Gå til innhold

ToMiAs får sin DrømmePrins august 2007


Olifant

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes slottet er nydelig og til en overkommelig pris, så håper virkleig vi får realisert den drømmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle begynne å skrive en ønskeliste her, så har vi den og kan fylle på etterhvert som vi kommer på ting.

Middagsservice (Sannsynligvis Magnolia Classic fra Royal Copenhagen)

Dekketallerken 32 cm i tinn fra Hadeland Tinnstøperi

Sølvbestikk Bankett

Veggmontert kjøkkenvekt, vannkoker, kaffetrakter og brødrister i Porche design fra Siemens

Kjøkkenmaskin

Globus, enten en god gammeldags eller en som kan

vippes begge veier

Globus (god gammeldags)

Atlas

Telt (lett, 4-sesongs) Gjerne Børgefjell Light

Vaffeljern

Vipp i kremhvit

Vinleksikon

Sengesett (200x220cm)

Min kjære ønsker oss projector og surround sound system

Diverse gavekort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

God morgen Tomias,

Det er noe jeg lurer på... Har dere tenkt på den merkostnaden dere påfører gjestene ved at de må reise så langt? Flytog, buss, bensin, parkering, fly, overnatting, mat osv.

Vi vurderte å holde bryllupet enten i Kr.sand eller Beito men kom fram til at det var for mye å vente av gjestene. Vet at ca alle som blir invitert ville komme, men det ville jo kostet dem en del.

I tillegg til bo- og reiseutgifter vil de jo kjøpe gave og mange av kvinnene vil sikkert kjøpe seg nye antrekk.

Kommer dere til å betale alt selv, eller er det foreldrene deres som åpner lommeboken? Hva er egentlig budsjettet deres?

Mener ikke¨å være negativ men har bare fundert på dette med "destination weddings".

Og nå fant jeg deg på msn! :wink:

Ha en fin-fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei vennen!

Så pent servise og flotte dekketallerkener dere har funnet frem til! :)

Lo litt da jeg leste det siste du skrev, om at kjære "mannen" ønsker seg projector og surround sound på dere begges vegne! Er litt av de samme tilstandene her - plutselig entrer bare gommen heimen og erklærer at jo, det og det, ønsker vi oss! Med trykk på oss...:wink: Javeeeeeeeeel, sier jeg da! :ler:

Fantastisk flott slott!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lo litt da jeg leste det siste du skrev, om at kjære "mannen" ønsker seg projector og surround sound på dere begges vegne! Er litt av de samme tilstandene her - plutselig entrer bare gommen heimen og erklærer at jo, det og det, ønsker vi oss! Med trykk på oss...:wink: Javeeeeeeeeel, sier jeg da! :ler:

:-)

:ler: Må si at jeg synes det er helt greit at min kjære ytrer noen ønsker da han strengt tatt ikke er så opptatt av dekketallerkener og den slags, men projector til 10 000,- + er kanskje å ta litt i... Vi får se hva som ender opp på den offisielle lista etter idemyldringen her.

Det er noe jeg lurer på... Har dere tenkt på den merkostnaden dere påfører gjestene ved at de må reise så langt? Flytog' date=' buss, bensin, parkering, fly, overnatting, mat osv.[/quote']

Ja, dette har vi selvfølgelig tenkt på og tenker i og for seg fortsatt (har jo god tid ennå). Uansett hvor vi har bryllupet vil folk måtte reise da jeg har familie spredt rundt i hele Norge pluss at vi har endel gjester fra utlandet.

Jeg har nevnt ideen om Danmark for familie i Bergen og der var det ingen negative ord å hente, det samme gjelder de av våre venner vi har nevnt det for. Har ennå til gode å snakke med familie i Nord-Norge så blir spennende å høre hva de sier.

Slottet har vi valgt med tanke på belligenhet, det ligger ca. 2 timer fra Køben hvilket vil si at gjester kan ta båt (så tog), bil eller fly for å komme seg dit.

Håper jo å få dette til og vet at en del av gjestene vil kombinere bryllupet med litt ferie (Vi kommer til å gi beskjed god tid i forveien).

Flere tilbakemeldinger på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg synes det er helt greit at min kjære ytrer noen ønsker da han strengt tatt ikke er så opptatt av dekketallerkener og den slags, men projector til 10 000,- + er kanskje å ta litt i... Vi får se hva som ender opp på den offisielle lista etter idemyldringen her.

Gjør ikke noe av dette jeg heller, ville bare påpeke at jeg kjenner meg igjen! :wink:

Ellers synes jeg dette med slottsbryllup og reiseutgifter mm. høres helt flott ut!

Hvis folk allikevel må til å flytte på seg over lengre avstander, og de er positive til Danmark, så er det jo ingen problem?!

Vi har jo selv familiene våre spredt rundt om i landet, og skal i tillegg ha gjester fra utlandet, så vi har noe av den samme problemstillingen. Hele hans familie, samt deler av min må jo komme til Oslo, og det koster jaggu meg å reise innenlands og bo på hotell her hjemme også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan prøve å stille på treff 19 februar jeg også.

Vi kan jo fikse oss sammen og sånn, siden du skal overnatte hos meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja herregud om alle er positive til dette er det da aldeles ikke noe problem! Og så lege de vet om dette i god stund er det jo mulighet for å spare.

Du kan jo kombinere en befarin på slottet med brudekjolekjøp i Danmark?! :wink:

Når det kommer til plasma, LCD og projector er det noe jeg tenkte på å kjøpe til hubby'n i morgengave. Og en bra projector koster mye mer enn 10.000 kr :o . Det er jo ikke sikkert jeg får lagt opp nok penger, så da får jeg finne på noe annet.

Nå skal jeg snart til tannlegen :veldigsur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får sjekke med litt mer slekt og venner, men tror nok dette skal gå bra. Det er ihvertfall eneste mulighet til å få den rammen rundt festen som jeg drømmer om. Det meste er jo billigere der nede, inkl sminke, frisør blomster, fotograf.

Ang. projector så tenkte jeg og på det til morgengave, men tror kanskje jeg heller kjøper noe som er litt mer varig... hmmm.... ikke det at jeg har penger til en projector heller. Blir vel kanskje til at vi ønsker oss gavekort et sted hvor de selger denslags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Det er en lørdag, så da kan vi enten møtes litt tidlig og gå på café (Divan, f. eks. Der har de god te), eller litt senere og gå og spise sammen. For eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo ikke 100% sikkert at jeg kan, så jeg bør kanskje ikke ha noen mening...

...men personlig så synes jeg kanskje det ville vært koselig å møttes litt utpå ettermiddagen og spise sammen!?

Men en kopp te eller kaffe er så absolutt veldig koselig det også! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en bra plan.

Mulig vi kan være hos meg, men det kommer litt an på hvor mange vi blir og hva min kjære skal den dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...