Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I den konstante kroppsdebatten som pågår i dag, med ekstreme holdninger på begge kanter i noen tilfeller... hvilke av disse to kvinnene sjokkerer deg mest, og hvorfor?

http://i.imgur.com/aFRjciI.jpg

Hadde du ville forsvaret en venninne som valgte en av disse livstilene?

Anonymkode: 0a28b...dd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen av disse kvinnene er sunne eller friske. Dette er ikke en livsstil man velger. De er syke begge to, og begge trenger hjelp. 

Anonymkode: 9e9a5...f86

• Liker 4
Skrevet

Huff... hun til venstre ser ut til å kunne dø hvert øyeblikk, kroppen er jo fullstendig avmagret. Fedme ser man daglig omtrent, så det har sluttet å sjokkere meg.

Skrevet

Begge vil nok ned i vekt, men hun til venstre kommer til å dø av det. Så jeg er nok mange ganger mer sjokkert av hun til venstre ja.

Anonymkode: 907de...7d7

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Skal mer til en det at jeg blir sjokkert.

Skrevet

Ja det er uforståelig for meg at noen ønsker å ha sånne kropper, men kan ikke tro at hun til venstre har valgt det selv. Spiseforstyrrelser kommer av alvorlig sinnslidelse som regel, og man kan også bli undervektig av andre fysiske sykdommer. Overvekt er derimot et holdningsproblem at man ikke bryr seg om helsa si og det kan man selv velge om man vil gjøre eller ikke.

Anonymkode: cce38...f49

Skrevet

Om det var en venninne så ville jeg forsvart henne og hennes rett til å være som hun er uansett. Men jeg ville aldri anbefalt andre å behandle kroppen sin slik som noen av dem gjør, og jeg ville definitivt gjort det jeg kunne for å hjelpe venninnen min til en sunnere kropp dersom hun selv ønsket det, og hadde behov for en støttespiller.

Skrevet

Hun til venstre er allerede død.

Anonymkode: ef117...a4a

Gjest Badebuksa
Skrevet

Ja, altså, jeg føler at man som medmenneske plikter å hjelpe, så hadde forsøkt å tenke ut hva jeg kunne gjort for å hjelpe uten at det hadde krasjet med min forestilling om at man lever sitt eget liv slik man vil, hvor lite eller mye en spiser er kun ens egen sak. 

Ble nok mest sjokkert over den tynne personen. Jeg innbiller meg at hun er nærmere døden enn den tykke personen, men vet ikke om det stemmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...