Gjest 1111 Skrevet 26. august 2003 #1 Del Skrevet 26. august 2003 Pinnsvinskake (brownies) 2 egg 3 dl sukker 1 ½ ts vaniljesukker 1 kryddermål salt 4 spiseskjeer kakao 1 ½ dl hvetemel 100 gram smeltet, avskjølt smør Innstill stekeovnen på 160 grader. Rør sammen alle ingrediensene i nøyaktig samme rekkefølge som i oppskriten. Fyll en liten form med røren. Stek kaken i ca. 30 minutter, prøv deg frem med en bakepinne eller gaffel. Kaken skal være tørr utenpå men saftig inni for å smake som den skal. ------------------------------------------------------------------------- Definitivt verdens beste sjokoladekake, bakes den riktig kan den minne veldig om brownies. Dessuten er den utrolig enkel å bake, og tar heller ikke så lang tid. Enjoy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannasol Skrevet 26. august 2003 #2 Del Skrevet 26. august 2003 Namm... den ser god ut og skal definitivt prøves!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 28. august 2003 #3 Del Skrevet 28. august 2003 Skal det ikke være bakepulver i oppskriften i det hele tatt :o ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 28. august 2003 #4 Del Skrevet 28. august 2003 Ja enig? Ikke noe bakepulver? Men det er vel lett å glemme for de som skriver sjokolade kake oppskrift klokken 7 om morgenen?!?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 28. august 2003 #5 Del Skrevet 28. august 2003 Nei det skal faktisk ikke være bakepulver i denne sjokoladekaka. Selv om jeg er trøtt klokka 7 om morran så er jeg ikke sååå trøtt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 14. mars 2004 #6 Del Skrevet 14. mars 2004 Må bare få tråden opp igjen jeg, bakte denne kaka idag igjen og den er såååå god! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brush Skrevet 15. januar 2009 #7 Del Skrevet 15. januar 2009 Baker den nå Den er i ovnen, håper på det beste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_nadia_* Skrevet 18. januar 2009 #8 Del Skrevet 18. januar 2009 brush skrev: Baker den nå Den er i ovnen, håper på det beste hvordan ble den? Kan den anbefalses??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chelsea Skrevet 18. januar 2009 #9 Del Skrevet 18. januar 2009 Lurer på hvorfor den heter Pinnsvinkake, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 15. april 2013 #10 Del Skrevet 15. april 2013 Prøver denne nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cool_water Skrevet 15. april 2013 #11 Del Skrevet 15. april 2013 MiniMjau skrev (På 15.4.2013 den 16.03): Prøver denne nå! Kom gjerne med tilbakemelding om hvordan den ble :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 3. mai 2013 #12 Del Skrevet 3. mai 2013 Utrolig god!! Som en brownie ja, litt klissete, litt sprø og veldig nam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
apperfordeminste Skrevet 1. mai 2014 #13 Del Skrevet 1. mai 2014 Tusen takk for at du har lagt ut denne oppskriften! Denne har jeg nok lagd minst hundre ganger, tror jeg, men på et tidspunkt mistet jeg oppskriften, og så har jeg ikke klart å rekonstruere den 100 prosent. Nå kan jeg endelig bake den igjen og ta den med i konfrmasjon på lørdag! Jeg vet dessuten hvorfor den heter Pinnsvinkake: Den var med i et kakeoppskriftshefte i et ukeblad (et sånt i halv høyde som er lagt rundt utsiden av bladene), det må ha vært på slutten av 80-tallet en gang, før brownies kom hit til landet. Om jeg husker riktig, hadde dama som hadde samlet oppskriftene plukket opp denne i USA. Hun lagde den i rund form og pyntet den ved å stikke mandelflak ned i den slik at det liksom skulle se ut som pinnsvin-pigger. Personlig har jeg aldri gjort dette – når jeg har laga kaka til festlige lag, har jeg bare strødd litt melis over. Kaka er så god i seg sjøl at jeg aldri har prøvd å ha noen slags glasur på heller. Jeg lagde ofte denne kaka bare til meg sjøl da jeg gikk på videregående. Da forsvant som regel halve kaka på én gang samme kveld. Men den er faktisk bedre når den får stå over natta – spesielt hvis den har fått litt skorpe rundt ytterkanten! Myk og deilig i midten, seig og/eller sprø i kantene. Nam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå