Lala Skrevet 6. oktober 2004 #1 Del Skrevet 6. oktober 2004 Skal nå teste ut om mini-pillen er bedre for meg som sliter med migrene. Det som har gjort at jeg ikke har prøvd den før, er at man må jo ta den på omtrent samme tidspunkt hver dag. Legen min sa derimot at det holdt å ta den innen 12 timer. INGEN FARE sa han. På pakningsvedlegget så står den innen 3 timer da Jeg nevte også at dersom dette ikke fungerte, ville jeg kjøpe meg en babycomp. "Nei, den der er ikke sikkert. Styr unna." På nettsiden står det at den er 99,3% sikker. Noen som har noen erfaringer med mini-pillen? Har søkt på tidligere innlegg her, men har funnet ut så godt som ingenting, så jeg hadde vært meget takknemlig for litt info! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. oktober 2004 #2 Del Skrevet 6. oktober 2004 nå er jo ikke jeg lege, men jeg har alltid hørt at hele poenget med mini-pillen er å ta den på samme tid hver dag, og at det er derfor de fleste velger p-pillen i stedet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 6. oktober 2004 #3 Del Skrevet 6. oktober 2004 se om det kan stå noe inne på www.felleskatalogen.no da om din pille-type Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lene24 Skrevet 6. oktober 2004 #4 Del Skrevet 6. oktober 2004 Jeg går på minipille ettersom jeg fikk blodpropp av de vanlige p pillene. Har glemt å ta pillene en del ganger, og har ikke blitt gravid av den grunn. Legen min spurte meg om det var veldig tragisk hvist jeg ble gravid sånn som min livssituasjon var nå, før hun satt meg på minipillen. Så det er nok noe i det at minipillen gjør deg fortere gravid :veldigsur: Men alle leger har forskjellige meninger når det kommer til prevensjon, så jeg synes du burde stille deg dette spørsmålet ( hva om jeg blir gravid? ) før du bestemmer deg om du vil begynne på minipillen.. Håper dette hjalp deg litt? :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lala Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 6. oktober 2004 Blant annet dette står i felleskatalogen: Dosering: 1 tablett daglig fra menstruasjonens 1. dag. Intet opphold mellom pakningene. Det er ytterst vesentlig at tablettene tas omtrent til samme tid hver dag. Dette gjelder også under menstruasjonen eller dersom menstruasjonen er forskjøvet, eller om det forekommer blødninger mellom menstruasjonene. Sikkerheten reduseres om tidspunktet for tablettinntak overskrides med mer enn 3 timer ............. Egenskaper: Klassifisering: Gestagenpille, mini-pille. Graviditetsfrekvensen er noe høyere enn ved kombinasjonspreparater. Hmm ble noe mer skeptisk nå, men jeg får vel stole på legen. Han er en helt super lege; beste jeg noen gang har vært hos faktisk. For sikkerhetsskyld skal jeg være veldig påpasselig med å ta den til riktig til og ikke når det passer som jeg gjør nå med p-pillen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zmurfette Skrevet 7. oktober 2004 #6 Del Skrevet 7. oktober 2004 Jeg ville ha stot på Felleskatalogen, ikke på legen i dette tilfellet. Felleskatalogen er skrevet av de som har laget legemidlet og er basert på de studier som er gjort. Kjenner forøvrig flere som er blitt gravide mens de brukte minipillen fordi de var et par timer for sent ute.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viblie Skrevet 8. oktober 2004 #7 Del Skrevet 8. oktober 2004 Jeg har gått på minipillen i et år nå, og er fornøyd med den. Det eneste minuset jeg kan se, er at din menstruasjon kan forsvinne. Noe den har gjort til meg, har ikke hatt den siden mai. Og så går man jo og lurer på om man er gravid eller ikke. Jeg har også glemt den noen ganger, som oftest har jeg husket den rett etter at de 3 timene har gått. Og det har ikke vært noe problem. Har vist glemt den lengere enn det 2 ganger, og jeg har heller ikke blitt gravid av det. Vi har bare vært forsiktige den neste uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lala Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 8. oktober 2004 Jeg får bare være litt ekstra påpasselig, så går det nok bra. "Alt" er bedre enn å ha migrene i snitt hver tredje dag! Det er ikke noe moro. :cry: Jeg føler ikke at det passer å få barn nå, derfor prevensjon, men dersom jeg mot formodning skulle bli gravid, så ordner det seg nok likevel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 8. oktober 2004 #9 Del Skrevet 8. oktober 2004 Vet bare at søstera mi har migrene og at minipillene funker fint for henne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå