Gå til innhold

Råd mot kvalme i forbindelse med penicillin? Hjelp..

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har veldig vondt i magen, kvalme og brekninger pga en penicillinkur jeg går på. Har mange dager igjen. Takknemlig for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sovesmurf ikke innlogget

På mange penicillin kurer står det at du skal ta tbl utenom måltid. Dersom du har problemer med mage, kan det være bedre for deg å ta de sammen med mat. Dette vil ikke ødelegge virkningen.

Nå vet jeg jo ikke om dette gjelder deg, men det er et generelt råd.

Dersom du har oppkast, bør du kontakte legen for å få prøve en annen type penicillin. Ikke mye hjelp i medisinen hvis den kommer opp igjen med en gang. Du kan være allergisk mot denne typen, så uansett er det nok best å kontakte legen som skrev ut resepten, ev. legevakt siden det er helg.

Ellers så kan du bruke Biola, det skal hjelpe magen din i sånne tilfeller. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mange penicillin kurer står det at du skal ta tbl utenom måltid. Dersom du har problemer med mage, kan det være bedre for deg å ta de sammen med mat. Dette vil ikke ødelegge virkningen.

Nå vet jeg jo ikke om dette gjelder deg, men det er et generelt råd.

Dersom du har oppkast, bør du kontakte legen for å få prøve en annen type penicillin. Ikke mye hjelp i medisinen hvis den kommer opp igjen med en gang. Du kan være allergisk mot denne typen, så uansett er det nok best å kontakte legen som skrev ut resepten, ev. legevakt siden det er helg.

Ellers så kan du bruke Biola, det skal hjelpe magen din i sånne tilfeller. Lykke til!

som om jeg hadde skrevet dette selv..

penicillin tar vekk bakteriefloraen i tarmene dine..da hjelper det og drikke biola eller spise yougurt for og få normalfloraen tilbake..

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har oppkast, bør du kontakte legen for å få prøve en annen type penicillin. Ikke mye hjelp i medisinen hvis den kommer opp igjen med en gang.

Enig. Det er kjempeviktig å fullføre hele kuren når man går på antibiotika, ellers kan det oppstå resistente bakterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...