AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #1 Skrevet 17. desember 2015 For ett år siden falt jeg og slo halebeinet. Det var ekstremt vondt I mange dager etterpå. Etter noen uker ble det bedre, men det tok lang tid før det var som normalt igjen og jeg kunne sitte uten problemer. Etter dette har jeg ofte fått vondt om jeg sitter på harde stoler, bøyer meg på en bestemt måte eller sitter for lenge. Det er nå over ett år siden fallet.Jeg begynner derfor å lure på om jeg kanskje knakk det den gangen? Er det noe jeg kan gjøre nå, for å bedre dette. Da jeg har kontorjobb kommer jeg ikke unna mye sitting, og I løpet av en arbeidsdag må jeg ofte opp og gå når jeg kjenner det blir for ille å sitte. Når jeg først har fått vondt av sittingen må jeg reise meg på en bestemt måte for å komme meg opp. Anonymkode: 0bd1f...ea1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #2 Skrevet 17. desember 2015 For ett år siden falt jeg og slo halebeinet. Det var ekstremt vondt I mange dager etterpå. Etter noen uker ble det bedre, men det tok lang tid før det var som normalt igjen og jeg kunne sitte uten problemer. Etter dette har jeg ofte fått vondt om jeg sitter på harde stoler, bøyer meg på en bestemt måte eller sitter for lenge. Det er nå over ett år siden fallet.Jeg begynner derfor å lure på om jeg kanskje knakk det den gangen? Er det noe jeg kan gjøre nå, for å bedre dette. Da jeg har kontorjobb kommer jeg ikke unna mye sitting, og I løpet av en arbeidsdag må jeg ofte opp og gå når jeg kjenner det blir for ille å sitte. Når jeg først har fått vondt av sittingen må jeg reise meg på en bestemt måte for å komme meg opp.Anonymkode: 0bd1f...ea1Det finnes støt-avlastende sitteputer å få kjøpt, som kunne hjulpetSnakk også med legen Anonymkode: 65f38...258 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #3 Skrevet 18. desember 2015 For ett år siden falt jeg og slo halebeinet. Det var ekstremt vondt I mange dager etterpå. Etter noen uker ble det bedre, men det tok lang tid før det var som normalt igjen og jeg kunne sitte uten problemer. Etter dette har jeg ofte fått vondt om jeg sitter på harde stoler, bøyer meg på en bestemt måte eller sitter for lenge. Det er nå over ett år siden fallet.Jeg begynner derfor å lure på om jeg kanskje knakk det den gangen? Er det noe jeg kan gjøre nå, for å bedre dette. Da jeg har kontorjobb kommer jeg ikke unna mye sitting, og I løpet av en arbeidsdag må jeg ofte opp og gå når jeg kjenner det blir for ille å sitte. Når jeg først har fått vondt av sittingen må jeg reise meg på en bestemt måte for å komme meg opp.Anonymkode: 0bd1f...ea1Har det selv. Har du også vondt når du strammer halebeinet? Altså, tar "inn" halebeinet etter å ha sittet på et hardt underlag i en lengre periode? Anonymkode: 81a89...18a
Gjest morhjertegod Skrevet 18. desember 2015 #4 Skrevet 18. desember 2015 Be om rønken, jeg var plaget med smerter etter et fall da jeg var liten. Måtte operere ut halebeinet, da det ikke hadde grodd å lå løst der inne.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #5 Skrevet 18. desember 2015 Be om rønken, jeg var plaget med smerter etter et fall da jeg var liten. Måtte operere ut halebeinet, da det ikke hadde grodd å lå løst der inne.Be om rønken, jeg var plaget med smerter etter et fall da jeg var liten. Måtte operere ut halebeinet, da det ikke hadde grodd å lå løst der inne.Be om rønken, jeg var plaget med smerter etter et fall da jeg var liten. Måtte operere ut halebeinet, da det ikke hadde grodd å lå løst der inne.Be om rønken, jeg var plaget med smerter etter et fall da jeg var liten. Måtte operere ut halebeinet, da det ikke hadde grodd å lå løst der inne.Be om rønken, jeg var plaget med smerter etter et fall da jeg var liten. Måtte operere ut halebeinet, da det ikke hadde grodd å lå løst der inne.Såpass ja. Hvordan sympotmer hadde du da? Vondt hele tiden, eller bare i bestemte posisjoner? Anonymkode: 81a89...18a
Gjest morhjertegod Skrevet 18. desember 2015 #6 Skrevet 18. desember 2015 Det begynte da jeg var 19, knakk det da jeg var 10. Mest vondt da jeg satt, bøyde meg og gikk. Til slutt var det et smertehelvete, da ble jeg hasteoperert.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #7 Skrevet 18. desember 2015 Det begynte da jeg var 19, knakk det da jeg var 10. Mest vondt da jeg satt, bøyde meg og gikk. Til slutt var det et smertehelvete, da ble jeg hasteoperert.Hadde du også sånn vondt når du strammet halebeinet etter å ha sittet på noe hardt? Anonymkode: 81a89...18a
Gjest morhjertegod Skrevet 18. desember 2015 #8 Skrevet 18. desember 2015 niks, men mitt halebein var jo løsnet, så kunne jo ikke stramme det :o) Høres ut som du har fått deg en real smell.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #9 Skrevet 18. desember 2015 niks, men mitt halebein var jo løsnet, så kunne jo ikke stramme det :o) Høres ut som du har fått deg en real smell.Har ikke vært til legen, da jeg tror det går over selvom det tar tid.Halebeinet mitt er ikke sånn konstant vondt, og jeg kan gjøre alt normalt, men når jeg sitter på et hardt gulv og strammer det så kjenner jeg det. Eller sitter i bilen i flere timer. Hva tenker du? Tar det virkelig så lang tid før alt går vekk? :) Anonymkode: 81a89...18a
Hurrahei Skrevet 18. desember 2015 #10 Skrevet 18. desember 2015 Jeg skadet mitt for 18 år siden, under fødsel.Det er vondt enda...Har vært gjennom fysioterapi, kortisoninjeksjon, ulike ring-puter og div røntgen.Har tilbud om å operere det vekk, men siden sykehuset helst ikke vil, tør jeg ikke. Legene mener det er for stor infeksjonsfare, siden det blir operasjonssår i et "urent" område.Har innfunnet meg med at jeg ikke går på kino, sitter lenge til bords, må ligge på sofaen, ikke kan sykle/spinning, ikke kan kjøre bil mer enn en liten tur.... Så må jeg innimellom til kiropraktor for å knekke opp korsryggen, siden jeg sitter så skjevt når jeg først må sitte. Jeg sitter alltid på siden, ene skinken, så da blir ryggen min belastet feil.Jeg hadde nesten 3 mnd med mindre smerter, etter første kortisoninjeksjon. Men jeg klarer ikke ta flere injeksjoner ettersom det er for smertefullt. Håper du finner en løsning, et røntgenbilde vil nok kunne fortelle deg hvilke muligheter du har videre.Lykke til og god bedring😕
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #11 Skrevet 18. desember 2015 Jeg skadet mitt for 18 år siden, under fødsel.Det er vondt enda...Har vært gjennom fysioterapi, kortisoninjeksjon, ulike ring-puter og div røntgen.Har tilbud om å operere det vekk, men siden sykehuset helst ikke vil, tør jeg ikke. Legene mener det er for stor infeksjonsfare, siden det blir operasjonssår i et "urent" område.Har innfunnet meg med at jeg ikke går på kino, sitter lenge til bords, må ligge på sofaen, ikke kan sykle/spinning, ikke kan kjøre bil mer enn en liten tur.... Så må jeg innimellom til kiropraktor for å knekke opp korsryggen, siden jeg sitter så skjevt når jeg først må sitte. Jeg sitter alltid på siden, ene skinken, så da blir ryggen min belastet feil.Jeg hadde nesten 3 mnd med mindre smerter, etter første kortisoninjeksjon. Men jeg klarer ikke ta flere injeksjoner ettersom det er for smertefullt. Håper du finner en løsning, et røntgenbilde vil nok kunne fortelle deg hvilke muligheter du har videre.Lykke til og god bedring😕 Trengs det å ta røntgen da? ser ikke hvordan forskjell det kan utgjøre. Dessuten har jeg litt mindre smerter enn deg ;). Jeg kan tross alt sitte på sofaen, kan sykle, sitte på kino etc. Anonymkode: 81a89...18a
Hurrahei Skrevet 18. desember 2015 #12 Skrevet 18. desember 2015 Trengs det å ta røntgen da? ser ikke hvordan forskjell det kan utgjøre. Dessuten har jeg litt mindre smerter enn deg ;). Jeg kan tross alt sitte på sofaen, kan sykle, sitte på kino etc. Anonymkode: 81a89...18aTekte bare om du ønsket å vite hva som er galt med halebeinet ditt😉Om det er knekt el står i feilposisjon? Om det er betent, kan man jo prøve kortison?Jeg tenkte på røntgen mest fordi jeg trodde du hadde mye ubehag og smerter, leste nok ikke godt nok, beklager!
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #13 Skrevet 18. desember 2015 Tekte bare om du ønsket å vite hva som er galt med halebeinet ditt😉Om det er knekt el står i feilposisjon? Om det er betent, kan man jo prøve kortison?Jeg tenkte på røntgen mest fordi jeg trodde du hadde mye ubehag og smerter, leste nok ikke godt nok, beklager! Betent halebiein? Hva vil det si? Har man skadet det da, eller? Anonymkode: 81a89...18a
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #14 Skrevet 19. desember 2015 Noen som vet hva betent halebein er? Anonymkode: 81a89...18a
Hurrahei Skrevet 19. desember 2015 #15 Skrevet 19. desember 2015 Dersom det er i feilposisjon, og blir belastet unødig, kan det bli betent i vevet rundt selve halebeinet.Som en feilbelastning. Dersom det er knekt, el står i skjev posisjon, blir vevet rundt irritert og betent.
Gjest morhjertegod Skrevet 19. desember 2015 #16 Skrevet 19. desember 2015 Jeg skadet mitt for 18 år siden, under fødsel.Det er vondt enda...Har vært gjennom fysioterapi, kortisoninjeksjon, ulike ring-puter og div røntgen.Har tilbud om å operere det vekk, men siden sykehuset helst ikke vil, tør jeg ikke. Legene mener det er for stor infeksjonsfare, siden det blir operasjonssår i et "urent" område.Har innfunnet meg med at jeg ikke går på kino, sitter lenge til bords, må ligge på sofaen, ikke kan sykle/spinning, ikke kan kjøre bil mer enn en liten tur.... Så må jeg innimellom til kiropraktor for å knekke opp korsryggen, siden jeg sitter så skjevt når jeg først må sitte. Jeg sitter alltid på siden, ene skinken, så da blir ryggen min belastet feil.Jeg hadde nesten 3 mnd med mindre smerter, etter første kortisoninjeksjon. Men jeg klarer ikke ta flere injeksjoner ettersom det er for smertefullt. Håper du finner en løsning, et røntgenbilde vil nok kunne fortelle deg hvilke muligheter du har videre.Lykke til og god bedring😕 Jeg ville vurdert operasjon, jeg har gjort det. Fort og greit inngrep, ut og inn samme dag, ingen problem i ettertid.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #17 Skrevet 20. desember 2015 15 timer siden, Hurrahei skrev: Dersom det er i feilposisjon, og blir belastet unødig, kan det bli betent i vevet rundt selve halebeinet. Som en feilbelastning. Dersom det er knekt, el står i skjev posisjon, blir vevet rundt irritert og betent. Ok skjønner. Er det sånn at betent halebein tar like lang tid å lindre som et vanlig skadet halebein? Anonymkode: 81a89...18a
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #18 Skrevet 20. desember 2015 15 timer siden, morhjertegod skrev: Jeg ville vurdert operasjon, jeg har gjort det. Fort og greit inngrep, ut og inn samme dag, ingen problem i ettertid. Fort gjort? Fjerner de ikke selve halebeinet? Anonymkode: 81a89...18a
Gjest morhjertegod Skrevet 20. desember 2015 #19 Skrevet 20. desember 2015 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Fort gjort? Fjerner de ikke selve halebeinet? Anonymkode: 81a89...18a Men mitt halebein var jo knekt helt av, lå løst der nede. Derfor jeg sier at man bør ta rønken, hos meg så man det ikke tydlig. Men da jeg ble operert sa legen, ikke rart du har hatt vondt, det lå løst å kunne gjort mer skade om de ikke hadde fjernet det. Så ta rønken, sjekk om det ikke har knekt og kanskje ikke grodd igjen. For er det slik, vil du ha smerter for alltid.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #20 Skrevet 20. desember 2015 21 minutter siden, morhjertegod skrev: Men mitt halebein var jo knekt helt av, lå løst der nede. Derfor jeg sier at man bør ta rønken, hos meg så man det ikke tydlig. Men da jeg ble operert sa legen, ikke rart du har hatt vondt, det lå løst å kunne gjort mer skade om de ikke hadde fjernet det. Så ta rønken, sjekk om det ikke har knekt og kanskje ikke grodd igjen. For er det slik, vil du ha smerter for alltid. Tviler på at mitt er knekt, fordi da hadde jeg vel ikke kunne sittet normalt? Hvordan føltes det for deg? Når du hadde det løse halebeinet? Var det sånn at du ikke kunne løpe, gå normalt? Anonymkode: 81a89...18a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå