av i åresvis, og et par uker etterpå klaffet bare alt og vi kysset en del i fylla, og senere edru. For to måneder siden hadde jeg ALDRI trodd det skulle skje så fort!
Fant ut at jeg ikke angrer et eneste sekund på at jeg aldri hadde kyst en gutt før. Selv om vi var fulle føltes det helt rett og det var heldigvis med en fyr jeg stoler på.

Nå er det jomfrudommen som står for tur, men jeg velger å sakke litt ned på farten nå, for det viktigste for meg er at jeg er klar. Ser absolutt ikke på det å være 20 år og jomfru som en negativ ting.

Mitt råd er å altså å gjøre ting når man er klar, er man klar for å gå på byen og få det gjort så gjør man det, vil man helst vente og finne en spesiell fyr så gjør man det. Ting faller naturlig til slutt... Men stressing kan gjøre vondt verre.

Anonymous poster hash: 1e111...df9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yo. Jeg som har tråden kommer sjekking ved prøving. Så da er vi litt i samme båt. Tror jeg også må bli godt kjent om jeg skal bli interessert i en jente selv om jeg ikke kan vite siden det aldri har skjedd. Tenker ikke at det feiler meg noe og har aldri tenkt at jeg er noe dårlig catch bare fordi jeg aldri har kysset eller hatt sex.

Anonymous poster hash: 89a4d...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.10.2013 den 21.42):

TS her:

lnwe: Det er sant, og jeg vurderte det litt forrige helg med han fyren, men da føler jeg at noen gutter kanskje forventer/tror at vi kommer til å hooke opp liksom, og det vil jeg jo egentlig ikke. Liker ikke å måtte si nei og gå, så sist helg sa jeg bare at jeg skulle på do.... Hehe. Han som sjekka meg opp da var i alle fall pågående nok uten at vi kyssa syns nå jeg :P Hyggelig med oppmerksomhet da, var vel kanskje det at jeg ikke var like full som han, ellers hadde jeg vel kanskje kyssa han da

Det kan godt hende de venter seg å hooke opp, men de er somregel fult klar over at det ikke alltid fungerer sånn i den virkelige verden. Bare si du skal hjem, så går det somregel helt fint uten mas.

Sikkert lett for meg og si som mistet jomfrudommen min lenge før jeg ble 20 (da med en kjæreste). Men jeg er egentlig en av det veldig sjenerte som ikke tør å gjøre sånt.. Har funnet ut at jeg bare må prøve uansett og fylla er fin å gjemme seg bak. Selvtillit er tiltrekkende. Jeg har fler ganger klart å få oppmerksomheten til akkurat han jeg vil ha, selvom jeg ikke er en av de peneste i rommet. Det er værre når jeg møter de edru etterpå (feks på jobb) og får spørsmålet: hvorfor snakker du bare med meg når du er full? Jeg er jo egentlig livredd for sånt, selvom det kanskje ikke virker sånn til tider.

Det jeg skulle frem til er at det booster selvtilliten veldig å klare å sjekke opp, og det å få oppmerksomhet. Kyssing (og sex) kommer naturlig etter dette til tider, andre ganger ikke.

Edit: et annet tips er å dra et sted du vanligvis ikke går ut. Jeg har ei venninne i en annen by jeg innimellom drar til og går ut på byen. Da er det lettere å slå seg løs, "jeg møter jo ikke de igjen allikevel" ;)

Endret av Inwe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her:

Tusen takk for så mange svar! Føler meg litt bedre nå :) Igår var første gang jeg ble lei meg av å se en romantisk film, så derfor fant jeg ut at jeg burde ta litt tak i det og spørre noen om råd, så takk for det :)

Anonym #4: Jeg tror det kan være like vanskelig for gutter som for jenter, i alle fall om man har den litt sjenerte sperren. Sist helg var første gang i mitt liv at noen hadde sjekket meg opp, så sånn sett kan noen jenter være heldige med at de slipper å jobbe så mye for det, men som gutt er det jo også bare å prøve seg - det verste som skjer er jo at hun sier nei! På byen har man jo alltid mange sjanser. Litt synsing fra min side nå da, jeg har jo egentlig ikke så mye peiling, men det skjer jo ikke noe om man ikke prøver - det har i alle fall jeg funnet ut...

Anonym #6: Takk for svar! Bra å høre fra noen som har vært i samme situasjon som jeg er i nå. Jeg har, som du også hadde, aldri stresset noe særlig, men føler jeg burde gjøre ett eller annet snart, drømmeprinsen kommer jo ikke av seg selv heller. Tror jeg skal prøve som deg først, med å tørre å flørte tilbake og kysse/kline om jeg finner noen på byen som jeg liker :) Så kan jeg vel se det an derfra, jeg har som skrevet i første post vurdert one night stand for å bli litt ferdig med det, men i så fall må det jo være med en fyr jeg får snakket med og liker veldig godt. Skjønner forresten litt hva du mener med selvtillitsboost, selv om han som sjekka meg opp på byen var litt for full for min smak (eller i forhold til meg da kanskje), så var han faktisk ganske kjekk. Man føler seg jo litt ekstra bra da, spesielt når noe sånt aldri hadde skjedd med meg før ;)

Geene: Jeg skjønner hva du mener, og som jeg skrev stresser jeg egentlig ikke. Men jeg tenker jo mer og mer på det siden jeg faktisk er 20, og nettopp har flyttet til en mye større by med flere muligheter. Jeg er ikke ulykkelig pga det, og vil ikke stresse, men samtidig vil jeg komme meg litt videre på det området i livet. Jeg tror kanskje jeg bare må gjøre litt mer for det, så skjer det nok noe :) Vil i alle fall kysse noen snart, og det burde jo gå fint på byen, det er jo bare jeg som må sparke meg sjøl i ræva slik at jeg tør å gjøre det ;)

Anonym #9: Ja, det er veldig mange som har erfaring med at det skjer når man ikke forventer/stresser med det. Men det har jeg tenkt hele tiden, og ingenting har skjedd før forrige helg. Jeg vil ikke stresse, men føler det er på tide å bli ferdig med kyssing/klining i alle fall, og bli mer komfortabel med å være nær folk jeg ikke kjenner så godt. Å miste jomfrudommen vil jeg i alle fall ikke stresse med, jeg skjønner jo at det skjer når det skjer, men samtidig tenker jeg at jeg kan bli mer aktiv med flørting osv for å komme dit :)

Anonym #10: Jeg tenker absolutt ikke at jeg er en dårlig catch pga jeg ikke har erfaring med forhold/sex. Men jeg har begynt å tenke mer på det de siste månedene, spesielt nå etter at jeg flyttet, så jeg tenker at jeg egentlig bare burde gjøre litt selv for det også.

lnwe: Ja, jeg tenker også at fylla er fin å gjemme seg bak, spesielt for kyssing/klining. Om jeg hadde møtt noen jeg likte utenfor fylla, tror jeg jo at jeg ville turt å snakke med han, men jeg hadde vært ganske nervøs da, hehe.... Sikkert litt som deg :) Ja, skjønner absolutt at sjekking++ booster selvtilliten, bare av at han fyren sjekka meg opp forrige helg, følte jeg meg mye mer selvsikker etterpå. Jeg har forresten stalket på facebook og funnet ut hvem han er.... Og i tillegg kjenner faktisk venninna mi han litt og sier han er grei og morsom, men jeg tror det var mest av alt fordi han var full da, hehe... Han husker meg sikkert ikke en gang, men det var jo litt gøy å stalke han da. Men har var jo ikke så kjekk som jeg husket da selvfølgelig ;)

Skjønner hva du mener med ulik by. Jeg skal besøke en venninne og feire nyttår på byen der, det kan jo bli en fin mulighet. Ellers føler jeg jo uansett at byen jeg bor i nå er så stor at det er tvilsomt jeg møter noen igjen. Bestevenninna mi som bor her er faktisk også jomfru (hun er også 20, så jeg vet jo at jeg ikke er aleine), så kanskje vi kan slå oss sammen, dra på byen og se hva som skjer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...