Gå til innhold

Skravletråd, september/oktober 2016


N.Tonks

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, vea skrev:

Alle andre er frustrerende treige/teite/gjør dumme valg/er ineffektiv osv.

Det er som om jeg skulle sagt det selv!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 15. januar 2016 at 21.11, vea skrev:

Jeg har endt opp med å fortelle det til sjefen allerede. Kjente jeg gruet meg veldig til dette, men hun snakket om å sette meg og en kollega på et prosjekt som innebar en god del reising med prosjekttid utover året. Etter møte måtte jeg puste godt med magen, spasere inn til sjefen og rett og slett legge frem grunnen til at jeg ikke kunne planlegge så langt frem i tid.

Sjefen tok det kjempebra! Jeg er superletta, og tenker at nå slippe jeg vertfall å kvinne meg opp til å si det senere. Nå er det bare å håpe at det klamrer seg fast og jeg klarer meg forbi uke 12. :) Foreldre derimot vet ingenting ennå, tenker jeg holder det slik frem til ultralyd.

Så godt at sjefen tok det bra! Her vil jeg utsette så lenge så mulig.. Mitt tredje barn i den jobben jeg har, jeg har gått opp en stilling som vikar for en som er hjemme i permisjon, det er veldig mye gravide i bedriften hele tiden, så jeg føler det blir "enda en ja.....flott!" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 07/01/2016 at 19.44, vea skrev:

Noen andre som drømmer rart for tiden? Kunne sverge at mannen gikk ned og kastet opp natt til i dag før han kjefta på hunden fordi han bråkte, har visstnok drømt at han har fått svangerskapskvalmen :fnise: Han kunne ikke forstå hvorfor jeg spurte om det gikk bra og om jeg skulle hente bøtta i morges :P Jeg har også fått delvis tåkehjerne og blitt skikkelig vims... eller mer enn normalt vertfall :fnise:

Jeg drømmer helt ville drømmer, om alt og ingen ting. Sover skikkelig dårlig pga. drømmene. Våkner flere ganger i løpet av natten. :tongue:

I følge kalkulatorene har jeg termin 4. September :) Føler det er veldig tidlig å juble, men enn så lenge er det lov å håpe :rolleyes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 05/01/2016 at 17.12, Bokdamen skrev:

Bestilte time hos legen i dag (alt som er gjort er gjort), sa hvor langt jeg var og at de fikk ta stilling til når. Fikk time 16.02! Vet at de sier uke 8-12, men hadde håpet på litt nærmere 8 og ikke ca på dagen 12. Jaja, det er bare å smøre tålmodigheten, det blir seks laaange uker :icon_frown:

Ble også frustrert over legen min som selvfølgelig mener at ultralyd før uke 18 ikke er noe vits (men jeg vil se!). Fikk time for kontroll i uke 10, og så bestiller jeg privat ul i uke 11. Bare en liten smule utålmodig nå :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nymphadora skrev:

Har dere fortalt det til mange? :strix:

Jeg har sagt det til to venninner og en kollega  (som også er en venninne) og mannen har sagt det til bestekompisen. Alle har fått lov å si det til partneren, så med mindre noen har fortalt det til flere er det 8 som vet det.

Vet at i alle fall en venninne til har mistanke, men føler at det er nok som vet det. Er 8+3 i dag og vil ikke si det til flere før vi vet om alt er som det skal etter legetime og tidlig UL om 3,5 uker. 

Hva med dere?

Endret av Bokdamen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Fiberhusk skrev:

Ble også frustrert over legen min som selvfølgelig mener at ultralyd før uke 18 ikke er noe vits (men jeg vil se!). Fikk time for kontroll i uke 10, og så bestiller jeg privat ul i uke 11. Bare en liten smule utålmodig nå :rolleyes:

Skal også på privat UL, er 11+6 den dagen jeg skal. Det er ca 3,5 uker til og jeg skulle ønske jeg kunne spole frem...

Er det forresten 12+0 eller 13+0 som er de magiske 12 ukene? Prøver å holde googlingen til et lavt nivå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Bokdamen skrev:

Skal også på privat UL, er 11+6 den dagen jeg skal. Det er ca 3,5 uker til og jeg skulle ønske jeg kunne spole frem...

Er det forresten 12+0 eller 13+0 som er de magiske 12 ukene? Prøver å holde googlingen til et lavt nivå...

12+0 mener jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Bokdamen skrev:

Jeg har sagt det til to venninner og en kollega  (som også er en venninne) og mannen har sagt det til bestekompisen. Alle har fått lov å si det til partneren, så med mindre noen har fortalt det til flere er det 8 som vet det.

Vet at i alle fall en venninne til har mistanke, men føler at det er nok som vet det. Er 8+3 i dag og vil ikke si det til flere før vi vet om alt er som det skal etter legetime og tidlig UL om 3,5 uker. 

Hva med dere?

 

Har sagt det til to kolleger (som jeg og anser som venninner..hun er ikke i jobb akkurat nå) samt en venninne. Det er vel det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig er det to av sjefene mine, min søster og hennes mann og en kompis av mannen (min altså). :) Ikke sagt noe til foreldre om vi skulle miste igjen. Tidlig ultralyd i dag, så får vi se. Eneste jeg håper på er at vi får bekreftet hjertelyd. Ting er litt surrealistisk å jeg vil ikke håpe for mye siden jeg har sann ca 0 symptom annet enn at puppene er blitt større og jeg er kjempetrøtt.
Krysser fingrene til senere i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig ultralyd er overstått, og termin rundt midten av september en plass. Satt tilbake noen uker, men sier meg veldig fornøyd med å ha sett hjerte banke jeg da! :hjerte:
Vet ikke helt om det har gått så veldig mye mer opp for meg siden det ikke så ut som noe stort vesen, men jaggu fikk vi se hjerte slå! Ser ut som jeg vil få tett oppfølging pga. sykdomshistorie og diverse, men det sier vi ikke nei takk til :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å høre, vea! Stas å se at det er liv :)

Er det bare jeg som sliter med helsa nå i starten? Føler meg helt ødelagt. Sykmeldt og dårlig hele tiden, jeg er utålmodig og vil jobbe! Men kroppen sier Nei. 

Kjedelig å være så passiv :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, vea skrev:

Tidlig ultralyd er overstått, og termin rundt midten av september en plass. Satt tilbake noen uker, men sier meg veldig fornøyd med å ha sett hjerte banke jeg da! :hjerte:
Vet ikke helt om det har gått så veldig mye mer opp for meg siden det ikke så ut som noe stort vesen, men jaggu fikk vi se hjerte slå! Ser ut som jeg vil få tett oppfølging pga. sykdomshistorie og diverse, men det sier vi ikke nei takk til :) 

Gratulerer så mye med bankende hjerte! Det må være en helt fantastisk følelse <3 Når du blir satt noen uker tilbake, vil det si at du har hatt EL senere enn du trodde? (jeg er helt blank på dette).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Bokdamen skrev:

Gratulerer så mye med bankende hjerte! Det må være en helt fantastisk følelse <3 Når du blir satt noen uker tilbake, vil det si at du har hatt EL senere enn du trodde? (jeg er helt blank på dette).

Er det ikke EL tidligere da? Blank jeg og! Men trodde det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Fiberhusk skrev:

Så gøy å høre, vea! Stas å se at det er liv :)

Er det bare jeg som sliter med helsa nå i starten? Føler meg helt ødelagt. Sykmeldt og dårlig hele tiden, jeg er utålmodig og vil jobbe! Men kroppen sier Nei. 

Kjedelig å være så passiv :sprettoy:

Så kjedelig med sykemelding! Vært det lenge og merker du noen form for bedring av det? Jeg skjønner at det ikke er noe stas (var sykemeldt pga stress i fjor en stund), men du må bare høre på kroppen og passe på deg selv (og rusket).

Jeg føler meg konstant fyllesyk og er sliten og uggen hele tiden (ikke spydd, men mye gulp), var hjemme fra jobb 2 dager i forrige uke. Det føltes litt rart siden jeg "bare" var utslitt og kvalm og ikke "ordentlig" syk, men jeg trengte vel å hente meg inn litt. Både hjerne og kropp fungerer ganske mye tregere enn vanlig i jobbsammenheng så gleder meg sånn til jeg passerer 12 uker og kan være åpen om hvorfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Bokdamen skrev:

Gratulerer så mye med bankende hjerte! Det må være en helt fantastisk følelse <3 Når du blir satt noen uker tilbake, vil det si at du har hatt EL senere enn du trodde? (jeg er helt blank på dette).

haha, jeg aner ikke :fnise: Jeg har ikke hatt noe særlig mensen etter at jeg stoppet på p-pillene så det har kanskje noe med det å gjøre, at det er lenge mellom hver menstrasjon eller evnt kort. Jeg må ærlig si at jeg kjenner ikke kroppen min noe særlig, å når jeg ikke går på pillene så kommer og går mensen litt som den vil.
Ifølge mensentermin er det den 04.september, nå er ny termin satt til rundt 14-16.september. Men for all del, sålenge det kommer en unge ut av "ho-haen" min så er det vell greit for min del :P 

Tror vi er like blanke, men det blir da unger av det å! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Bokdamen skrev:

Så kjedelig med sykemelding! Vært det lenge og merker du noen form for bedring av det? Jeg skjønner at det ikke er noe stas (var sykemeldt pga stress i fjor en stund), men du må bare høre på kroppen og passe på deg selv (og rusket).

Jeg føler meg konstant fyllesyk og er sliten og uggen hele tiden (ikke spydd, men mye gulp), var hjemme fra jobb 2 dager i forrige uke. Det føltes litt rart siden jeg "bare" var utslitt og kvalm og ikke "ordentlig" syk, men jeg trengte vel å hente meg inn litt. Både hjerne og kropp fungerer ganske mye tregere enn vanlig i jobbsammenheng så gleder meg sånn til jeg passerer 12 uker og kan være åpen om hvorfor. 

Ja det er grusomt kjedelig. Men jeg har det sånn som deg, gulp og "raping" istedet for oppkast. Veldig svimmel, kronisk kvalm, treg. Smerter og mye hodepine. Blir kvalm hvis jeg er sulten og så kvalm når jeg har spist. Alt er veldig vanskelig, kjenner ikke igjen meg selv. Jeg sover ikke heller, det er umulig. Så jeg vet jo at jeg er "gyldig" sykmeldt, men det er så kjedelig å være vekk fra jobb, og hverdagen. 

Føler meg litt liten og dum også, fordi jeg er blitt så dårlig. Så velkommen uke 12+! Hehe. 

Flere som skal på UL snart? Spent på å høre hvordan det går med alle :) Og selvsagt spent på å se Rusket vårt også :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Fiberhusk skrev:

Er det ikke EL tidligere da? Blank jeg og! Men trodde det. 

 

5 minutter siden, vea skrev:

Tror vi er like blanke, men det blir da unger av det å! :P 

Jeg tenker EL tidligere = settes frem (altså tidligere enn forventet), men EL senere = settes tilbake (altså senere). Godt å vite at jeg ikke er den eneste som er blank på en del :P 

Har en avtale med meg selv om at jeg ikke skal lese meg for mye opp på ting før jeg har kommet gjennom de første 12 ukene. Delmål 1 er et bankende hjerte på UL 11+6, så skal jeg fråtse i å være gravid hvis målet oppnås ;) 

Endret av Bokdamen
Skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Bokdamen skrev:

 

Jeg tenker EL tidligere = settes frem (altså tidligere enn forventet), men EL senere = settes tilbake (altså senere). Godt å vite at jeg ikke er den eneste som er blank på en del :P 

Har en avtale med meg selv om at jeg ikke skal lese meg for mye opp på ting før jeg har kommet gjennom de første 12 ukene. Delmål 1 er et bankende hjerte på UL 11+6, så skal jeg fråtse i å være gravid hvis målet oppnås ;) 

Ååh... Jeg tenkte motsatt jeg, at tilbake er tidligere og frem er senere, så vi tenkte likt. Bare omvendt ord! (jeg er så dum noen ganger) :sprettoy::fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Fiberhusk skrev:

Ja det er grusomt kjedelig. Men jeg har det sånn som deg, gulp og "raping" istedet for oppkast. Veldig svimmel, kronisk kvalm, treg. Smerter og mye hodepine. Blir kvalm hvis jeg er sulten og så kvalm når jeg har spist. Alt er veldig vanskelig, kjenner ikke igjen meg selv. Jeg sover ikke heller, det er umulig. Så jeg vet jo at jeg er "gyldig" sykmeldt, men det er så kjedelig å være vekk fra jobb, og hverdagen. 

Føler meg litt liten og dum også, fordi jeg er blitt så dårlig. Så velkommen uke 12+! Hehe. 

Flere som skal på UL snart? Spent på å høre hvordan det går med alle :) Og selvsagt spent på å se Rusket vårt også :rolleyes:

Du skal på ingen måte føle deg liten og dum, det må du bare slutte å tenke på! Jeg prøver å fokusere på at min graviditet er min, og den er ikke lik noen andre sin. Min svigerinne er rundt uke 20+ nå og "går fortsatt med alle de vanlige klærne sine". Jeg nærmer meg 9 fullgåtte uker og har ikke hatt vanlig bukse på meg på to uker (fantastisk med gravidebukse). Jeg bare velger det bort og gjør det som føles riktig for meg!

Jeg skal på UL tirsdag om tre uker (11+6). Da jeg bestilte var det seks uker til, og det er en hel evighet siden, så det kan bli tre lange uker ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...