Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Jeg har klart å få mindre studiepoeng enn det jeg burde ha, så lurer på om noen vet hvordan ting fungerer? Jeg må ta opp igjen to eksamener fra desember i fjor. Den ene fikk jeg sykemelding på, den andre glemte jeg å få sykemelding på. Er det sånn at når jeg består disse to eksamenene i vår, så vil det gå tilbake til å være så mye studiepoeng som jeg hadde i utgangspunktet eller vil ikke lånekassa registrere det før neste år eller noe? Noen erfaringer? Sendte mail til lånekassa, men tar 5 dager å få svar. Skal ringe også, men er jo helg. Trenger svar nå siden jeg får litt hetta over å tenke på om jeg kanskje må ta opp igjen noen tidligere fag for å dekke tapet av studiepoeng. Det betyr at jeg ikke får fortsatt studiet før det er gjort. 

Noen som også vet om man selv kan sjekke hvor mange studiepoeng man ligger bak? 

Anonymkode: b3972...dde

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du ikke ligger etter med 60 stdp, altså ett år på normert tid, vil du fp tildelt lån og stipend som normalt.

Anonymkode: 6c6bd...b26

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge du ikke ligger etter med 60 stdp, altså ett år på normert tid, vil du fp tildelt lån og stipend som normalt.

Ja, det vet jeg, så er mer spent på om de poengene jeg får ved å bestå eksamenene blir registrert med engang når det blir konteeksamen. Takk for svar uansett. 

Anonymkode: b3972...dde

AnonymBruker
Skrevet

Du kan "sjekke selv" ved å telle over hvor mange studiepoeng du har fått støtte for og hvor mange studiepoeng du har oppnådd. Skolen sender dokumentasjon til Lånekassen når sensur registreres, så de får beskjed med en gang, selv om du har tenkt å konte. 

Anonymkode: 8dfda...ee0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den January 8, 2016 at 19.02, AnonymBruker skrev:

Ja, det vet jeg, så er mer spent på om de poengene jeg får ved å bestå eksamenene blir registrert med engang når det blir konteeksamen.

Det blir de, hvert halvår registreres dette. Logg inn på Lånekassens nettsider så får du se selv.

AnonymBruker
Skrevet
Den January 8, 2016 at 18.58, AnonymBruker skrev:

Det betyr at jeg ikke får fortsatt studiet før det er gjort. 

Det stemmer ikke uansett hvilket studie du går på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...