Gå til innhold

Oppgitt og drittlei av dating :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tro om det kan ha noe å gjøre med at man blir så opphengt i de kriteriene man har, at man misser flere som kunne vært aktuell? Selvfølgelig skal man kunne ha noen krav, men jo flere krav man har, jo færre aktuelle sitter man igjen med. Kanskje man også burde dele kravene inn i absolutte krav og tilleggspoeng/plusser? Nettdating der alle sitter med sin helt egen kravliste og skal prøve å matche noen andres kravliste, må være til tider kunstig, overfladisk og for ikke å snakke om svært vanskelig. Litt sånn "nå skal vi se om vi matcher, nei vel, ikke det, next!". Hadde vært litt interessant å vite hvor mange bom gjennomsnittspersonen må gjennom via nettdating før h*n finner noen som faktisk kan være aktuell.   

Anonymkode: 78543...179

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tro om det kan ha noe å gjøre med at man blir så opphengt i de kriteriene man har, at man misser flere som kunne vært aktuell? Selvfølgelig skal man kunne ha noen krav, men jo flere krav man har, jo færre aktuelle sitter man igjen med. Kanskje man også burde dele kravene inn i absolutte krav og tilleggspoeng/plusser? Nettdating der alle sitter med sin helt egen kravliste og skal prøve å matche noen andres kravliste, må være til tider kunstig, overfladisk og for ikke å snakke om svært vanskelig. Litt sånn "nå skal vi se om vi matcher, nei vel, ikke det, next!". Hadde vært litt interessant å vite hvor mange bom gjennomsnittspersonen må gjennom via nettdating før h*n finner noen som faktisk kan være aktuell.   

Anonymkode: 78543...179

Kloke ord, og smart forslag! :)

 

Anonymkode: 2f6b1...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tro om det kan ha noe å gjøre med at man blir så opphengt i de kriteriene man har, at man misser flere som kunne vært aktuell? Selvfølgelig skal man kunne ha noen krav, men jo flere krav man har, jo færre aktuelle sitter man igjen med. Kanskje man også burde dele kravene inn i absolutte krav og tilleggspoeng/plusser? Nettdating der alle sitter med sin helt egen kravliste og skal prøve å matche noen andres kravliste, må være til tider kunstig, overfladisk og for ikke å snakke om svært vanskelig. Litt sånn "nå skal vi se om vi matcher, nei vel, ikke det, next!". Hadde vært litt interessant å vite hvor mange bom gjennomsnittspersonen må gjennom via nettdating før h*n finner noen som faktisk kan være aktuell.   

Anonymkode: 78543...179

Det er akkurat derfor jeg har sluttet med nettdating. Å vurdere om en person er aktuell ut fra et par bilder på nettet er veldig vanskelig. mine tidligere kjærester har jeg møtt i andre settinger. Og han siste eksen min ville jeg aldri tatt kontakt med hvis jeg hadde sett han på nettet, men falt jo for han av mange grunner som sjarm, at han var veldig interessert i meg, at han var en ansvarsfull og god person. Jeg tenker også at hvis jeg ikke må sitte og velger mellom 300 stykker så er det lettere å kjenne igjen en aktuell kandidat når jeg ser han. 

Anonymkode: e6cd6...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Summers skrev:

Nå som du har sluttet med nettdating så skal du jo ta kontakt med de du liker:-)

Ja, det var det da. Får se om jeg tør 😜

Anonymkode: e6cd6...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17. januar 2016 at 13.46, AnonymBruker skrev:

Traff nylig en mann som virker til å forgude meg, men jeg antar det bare er et spill. Han er nok typen til å holde så mange damer som mulig varme så han kan lene seg tilbake og plukke ut sin beste deal. Det føles så kynisk. Orker ikke denne kynismen. Jeg vil ikke bli sett på som en vare der kjøper sammenligner pris og kvalitet på en hel haug varer han har lagt frem for vurdering. Kunne selv aldri datet på den måten. Ikke min stil. Ikke sånn man ser på mennesker. 

Anonymkode: 8bd1c...200

Alle mellommenneskelige forhold preges av vurderinger av hvilken nytte man har av hverandre. Kynisk ja, men slik er det. Man kan være bevisst på mekanismene eller man kan enten fortrenge dem eller ikke være oppmerksom på dem. Likefullt er vi alle diskriminerende og kyniske, men noen mer enn andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bullshit. 

Vi må beskytte oss selv og må derfor også ha bevis på at mannen er til å stole på. At han er med oss for de rette grunner. Så det er klart hun vil stille noen krav. Ingen vil med viten og vilje gå inn i et forhold med en mann som ikke respekterer henne. Og de som ikke stiler krav er også ofte de som ender i dårlige forhold med menn som ikke er snille. 

Anonymkode: 8bd1c...200

Det kaller vi å være paranoid. Jeg kunne aldri gått inn i et forhold der jeg i utgangspunktet blir sett på som dårlig kjærestemateriell for så å bli tildelt en oppgave om å bevise min uskyld for å vinne henne.... Jeg forventer å bli møtt med respekt av en dame som har en nøytral holdning til hvem jeg e eller hvordan jeg er og så tar vi det steg for steg for å finne ut om vi passer sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lei av folk som må komme med "slutt og klag" meldingene. 

Anyways, skjønner hvordan du har det.  Har det på samme måte og dritt lei singel livet. Kjipt når jeg er den eneste i venninnegjengen som er singel. Men det er vanskelig for noen å få seg kjæreste. Jeg har jo venninner som får ny kjæreste så fort de blir single. Urettferdig. Men må ikke gi opp. Beste er kanskje å ikke prøve for hardt eller være for kresen. 

Anonymkode: e2beb...8c2

Du sier at det er urettferdig at veninnene dine får seg ny kjæreste så for de er blitt single.. Hvorfor synest du at det er urettferdig? Det er jo tydelig at de ikke trivest siden de blir single og får seg ny kjæreste heletiden? For meg så høres det ut som at dine veninner er i søkeperioden etter den rette...og det er ingen som tvinger deg til å ikke gjøre det selv... Er jo bare å få seg kjæreste det.. faile og prøve, faile og prøve... tilslutt så finner du en som klaffer... Det er jo det veninnene dine gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Såsomså skrev:

 

Du må huske på at dating er ikke et spill, men en dans.

Endret av Såsomså
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Såsomså skrev:

Det kaller vi å være paranoid. Jeg kunne aldri gått inn i et forhold der jeg i utgangspunktet blir sett på som dårlig kjærestemateriell for så å bli tildelt en oppgave om å bevise min uskyld for å vinne henne.... Jeg forventer å bli møtt med respekt av en dame som har en nøytral holdning til hvem jeg e eller hvordan jeg er og så tar vi det steg for steg for å finne ut om vi passer sammen.

Nei, det er å være realistisk. Det er så mange psykisk syke mennesker der ute, så det er viktig å være oppmerksom på det.

Anonymkode: 35765...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er å være realistisk. Det er så mange psykisk syke mennesker der ute, så det er viktig å være oppmerksom på det.

Anonymkode: 35765...991

Enig. Men jeg har ingen problem med å ha respekt for en hver mann jeg møter. Men jeg holder han på en armlengdes avstand til jeg ser han er trygg nok for å bli bedre kjent med. Farlige menn er veldig farlige. 

Anonymkode: 8bd1c...200

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Såsomså skrev:

Du sier at det er urettferdig at veninnene dine får seg ny kjæreste så for de er blitt single.. Hvorfor synest du at det er urettferdig? Det er jo tydelig at de ikke trivest siden de blir single og får seg ny kjæreste heletiden? For meg så høres det ut som at dine veninner er i søkeperioden etter den rette...og det er ingen som tvinger deg til å ikke gjøre det selv... Er jo bare å få seg kjæreste det.. faile og prøve, faile og prøve... tilslutt så finner du en som klaffer... Det er jo det veninnene dine gjør...

Tror du ikke jeg prøver?  Det er ikke like lett for alle å få seg kjæreste. Det nytter hvert fall ikke å si "det er jo bare å få seg kjæreste det" nei, det er faktisk ikke det og det er lettere sagt enn gjort. 

Anonymkode: e2beb...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Men jeg har ingen problem med å ha respekt for en hver mann jeg møter. Men jeg holder han på en armlengdes avstand til jeg ser han er trygg nok for å bli bedre kjent med. Farlige menn er veldig farlige. 

Anonymkode: 8bd1c...200

Vet det;) derfor jeg skriver som jeg gjør....klok av skade.

 

Anonymkode: 35765...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...