Gå til innhold

Oppgitt og drittlei av dating :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Summers skrev:

En ting er å ta pause fra nettdating, men tror det er viktig å ikke ta for lange pauser om man skal finne kjæreste. Tiden går rimelig fort. 

Finnes sikkert noen triks om man googler for å få dating til å bli gøyere, dumt om man bare tenker på de negative tingene.

Jeg tror du tar feil. For min del er nettdating mer ødeleggende for at jeg skal finne meg noen enn at det gir større sjans. Har lest forskjellige tips om hvordan finne den rette og der var det en psykolog som sa at hvis man har prøvd nettdating i to år uten å lykkes så må man prøve noe annet. En annen psykolog hadde ikke tro på nettdating for det legges så mye press på partene før man møtes. Man evaluerer daten utfra at dette skal bli din fremtidige livsledsager, mens når man møter folk i andre settinger så utvikler ting seg på en mer naturlig måte for man blir kjent på en naturlig måte for deretter å oppdage at man liker personen (f.eks. jobb, interesser, felles venner osv.). For min del er jeg enig med begge psykologene, derfor slutter jeg med nettdating. Det er også fordi jeg er utadvendt, sosial og liker å snakke med andre. Det er mulig at andre lykkes med nettdating, men de har nok en annen innstilling eller er mer hardhudet enn det jeg er. 

Anonymkode: e6cd6...3a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når "alle andre" oppfattes som rare så er det vel påtide å se litt i speilet?

Endret av ytmnd
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Datingverden er slik at menn bestemmer. Damene får lett oppmerksomhet fra alle menn. Men kun få menn er aktivt interessert i å kapre damer. De vet hva som skal sies og gjøres for å få den de vil ha. De bestemmer om det blir et forhold eller ikke (menn kaller de alfahanner og damer kaller de playere) Men til syvende og sist er det de som styrer hele showet. De som sitter med makta. Menn får mindreverdighetskomplekser pga disse her og damer får en smak på hva det vil si å bli begjært (om så kun for et kort øyeblikk). Vi damer ønsker en mann som virkelig forguder oss, men de mannfolka som er igjen, tør ikke gjøre noen reale fremstøt og forsvinner derfor i skyggen av en kjekkas som vet å gi oppmerksomhet. Og når du legger til bruk-og-kastmentaliteten folk får mer og mer av pga enkel tilgang på en flørt, så er det ganske kjørt for veldig mange parter.

Jeg tror vi er på vei inn i en generasjon med flere og flere single.

Anonymkode: 8bd1c...200

Synes det blir dumt å si at mennene styrer showet. Kvinner kan jo sjekke opp menn de også og personen som sitter med makten er personen som er minst interessert i den andre personen.Det trenger jo ikke være mannen som er minst interessert, det varierer vel fra gang til gang.

Endret av Summers
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ytmnd skrev:

Når "alle andre" oppfattes som rare så er det vel påtide å se litt i speilet?

Jeg har aldri sagt at "alle" andre er rar, det var en annen sin kommentar. Men jeg skrev at det er mange raringer på datingsidene og det er det virkelig. Det er vanskelig å holde fokus på det man virkelig ønsker når man får henvendelser fra alle mulige rare folk. Samtidig har jeg også fått hyggelige meldinger fra normale menn, men mange bor andre steder i landet. Det er jeg ikke interessert i. Jeg har bare vært singel et par år og har hatt normale kjærester tidligere. Ingen av disse har jeg møtt på nettdating, men i det virkelige liv. 

Anonymkode: e6cd6...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du tar feil. For min del er nettdating mer ødeleggende for at jeg skal finne meg noen enn at det gir større sjans. Har lest forskjellige tips om hvordan finne den rette og der var det en psykolog som sa at hvis man har prøvd nettdating i to år uten å lykkes så må man prøve noe annet. En annen psykolog hadde ikke tro på nettdating for det legges så mye press på partene før man møtes. Man evaluerer daten utfra at dette skal bli din fremtidige livsledsager, mens når man møter folk i andre settinger så utvikler ting seg på en mer naturlig måte for man blir kjent på en naturlig måte for deretter å oppdage at man liker personen (f.eks. jobb, interesser, felles venner osv.). For min del er jeg enig med begge psykologene, derfor slutter jeg med nettdating. Det er også fordi jeg er utadvendt, sosial og liker å snakke med andre. Det er mulig at andre lykkes med nettdating, men de har nok en annen innstilling eller er mer hardhudet enn det jeg er. 

Anonymkode: e6cd6...3a4

Var ikke meningen å si at man måtte bruke nettdating, enig i  at man kan gjøre det på andre måter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Summers skrev:

Var ikke meningen å si at man måtte bruke nettdating, enig i  at man kan gjøre det på andre måter. 

Ja, jeg tror det er mange andre arena man kan treffe folk på. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å bare ha en konto på et par sider uten at jeg skulle være så aktiv. Før jeg visste ordet av det levde jeg nesten livet mitt der inne og sjekket veldig ofte om det hadde kommet nye hjerter, meldinger og likes :P Derfor var det jeg måtte ta grep. Var tydeligvis alt eller ingenting for meg.

Anonymkode: e6cd6...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du tar feil. For min del er nettdating mer ødeleggende for at jeg skal finne meg noen enn at det gir større sjans. Har lest forskjellige tips om hvordan finne den rette og der var det en psykolog som sa at hvis man har prøvd nettdating i to år uten å lykkes så må man prøve noe annet. En annen psykolog hadde ikke tro på nettdating for det legges så mye press på partene før man møtes. Man evaluerer daten utfra at dette skal bli din fremtidige livsledsager, mens når man møter folk i andre settinger så utvikler ting seg på en mer naturlig måte for man blir kjent på en naturlig måte for deretter å oppdage at man liker personen (f.eks. jobb, interesser, felles venner osv.). For min del er jeg enig med begge psykologene, derfor slutter jeg med nettdating. Det er også fordi jeg er utadvendt, sosial og liker å snakke med andre. Det er mulig at andre lykkes med nettdating, men de har nok en annen innstilling eller er mer hardhudet enn det jeg er. 

Anonymkode: e6cd6...3a4

Det er dette jeg også har kommet frem til.  Man kan selvfølgelig være superheldig, og det kjenner jeg noen som har vært, å få napp på noen det ble full klaff med likevel. Men det har ikke skjedd meg etter noen år på nett, så da er det på tide å finne på noe annet. Jeg har heller aldri likt nettdating egentlig. 

Anonymkode: 92487...99f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Såsomså skrev:

Det er damene som krever allt for mye. Og de forventer at de skal bli behandlet som prinsesser. Det er det store problemet uansett om det er mannen eller dama som går ut av forholdet. Damer har vokst opp med å motta mye oppmerksomhet og menn er vokst opp med å gi mye oppmerksomhet.Dette er genetisk. Menn er skapt for å gjøre allt for vagina for å spe genene sine og av denn grunn så resulterer det i at damer som regel får særbehandling i samfunnet. Damer vil ha den mannen med mest penger, best utseende, flest venner og så videre nettopp fordi at damer kan velge og vrake.  Dette resulterer i at mannen forlater kvinnen eller at mannen ikke gir inn , som igjen resulterer i at kvinnen forlater mannen. Hadde jeg fått 150 likes på hvert eneste bilde jeg publiserte på facebook og fått komplimanger slengt etter meg på gaten hver gang jeg går i trang bukse så hadde min tankegang basert seg deretter.. Altså mye fokus på meg, må jo bety at jeg er "Viktig" og jeg vil da av ren logikk sette opp standaren i livet mitt. Damer må slutte å syte å klage over at di ikke finner mannen i livet sitt og heller innse at det ikke er menn som er problemet, men heller tankegangen og forventningene til DAMENE.

Damer er flinkere til å gi oppmerksomhet uansett om det er en venn, venninne eller kjæreste. Vi bryr oss om andre mennesker. Ergo forventer vi også det samme tilbake. Det er ingen krav, men det er slikt man gjør. Enkelt og greit. Vi vil at folk skal føle seg bra. 

Tro meg også når jeg sier menn har mange krav. Og de har helt snodige krav, som at puppa har feil størrelse, høyre hjørnetanna var for skeiv, hun lo for høyt eller annet fjas. Ikke prøv å si noe annet - jeg har datet mange slike menn og stort sett alle kompisene mine kommer med slike kommentarer når vi snakker om dating. Vi damer bryr oss ikke om slike småting, fordi vi er mer opptatt av mennesket bak disse tingene. Vi er ikke overfladiske på samme måte som menn. Og vi blir veldig glad når vi finner en mann som gir riktig oppmerksomhet, men han kan selv velge og vrake i hvem han vil være med. Det er ikke vi som velger et forhold, det er menn. Men vi leder når det gjelder oppmerksomhet FØR det blir forhold. Men jeg vil heller ha oppmerksomhet fra han ene som vil ha meg, enn de 50 som håper på å få et ligg med meg :P

Så de få mannfolka som vet hvordan de behandler damer, de har alltid damer.

Anonymkode: 8bd1c...200

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Summers skrev:

Synes det blir dumt å si at mennene styrer showet. Kvinner kan jo sjekke opp menn de også og personen som sitter med makten er vel personen som er minst interessert i den andre personen.Det trenger jo ikke være mannen som er minst interessert, det varierer vel fra gang til gang.

Jeg har prøvd å sjekke opp menn som er litt mer tilbaketrukne. Men det virker ikke som de skjønner at de blir sjekket opp :P det er ofte for lite tilbake og da mister jeg troa. Jeg må jo få en viss indikasjon på at han liker MEG.

Anonymkode: 8bd1c...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Summers skrev:

Synes det blir dumt å si at mennene styrer showet. Kvinner kan jo sjekke opp menn de også og personen som sitter med makten er vel personen som er minst interessert i den andre personen.Det trenger jo ikke være mannen som er minst interessert, det varierer vel fra gang til gang.

Jeg er enig med deg. Tror ikke menn er verre enn kvinner her. Jeg har vært på den siden som har styrt, men har også opplevd at det er mannen som sitter i førersetet.

Anonymkode: e6cd6...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med deg. Tror ikke menn er verre enn kvinner her. Jeg har vært på den siden som har styrt, men har også opplevd at det er mannen som sitter i førersetet.

Anonymkode: e6cd6...3a4

Vil også legge til at man kan faktisk bestemme mye selv. Hvis man merker at den andre ikke er interessert så bør man ta det opp eller avslutte det. Jeg gjør det med de som jeg ikke er interessert i, er ærlig med de. Tror at hvis man handler etter det som virkelig føles riktig så ordner det seg til slutt. 

Anonymkode: e6cd6...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd å sjekke opp menn som er litt mer tilbaketrukne. Men det virker ikke som de skjønner at de blir sjekket opp :P det er ofte for lite tilbake og da mister jeg troa. Jeg må jo få en viss indikasjon på at han liker MEG.

Anonymkode: 8bd1c...200

Hvis de ikke skjønner det er du altfor vag. Å duppe med øyevippene er ikke å sjekke noen opp, selv om mange kvinner later til å tro det. Si hva du vil!

Anonymkode: 8cd37...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis de ikke skjønner det er du altfor vag. Å duppe med øyevippene er ikke å sjekke noen opp, selv om mange kvinner later til å tro det. Si hva du vil!

Anonymkode: 8cd37...06a

Å si "jeg liker deg" er i hvert fall ikke nok. Fikk nylige høre at en jeg sa dette til, faktisk var interessert i meg. Men jeg fikk aldri noen indikasjon tilbake og ga han opp. 

Anonymkode: 8bd1c...200

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å si "jeg liker deg" er i hvert fall ikke nok. Fikk nylige høre at en jeg sa dette til, faktisk var interessert i meg. Men jeg fikk aldri noen indikasjon tilbake og ga han opp. 

Anonymkode: 8bd1c...200

Kvinner sier jo sånne ting til menn de bare vil være venner med hele tiden.

Anonymkode: 8cd37...06a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den der teorien din kan du kaste på havet. Det er MANGE kravstore damer i forhold så det er ikke sånn at single damer er en egen rase som forventer å bli behandlet som prinsesser. Høres nesten ut som om single damer ikke skal få lov å ha noen krav, skal ta det første som viser interesse og være sjeleglad for det selv om han er en nedlatende, dårlig fyr. 

Anonymkode: e6cd6...3a4

 Hva du synest at det høres ut som er IKKE det jeg mener. det skjer kun oppi ditt eget hode. Selvfølgelig så er det mange kravstore damer i forhold... Nettopp fordi at det finnes menn som godtar det... Men faktumet er at det er enda flere single damer som ikke klarer å slå seg til ro eller finne den "rette" nettopp pågrunn av det jeg sier. "teorien min" er ikke min teori.. det er fakta.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å si "jeg liker deg" er i hvert fall ikke nok. Fikk nylige høre at en jeg sa dette til, faktisk var interessert i meg. Men jeg fikk aldri noen indikasjon tilbake og ga han opp. 

Anonymkode: 8bd1c...200

Det kommer litt an på også. Før min eks og jeg begynte å date så trodde vi begge at vi ga tydelige signaler på at vi var interessert i hverandre. Jeg skjønte ingenting og det gjorde ikke han heller. Jeg måtte virkelig legge flørtesiden til og hinte som bare juling før han ba meg ut. Tror det er mange som liker andre i skjul uten at det kommer frem. Jeg har et godt øye til en på jobben, men tør ikke se i hans retning en gang for jeg er redd for å bli avvist. Livet altså....😜

Anonymkode: e6cd6...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, Såsomså skrev:

 Hva du synest at det høres ut som er IKKE det jeg mener. det skjer kun oppi ditt eget hode. Selvfølgelig så er det mange kravstore damer i forhold... Nettopp fordi at det finnes menn som godtar det... Men faktumet er at det er enda flere single damer som ikke klarer å slå seg til ro eller finne den "rette" nettopp pågrunn av det jeg sier. "teorien min" er ikke min teori.. det er fakta.. 

Det er bullshit. 

Vi må beskytte oss selv og må derfor også ha bevis på at mannen er til å stole på. At han er med oss for de rette grunner. Så det er klart hun vil stille noen krav. Ingen vil med viten og vilje gå inn i et forhold med en mann som ikke respekterer henne. Og de som ikke stiler krav er også ofte de som ender i dårlige forhold med menn som ikke er snille. 

Anonymkode: 8bd1c...200

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei av folk som må komme med "slutt og klag" meldingene. 

Anyways, skjønner hvordan du har det.  Har det på samme måte og dritt lei singel livet. Kjipt når jeg er den eneste i venninnegjengen som er singel. Men det er vanskelig for noen å få seg kjæreste. Jeg har jo venninner som får ny kjæreste så fort de blir single. Urettferdig. Men må ikke gi opp. Beste er kanskje å ikke prøve for hardt eller være for kresen. 

Anonymkode: e2beb...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er bullshit. 

Vi må beskytte oss selv og må derfor også ha bevis på at mannen er til å stole på. At han er med oss for de rette grunner. Så det er klart hun vil stille noen krav. Ingen vil med viten og vilje gå inn i et forhold med en mann som ikke respekterer henne. Og de som ikke stiler krav er også ofte de som ender i dårlige forhold med menn som ikke er snille. 

Anonymkode: 8bd1c...200

Ikke nødvendigvis. av og til er de dyktige manipulatorer, du stiller krav-men de er så veldresserte og greie at du føler det ikke er nødvendig, helt til du blir "fanget." Først da kommer de mørke sidene frem og du skjønner ingenting.

Anonymkode: 35765...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Jeg har et godt øye til en på jobben, men tør ikke se i hans retning en gang for jeg er redd for å bli avvist. Livet altså....😜

Anonymkode: e6cd6...3a4

Nå som du har sluttet med nettdating så skal du jo ta kontakt med de du liker:-)

Endret av Summers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...