Gå til innhold

Visdomstenner

Samantha

Anbefalte innlegg

Har dokke fått alle visdomstennene og når fikk dokke dei?

Eg er 21 år og har ikkje fått ei einaste ei... Har ikkje en gong begynt å merke dei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fyller straks 22, og min første er på vei ut nå... litt ubehagelig innimellom.

To av dem vokser dessuten "feil vei", så de skal opereres ut i løpet av vinteren.. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 22 og har fått alle.

Har ikke hatt noe problemer med de heller...

De er der og trives godt virker det som, hehe... :tunge1:

Så kanskje jeg slipper å fjerne dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Jeg fikk mine to oppe da jeg var 18, og de to nede kom ikke opp (det var ikke plass). Men de prøvde seg da, og ble ganske øm. Det endte med at jeg opererte ut begge nede. Og for de som gruer seg til det så gjorde det ikke noe vondt i det hele tatt, og ingen av de to nede hadde sett "dagens lys" for å si det slik :) Ikke noe å grue seg for. Det jeg syns var værst var faktisk den surklegreia. Hun hjelpedama puttet den så langt bak flere ganger at jeg fikk brekninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok bort to som vokste feil vei da jeg var 21, først nå når jeg er 23 kommer de to oppe fram, har tatt ut den ene av de nå, siden det er lite plass. Ikke noe å grue seg til, bare bra å bli ferdig me det!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 22 og har fått alle.

Har ikke hatt noe problemer med de heller...

De er der og trives godt virker det som, hehe... :tunge1:

Så kanskje jeg slipper å fjerne dem?

Visdomstenner er jo vanlige tenner. Grunnen til at mange må fjerne dem er at de vokser feil, ikke har plass til tennene etc.

Jeg har akkurat fjernet de to siste, yey! (Det var ikke vondt å trekke dem i det hele tatt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått alle visdomstennene mine i løpet av 20 årene. Gubben som er 35 har ikke antydning til en eneste visdomstann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått fjernet begge oppe, da jeg var 27 og 28 år. Men de 2 nede VET jeg det ikke er plass til. Så jeg gruer fettet av meg til de begynner å murrer. Jeg må vel opperere dem bort, tenker jeg.

Er det noen som har opperet bort de nede selvom de ikke kom frem i dagens lys? Og i tilfelle, hvordan ble det gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kun fått visdomstenner på venstre side, og de trakk jeg da jeg var 28. Hadde ikke plass, så de kom aldri ordentlig frem. Nå er jeg 33 og har fortsatt ikke fått noen på høyre side. I følge tannlegen er det ikke alle som får visdomstenner og ut i fra røntgen ser det ikke ut som jeg får noen der heller! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest iingvild2
Jeg har fått fjernet begge oppe, da jeg var 27 og 28 år. Men de 2 nede VET jeg det ikke er plass til. Så jeg gruer fettet av meg til de begynner å murrer. Jeg må vel opperere dem bort, tenker jeg.

Er det noen som har opperet bort de nede selvom de ikke kom frem i dagens lys? Og i tilfelle, hvordan ble det gjort?

Tok ut de nede ja! De var ikke kommet ut, siden de vokste feil vei. Det er litt annerledes enn å bare trekke dem, men det var ikke så ille! Tok dem med en måneds mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som får visdomstenner, mens andre igjen kan ha flere sett (altså at de vokser ut igjen etter at man eventuelt har trukket det første settet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...