Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne å studere i Bodø, og jeg og min søster tenker å ta oss en lang helg i Bodø, for å bli litt kjent med byen og finne på ting.

Noen som har tips til hva vi kan finne på? Vi har ikke bil. 

Er det noen gåturer som f eks er verdt å få med seg? 

Vi tenker å ta en helg i mars-april.

Skrevet

Det er mange fine gåturer i Bodø! Det kommer litt an på hvordan været er når dere drar dit i grunn. Keiservarden er den mest bynære og folkekjære toppen, og er bare 366 m, men har nydelig utsikt i alle retninger. Det er også fin utsikt fra turisthytta som ligger lenger ned på Rønvikfjellet. Disse kan man gå til fra sentrum, men dersom man skal på de andre fjelltoppene er det nok mer praktisk med bil, men buss fungerer også. I mars/april er det godt mulig at snøen ligger fortsatt, så det kan jo begrense mulighetene litt til de ulike utendørsaktivitetene. Det er mange mindre gåturer man kan ta innenfor byen, som f.eks. til moloen, til Bodøsjøen og Bodin kirke, eller Nyholmens skandse.

En tur innom Saltstraumen er fint uansett årstid, spesielt dersom man får se strømmen på sitt sterkeste. Det tar ca. 45 min hit fra sentrum, og det går buss. Der kan man også dra til Kafe Kjelen og spise den lokale spesialiteten møsbrømlefse. Slik får man også kjøpt på Corner kafe i storgata i byen. På Cielo melkebaren i sentrum får man også kjøpt møsbrømsjokolade og tørrfisksjokolade, og andre lokale matvarer. Spesielt, men godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...