Gå til innhold

Form på ankler


CherryBlossom

Anbefalte innlegg

Ja, dette har jeg lurt på lenge; hva er det som gjør at noen mener at jeg har sånne ankler som kler høyhelte sandaler etc? Og hvorfor føler jeg at jeg ikke kler lave sko??

Jeg har jo hele vien hørt at folk har snakket om høy eller lav rist (vrist?!), men jeg har aldri forstått forskjellen :forvirra: Hva er det som gjør at man kler enkelte sko og ikke andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis man er plattfot har man lav vrist. Hvis man derimot er hulfot har man høy vrist. Foten er da bygget opp så beinmaterialet er lenger opp fra bakken. Når en med høy vrist strekker foten blir det en bue på foten, beina i foten buer utover.

Her er en illustrasjon på anatomien:

http://www.lifespan.org/adam/graphics/images/en/9195.jpg

Det regnes som penest og mest feminint med høy vrist. Det gor en naturlig avsltning på beinet og lengere linjer.

Her er et eksempel på en høy vrist:

tåspiss

Ble det litt klarere nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner! Jeg visste ikke at det var sammenheng mellom tendens til hulfot og høy vrist (som jeg nå har lært meg at det heter :))

Er det slik at hvis man har mer hulfot enn plattfot (regner med at en mellomting kanskje er normalen?) så kler man dårliger lave sko? Eller er det slik at de eneste eksemplarene av det kvinnelige kjønn som kler lave sko er de med små føtter og lange legger?

Har forøvrig forståelse for at disse spørsmålene høres helt borte i natta ut, men jeg lurer virkelig på det! Forsøker å finne ut om jeg objektivt sett ser helt fjern ut med lave sko, eller om det bare er en hang-up jeg har, og i så tilfelle skal jeg gå ut og kjøpe meg de addidasskoene som er veldig åpne/lave rundt ankelen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Jeg kan egentlig ikke tenke meg at noen ser så nøye på føttene dine at de tenker noe som helst om hva føttene dine kler og ikke kler. Så objektivt sett tror jeg du kan gå med hva som helst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DyneTryne

Skal noen få komplekser for at de har lav vrist også nå? :hår:

Huttemegtu. Milten neste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Noen" tror helheten ser rar ut, hvis hun går med lave sko og for eksempel "bukser" som går til rett under knærne, men ønsker veldig å gjøre det, da hun synes det er mer komfortabelt... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I mitt tilfelle er det ikke lav vrist som er problemet, og jeg tenker heller kanskje at de som har dette kler flate sko bedre... Det er mulig at jeg føler jeg ser rar ut fordi det føles unaturlig ut for meg å gå med flate sko, jeg går bestandig rundt på tærne når jeg ikke har på meg sko...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...