Carmen_ Skrevet 7. oktober 2004 #1 Del Skrevet 7. oktober 2004 Hendene og føttene mine er så og si alltid kalde. Helt iskalde. Jeg fryser også lett. Når andre er varme er jeg kald. Hva kommer dette av? Har tenkt meg en tur til legen pga dette. Noen sier det kan være jern-mangel. Noen som har en anelse? :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea Skrevet 7. oktober 2004 #2 Del Skrevet 7. oktober 2004 det kan det vaere (jernmangel), eller rett og slett daarlig blodsirkulasjon/veldig tynne blodaarer i hender og fötter. Sikkert andre muligheter ogsaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carmen_ Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 7. oktober 2004 Håper i såfall det er jernmangel da :o Får vel ikke gjort mye med tynne blodårer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lizbet Skrevet 7. oktober 2004 #4 Del Skrevet 7. oktober 2004 Røykefingre.....Jeg har det og slik og jeg røyker ikke Kan være dårlig blodsirkulasjon i fingre og tær. Jeg har i alle fall alltid med meg tøfler eller ullsokker på besøk av den grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lene24 Skrevet 7. oktober 2004 #5 Del Skrevet 7. oktober 2004 Jeg har samme problem :veldigsur: Har tatt noen tester hos legen, og har ikke jernmangel, men dårlig blodsirkulasjon... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meg20 Skrevet 7. oktober 2004 #6 Del Skrevet 7. oktober 2004 Har samme problme selv.. det går bra om sommeren.. men har merket det spesielt nå når høsten har kommet at jeg har vært skikkelig kald på hender og tær.. jeg har ALVORLIG jernmangel. har hatt det i mange år... men har aldri orket å ta jerntabletter.. hater å svelge tabletter... men har funnet ut at det kan være farlig å være sååå jernfattig.. så jeg skal kjøpe jerntabletter IDAG Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~theamor~ Skrevet 7. oktober 2004 #7 Del Skrevet 7. oktober 2004 Kalde føtter og hender kan komme i forbindelse med slanke, som en følge av at man har for ensidig kosthold og/eller får i seg for få kalorier pr dag. Jeg har også dette problemet, men har merket at det har forsterket seg i perioder jeg har spist mindre. Om natten legger jeg et pledd på dynen ved fotenden/over føttene. Inne går jeg som regel med kipp-kjapp'er. Det hjelper . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea Skrevet 7. oktober 2004 #8 Del Skrevet 7. oktober 2004 Meg20: Et alternativ kan vaere aa faa jern intravenöst. Jeg faar denne behandlingen naa, fordi kroppen min ikke klarer aa ta opp jernet ellers. Da hadde du jo sluppet tabletter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meg20 Skrevet 7. oktober 2004 #9 Del Skrevet 7. oktober 2004 Jeg så noen her nevnte at det kan komme av at man er tynn.. det stemmer IKKE... jeg er en kraftig jente 172cm og rundt 90 kg.. men det den personen nevnte om ensidig kosthold det tror jeg fullt og helt på.. jeg har hatt et ekstremt dårlig kosthold i mange år nå.. bare cola og sjokolade.. ingen næring.. men skal begynne med et bedre kosthold og hverdag snart.. skal spiste sunt og begynne på treningsstudio.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 7. oktober 2004 #10 Del Skrevet 7. oktober 2004 Hm. Jeg hadde alltid kalde hender og føtter før. Men det har jeg ikke nå lenger! Har faktisk ikke tenkt over det, før jeg leste denne tråden. Jeg har lett for å bli jernfattig, så jeg tar tilskudd (gjorde ikke det før) og trener.... Det må nok være det som utgjør forskjellen. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carmen_ Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter #11 Del Skrevet 7. oktober 2004 Takk for svar alle. Kostholdet mitt er ganske bra, og trener gjør jeg. Mener å ha hatt jernmangel før... så jeg heller litt over til det. Får ta en legesjekk og håpe på det egentlig. Vil ikke ha dårlig blodsirklasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 7. oktober 2004 #12 Del Skrevet 7. oktober 2004 Jeg så noen her nevnte at det kan komme av at man er tynn.. det stemmer IKKE... jeg er en kraftig jente 172cm og rundt 90 kg.. Selv om det stemmer for deg kan det vel stemme for andre vel?! Ei god veninne av meg slet med anorexia for et par år tilbake. Hun åt svært lite og gikk ned mye, og hun frøs hele tiden. Det at hun frøs så og alltid kledde masse på seg var faktisk en av hovedgrunnene til at det ikke ble oppdaget før det ble (så "større" ut enn hun var). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 7. oktober 2004 #13 Del Skrevet 7. oktober 2004 Jeg har samme problemet. Har dessverre ikke noen løsning til deg, men kan kanskje komme med en liten oppmuntring? Et ordtak sier nemlig at vi med kalde hender og føtter er gode elskere! Og det er jo ikke å forakte å ha et slikt rykte på seg..he he.. (beklager avsporingen..)... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Viva~ Skrevet 7. oktober 2004 #14 Del Skrevet 7. oktober 2004 Har samme problme selv.. det går bra om sommeren.. men har merket det spesielt nå når høsten har kommet at jeg har vært skikkelig kald på hender og tær.. jeg har ALVORLIG jernmangel. har hatt det i mange år... men har aldri orket å ta jerntabletter.. hater å svelge tabletter... men har funnet ut at det kan være farlig å være sååå jernfattig.. så jeg skal kjøpe jerntabletter IDAG I flere dagligvareforretninger har de brusetabletter med ulike vitaminer i, bl.a har de en type med jern og c-vitamin (som er nødvendig for opptaket av jern), kanskje det kan være noe for deg? Du løser de opp i vann, smaker solbær eller noe sånt. Ikke kjempegodt, men går ned. Husker ikke navnet på leverandøren, men de er pakket i rør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 7. oktober 2004 #15 Del Skrevet 7. oktober 2004 Husk forresten å ta c-vitaminer når du tar jerntilskudd. De hjelper kroppen med å ta opp jernet Appelsin fjerner også tablettsmaken i munnen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carmen_ Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter #16 Del Skrevet 7. oktober 2004 Jeg har samme problemet. Har dessverre ikke noen løsning til deg, men kan kanskje komme med en liten oppmuntring? Et ordtak sier nemlig at vi med kalde hender og føtter er gode elskere! Og det er jo ikke å forakte å ha et slikt rykte på seg..he he.. (beklager avsporingen..)... Ohhh... er vi?? Det MÅ jo stemme, hehe Takk til alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå