Gå til innhold

Svorske barn


Furstina

Anbefalte innlegg

Jag gifte mig med min norske man nu i augusti och fick mycket hjälp är på Kvinneguiden. Vi har nu börjat prövningen för att bli gravid med ett litet svorskt barn. :D

Eftersom jag fått så mycket bra hjälp här på kvinneguiden drar jag i gång en liten graviditetsdagbok också.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jag har haft kopparspiral sedan vi träffades och det har fungerat jättebra. Aldrig mer hormoner för min del!

Förra onsdagen, den 9 oktober togs den ut och nu ser jag både barnvagnar och gravida magar över allt... jag tror jag fick min sista mens 20 september så det ska finnas en liten chans att jag skulle kunna vara gravid redan. Vi har räknat med att det kan ta några månader eller kanske till och med ännu längre men åh, jag tycker det är lite spännande!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med bryllupet dere var NYDELIGE begge to.

Velkommen som dagbokskriver også her på graviditetssidene her er det mange fantastiske damer som kan hjelpe.

Håper jakten på de to blå ikke blir så lang!!!

LYKKE TIL :lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen som dagbokskriver.... :D

Du har rett i at det finnes mange fantastiske jenter her inne, som har mange gode råd å komme med, men det er jo enklere å komme med råd når det gjelder bryllup, for når det gjelder BabyMaking er det jo bare en "fasit" :oops:

Hopp til sengs og "do the Baby Dance" :sjarmor:

Lykke til i allefall :P

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack så mycket för gratulationer och lyckönskningar.

I dag läste jag i morgontidningen om graviditeter och folsyra. Hos kvinnor med folsyrabrist är risken för missfall 50% större visar en studie på Huddinge sjukhus här i Stockholm....

rem: Jag ska verkligen se till att äta mina folsyretabletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen hit som dagbok skriver.

Her inne er det mange å spørre visst man lurer på noe, godt å ha noen å lufte sine bekymringer for.

Håper dere lykkes med baby lagingen snart. :D

Lykke til.

Cobra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mensen kom i dag, men det var ju väntat. Spiralen tog jag ju ut för bara en dryg vecka sedan. Nu har jag i alla fall koll på mensens första dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vi har pratat lite om namn även om jag inte ens vet om jag är gravid än.

Det är lite svårt eftersom min man inte vill ha namn som uttalas olika på norska och svenska. Vi är dock rätt så eniga om att det ska vara enkla namn, jag har bett honom rabbla norska namn men vi har inte hittat nåt vi fallit för.

Just nu är det Nina och Victor som gäller. Jag gillar faktiskt de namnen mycket. Jag gillar annars Tove, men min man gillar inte att det kommer uttalas olika (Tove-Tåve). Hans mor heter också det som andra namn vilket är extra trevligt. Fast Nina är vi så klara med att det vinner utan strid.

---

Jag hoppas annars att jag blir gravid nu, har haft EL i veckan (tror jag), och skulle så gärna vilja kunna tala om den glada nyheten till jul. Jag hoppas jag kan vänta till jul med nyheten - det vore så fantastiskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen som dagbokskriver, Furstina!! :D

Skal krysse fingrene for at det blir to blå for dere kjempesnart!

Takk for opplysningen ang. folsyre... hehe... Kom på at jeg ikke hadde tatt dagens da jeg så det, så da fortet jeg meg å ta den! :lol:

Koz,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kände jag mig gravid :)

Det spände, nästan värkte, underlivet kändes tungt osv... säkert bara ett resultat av önskan att vara det. Försöker intala mig själv att ta det lungt, vänta tills mensen kommer eller uteblir. Det kan ju egentligen bara vara vad som helst, magen som murrar eller bra tecken på en befruktning eller dåliga tecken på att ägget inte fastnar eller.... Nå ja, jag väntar spänt...

Vi fick annars en frågan från min svärmor om vi funderar på att flytta till Norge i och med mitt språkintresse. Min man sa att vi gärna vill ha norska böcker i julklapp, att jag gillar att läsa på norska och funderar på att söka in på en kurs i norska. Normalt pratar vi svenska hemma, men jag vill att vi pratat norska emellanåt så jag kan lära mig. Det är ju en del av honom och jag vill att våra barn ska få lära sig både norska och svenska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håller tummarna och hoppas på en fullträff för dig och din man snart!

Hälsningar

Donborwen

- en annan svensk som surfar på Kvinneguiden sedan ett par år tillbaka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ååååhhhh... AJ! vilken menssmärta jag vaknade med natten till lördag. Ufff... Mensen kom "i tid" :( men jag hade glömt vilken smärta det jag brukade ha de 4-5 första timmarna. Med spiralen hade jag bara lite murrningar innan mens och kände sedan ingenting. (vilket är tvärtemot vad det "brukar" vara) Nå ja, nu får vi mysa och gosa i en månad till innan det är dags att hoppas igen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjena!!! :D

Synd at mensen kom da Furstina!! Og ja, det er jo så vondt med menssmerter!!!! :(

Bedre lykke neste gang!!!!

Vet du, jeg og mannen min får også svorske barn en gang!!! Begynner prøvinga igjen til sommern...Han er svensk, så det blir artig!

HEJ DÅ :D

Oppmuntringsklem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synd mensen kom, Furstina, men husk at dere har akkurat begynt prøvinga og det skjer nok noe etterhvert!

Håper på bedre lykke for dere når du får EL igjen!! :D

Koz,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går (eller var det i förrgår) ringde min man till mig på jobbet och sa "Jag vill göra dig gravid!" :-D

Han hade sett en kvinna på stan med barnvagn och en nyfödd i - och tänkt på mig/oss. Längtat lät det som... så härligt.

Han är så härlig, kärleksfull och god. Jag vill verkligen ha barn med honom, ge honom ett barn, ge honom allt i mig och mer där till! Jag är lycklig. Jag är kär i min egen man! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nu i helgen är det dags att hoppas igen...

Jag har faktiskt inte tänkt så mycket på "babylaging" och graviditet senaste två veckorna men det har ju varit så mycket annat både med jobb och familj. Tyvärr blev min farfar akut dålig i förra veckan och gick bort nu i helgen, han blev 79 år. Trist men det var hans önskan att dö, han har varit klar för det i flera år. Han blev mycket glad när jag och min man sa att vi skulle gifta oss och jag önskar att jag hade kunnat tala om för honom att jag var gravid och vi ska ha barn, men det hann jag aldrig. Nu hoppas jag lite extra att det gått vägen denna månad och vi ser två blå i helgen och inte lite rött - för hans skull på nåt sätt...

(oj, det skulle ju bli ett happy inlägg... men livet kom visst emellan...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jaha, i morse kom tant röd med smärta och yrsel... :(

inte nog med att jag är trött om mornarna, i morse var det omöjligt att gå upp ur sängen. Kom precis till jobbet...

Det verkar som vi har en tung period nu, allt utom kärleken går emot mig/oss och försöker göra livet till en prövning/test. I morse var min man hos tandläkaren, han behöver två nya kronor (heter nåt helt annat på norska om jag inte missminner mig men har helt glömt bort ordet), det kommer kosta cs 14-15 000 kr! Sverige! *morrrrrr*

Tandvård räknas inte till vanlig vård utan man måste snällt betala vad det kostar eller vara utan.

Jag ska nog ta och köpa en fin flaska vin till i kväll så kan vi sitta och mysa/kose med den och lite tända ljus. Jag tror vi behöver det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Åh, jag är så förfärligt stressad! :x

Jag hade tänkt att vara ledig i jul och ända till och ägna hela helgen åt "babylaging", min EL borde inträffa lagom till julen och jag tänkte mig vara hemma och mysa och pyssla och putsa på lägenhet men... tekniken vill annat. Jag har inte fått nått klart denna vecka och bara mer att göra, datorn har fått nytt OS och nästan inget fungerar :evil: och jag måste jobba i helgerna....

Så, nu har jag bestämmt mig för att inte stressa mer, ta det lugnt i helgen. Njuta av staden och julshopping (inte stressa med alla andra utan ta det luuuungt). Vi har besök från Oslo denna helg, min man sitter i vardagsrummet (stua) och lyssnar på CD tillsammans med en kompis. (Jeg får snakke lite norsk :wink: på riktig, ikke bara med mannen min)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...