Gå til innhold

Skravletråd, september/oktober 2016


N.Tonks

Anbefalte innlegg

Ingen har lagd denne enda, så jeg tar meg den friheten. Skravletråd for alle som venter i september/oktober 2016.

Det er jo ganske tidlig, men jeg kan iallefall juble allerede - og håper det kommer flere som kanskje kan det?

 

6a00d8341c27a053ef015435056290970c-800wi

Endret av Nymphadora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hiver meg med her. Etter en SA i september sto jeg med positiv test nyttårsaften og er et sted mellom 5 og 6 uker. Spennende tider, håper det holder denne gangen, vi er vertfall (håper jeg) klar for nye eventyr. :rolleyes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 5+6 i dag, og selv om ingenting er sikkert krysser jeg fingrene alt jeg har for at vi blir tre i starten av september (helst noen dager før :P)

Hadde trodd det skulle ta sin tid før jeg merket noe, men her sitter jeg med kvalme, dårlig søvn, vonde pupper, mye magekramper, treg mage og ganske mye mer hormoner enn vanlig.  

Går tiden alltid så sakte mens man venter på februar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Bokdamen skrev:

Ca 5+6 i dag, og selv om ingenting er sikkert krysser jeg fingrene alt jeg har for at vi blir tre i starten av september (helst noen dager før :P)

Hadde trodd det skulle ta sin tid før jeg merket noe, men her sitter jeg med kvalme, dårlig søvn, vonde pupper, mye magekramper, treg mage og ganske mye mer hormoner enn vanlig.  

Går tiden alltid så sakte mens man venter på februar?

Glad jeg ikke har hatt noen særlige plager til nå. Det som fikk meg til å ta en test derimot var fryktelig kløe på brystvortene :flau: men dette gikk heldigvis over etter et par to-tre dager. Utover det trøttere enn ellers og noe stikkinger i magen innimellom. Krysser fingrene for at du bare har plager nå som vil gå over i løpet av kort tid! :)
Februar kan liksom ikke komme fort nok synes nå jeg.:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte time hos legen i dag (alt som er gjort er gjort), sa hvor langt jeg var og at de fikk ta stilling til når. Fikk time 16.02! Vet at de sier uke 8-12, men hadde håpet på litt nærmere 8 og ikke ca på dagen 12. Jaja, det er bare å smøre tålmodigheten, det blir seks laaange uker :icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bokdamen skrev:

Bestilte time hos legen i dag (alt som er gjort er gjort), sa hvor langt jeg var og at de fikk ta stilling til når. Fikk time 16.02! Vet at de sier uke 8-12, men hadde håpet på litt nærmere 8 og ikke ca på dagen 12. Jaja, det er bare å smøre tålmodigheten, det blir seks laaange uker :icon_frown:

Har legetime 19.02 , du får trøste deg med at du har legetime før meg :P Vurderer å få privat ultralyd samme dag, da er jeg 12 uker på vei sann ca.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, vea skrev:

Har legetime 19.02 , du får trøste deg med at du har legetime før meg :P Vurderer å få privat ultralyd samme dag, da er jeg 12 uker på vei sann ca.

Godt det ikke bare er meg! Men jeg lurer også på ultralyd rundt de tider. Har lyst å se et bankende hjerte før jeg forteller til flere enn de aller nærmeste. 

Alt er så nervepirrende og spennende og jeg har lyst å google alt siden det er første gang. Men gjør jeg det er jo alt galt med meg og forstoppelse betyr gravid utenfor livmoren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, du må ikke frykte det verste. Det er ganske vanlig at systemet går litt tregere enn normalt. Det gjør det med meg også for tiden, men jeg er ganske vandt til det fra tidligere av pga. andre ting, så tenker trolig ikke like mye over det :P Tenkte det kan være betryggende for meg å få tidlig ultralyd, og at det kanskje går litt mer opp for mannen som ikke helt skjønner at han skal bli pappa i løpet av året ennå :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5. januar 2016 at 8.58, Bokdamen skrev:

Jeg får ikke bort denne siteringen, herreguuud :fnise: Får prøve nytt innlegg, sorry bokdamen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA, vi er flere!! Så gøy - hadde selv en SA i sommer, så jeg er litt skeptisk nå. Aldri opplevd det tidligere, men denne gangen er jeg GPB-operert, så jeg tenker jo selvfølgelig mitt hver eneste dag og er nervøs. 

Men det skal gå bra! Er 5+2, så klar for at det skal gå sakte denne gang, er jo tredjemann i tillegg.. Tenkte å komme meg en tur til legen i neste uke og bare få tatt en rask titt. 

 

Og jeg kjenner flere ting - kvalm her en kveld, puppene er sååå ømme.. :dry: Og.. cravings. Allerede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som drømmer rart for tiden? Kunne sverge at mannen gikk ned og kastet opp natt til i dag før han kjefta på hunden fordi han bråkte, har visstnok drømt at han har fått svangerskapskvalmen :fnise: Han kunne ikke forstå hvorfor jeg spurte om det gikk bra og om jeg skulle hente bøtta i morges :P Jeg har også fått delvis tåkehjerne og blitt skikkelig vims... eller mer enn normalt vertfall :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, vea skrev:

Noen andre som drømmer rart for tiden? 

Jeg drømte at jeg fortalte til mine foreldre at vi var gravid og min mor ble ekstremt glad. Og når jeg hadde sagt det til dem, kunne jeg jo bare si det til alle og fortalte det til alle på jobb ++ Min mor er død og jeg kunne ikke finne på å si det på jobb enda, men det var så virkelig at jeg var helt stresset da jeg våknet (pga jobben, ikke min mor). 

I dag bestilte jeg time til tidlig UL. Er ikke før uke 12 (samme dag som 1. svangerskapskontroll hos legen), men leste så mange anbefalinger av en lege at jeg ble redd for at hun ikke skulle ha ledig time når jeg sumlet meg til det. Er med skrekkeblandet fryd at jeg bestilte nesten seks uker frem i tid er så mye som kan skje før og kan jo hende det er en MA, men som en god venninne sa i går da jeg fortalte henne: "du er gravid og det er du frem til noe evt skjer. I så fall tar du sorgen da, og ikke på forskudd, det er mer enn nok å bekymre seg når du først får barn". Det gjorde egentlig litt godt. 

Jeg er forresten så oppblåst at jeg ikke orker å ha på noen av buksene mine, er det noen andre som kan glede seg over det? Ekstremt forstoppet stod liksom ikke på listen over gravidsymptomer jeg regner med å få....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 6.1.2016 at 18.09, Nymphadora skrev:

Tenkte å komme meg en tur til legen i neste uke og bare få tatt en rask titt. 

Du som har gjort dette før, hva ser legen på så tidlig? Min ville ikke at jeg skulle kommer før 12 uker (med mindre noe spesielt skulle skje).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Bokdamen skrev:

Du som har gjort dette før, hva ser legen på så tidlig? Min ville ikke at jeg skulle kommer før 12 uker (med mindre noe spesielt skulle skje).

Veldig lite :fnise: En liten prikk nærmest og hører at det er lyd der.. Da har jeg vært ved ca 8 uker. Men jeg har en lege med ultralydmaskin på kontoret, så tidligere har det vært for "gøy" og sjekke at det faktisk er noe der. For han gjør ikke noe annet da, da det ikke er vits å ta blodprøver mm før ca uke 12, det har og litt med sykehuset å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, vea skrev:

Noen andre som drømmer rart for tiden? 


Ikke enda, men i to tidligere svangerskap så har jeg hatt helt VILLE drømmer, som har vart en stund etter svangerskap. Jeg var som oftest utslitt da jeg våknet. Drømte om ALT, ALLE, OVERALT, alle mulige scenarior, herregud..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har endt opp med å fortelle det til sjefen allerede. Kjente jeg gruet meg veldig til dette, men hun snakket om å sette meg og en kollega på et prosjekt som innebar en god del reising med prosjekttid utover året. Etter møte måtte jeg puste godt med magen, spasere inn til sjefen og rett og slett legge frem grunnen til at jeg ikke kunne planlegge så langt frem i tid.

Sjefen tok det kjempebra! Jeg er superletta, og tenker at nå slippe jeg vertfall å kvinne meg opp til å si det senere. Nå er det bare å håpe at det klamrer seg fast og jeg klarer meg forbi uke 12. :) Foreldre derimot vet ingenting ennå, tenker jeg holder det slik frem til ultralyd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.1.2016 at 21.11, vea skrev:

Jeg har endt opp med å fortelle det til sjefen allerede. 

Så fint hun tok det bra! Regner med samme reaksjon, men det er ikke en samtale jeg gleder meg til. 

Jeg skal ha medarbeidersamtale neste uke og vurderer å nevne det da. Er ikke noe konkret sånt som deg, men merker at jeg ikke helt er meg selv og det kunne vært godt at han visste hvorfor. 

Kommer senere enn vanlig pga morgenkvalme. Slipper å spy, men er så uggen at jeg ikke kommer meg opp til vanlig tid (i dag gikk det nesten). Og så har jeg blitt en sinnatagg! Jeg synes mer eller mindre alle kollegene mine er komplette idioter for tiden, og jeg må jobbe hardt for å skjule det... Litt upraktisk, og jeg blir jevnlig spurt om jeg er stresset. 

Min mann synes sinnet mitt er festlig (det skal vanligvis veldig mye til for at jeg blir forbanna, litt for mye etter hans mening) så lenge det ikke gjelder ham....

I morgen er det 4 uker til lege og tidlig UL. Skulle ønske de ukene bare fløy av gårde. Det er ikke helt "på ekte" før jeg vet om det er et bankende hjerte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bokdamen skrev:

Så fint hun tok det bra! Regner med samme reaksjon, men det er ikke en samtale jeg gleder meg til. 

Jeg skal ha medarbeidersamtale neste uke og vurderer å nevne det da. Er ikke noe konkret sånt som deg, men merker at jeg ikke helt er meg selv og det kunne vært godt at han visste hvorfor. 

Kommer senere enn vanlig pga morgenkvalme. Slipper å spy, men er så uggen at jeg ikke kommer meg opp til vanlig tid (i dag gikk det nesten). Og så har jeg blitt en sinnatagg! Jeg synes mer eller mindre alle kollegene mine er komplette idioter for tiden, og jeg må jobbe hardt for å skjule det... Litt upraktisk, og jeg blir jevnlig spurt om jeg er stresset. 

Min mann synes sinnet mitt er festlig (det skal vanligvis veldig mye til for at jeg blir forbanna, litt for mye etter hans mening) så lenge det ikke gjelder ham....

I morgen er det 4 uker til lege og tidlig UL. Skulle ønske de ukene bare fløy av gårde. Det er ikke helt "på ekte" før jeg vet om det er et bankende hjerte...

Merker at jeg kjenner meg litt igjen i det du sier. Jeg er blitt sinnatagg og alle andre er frustrerende treige/teite/gjør dumme valg/er ineffektiv osv. Hehe, det er visstnok ikke bare bare det her. :P

er heldigvis ikke plaget med kvalme og har veldig få symptomer annet enn at puppene er allerede begynt å få seg en god vekst og jeg er trøtt samt selektiv og pirkete på mat.

det er nesten litt slik at jeg frykter det ikke er noe der siden jeg har så få symptomer. Men søstrene mine hadde det på samme måten, så det er vell familiært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...