Gå til innhold

Illy venter på bolla


Illy

Anbefalte innlegg

1 time siden, Weebs skrev:

Jeg fikk ikke positive eggløsningstester når jeg prøvde en måned, men jeg testet kun på morgenen. Andre har kun fått på ettermiddag/kveld, så hvis du er skikkelig interessert i å finne eggløsning så kan du kanskje vurdere å teste et par ganger til dagen :) Jeg gadd aldri det :fnise:

Ah, den symptomjakten. Den er koselig, men du blir litt koko av det. Jeg er der selv. Selv om vi ikke akkurat "tima og tilrettela" sexen denne måneden så tenker jeg "hmmm, kanskje??" likevel :laugh:

Når er IKM? 

Aha, da høres det mer komplisert ut enn jeg trodde! Jeg vet jo at jeg har hatt eggløsning én gang, men føler meg ikke så trygg på at det skjer hver gang, i og med at jeg har veldig ustabile sykluser i perioder (men det siste halve året ser det ut til at det har bedret seg :)). 

Det er nesten nytteløst å ikke tenke "hmmm, kanskje". Så jeg tenker det er om å gjøre å nyte det, med positivet forhåpninger, og samtidig ikke bli så skuffa hvis det ikke klaffet. Det er en kunst å få til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sitter og skal skrivet et arbeidskrav, med kort frist. Og nå har jeg fått et anfall av "utsett det litt til, og gjør alt mulig annet enn det du egentlig bør". Klesvasken er brettet pent og huset er unaturlig ryddig, så da finner jeg fram kaffekoppen, pcen, skolebøkene.... og setter meg og skriver i prøvedagboka. Arg. 

På prøvefronten er det egentlig ikke noe nytt. For et par dager siden gikk jeg rundt en hel dag og var overbevist om at jeg var gravid. Det skyldtes delvis kvalme og dårlig matlyst, men først og fremst at puppene mine vokste. Det vil si, mannen spurte "hva skjer med puppene dine da?" Han kjenner dem tydeligvis bedre enn meg, for jeg hadde ikke merket noe. Men han har rett i at de er mer "fyldige" enn vanlig. 

Nå er jeg antagelig 10-11 DPO, og mer nøktern. For disse puppegreiene kom 6 DPO, sett at dette er en 26-dagers syklus. Det kan godt ha vært litt lenger etter EL, for det er ikke helt uvanlig for meg med enda kortere sykluser. Men likevel da, det får være måte på tidlige tegn. I etterkant har de hverken krympet eller vokst, og de er ikke spesielt ømme. Om ikke annet føler jeg meg fin, synd det ikke er sommer så jeg kunne gått litt i bikini! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter noen dager med eksamensjobbing kjenner jeg meg veldig godt igjen i "utsett det litt til"basillen! Fordelen er jo et ryddig hus ja, hehe :P 

Er spennende å se om tegnene du merker er tidlige tidlige tegn eller ikke. Jeg har opplevd akkurat de samme tegnene de to siste prøveperiodene, og dessverre begynt å innse at kroppen min har begynt å oppføre seg litt annerledes i syklusen, uten at det er noe graviditet... men det trenger jo ikke å bety at det er det samme for deg! Vi krysser fingrene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg smerter i magen som minner mistenkelig om TR på vei :dry: Hvis jeg har rett i det, har jeg i hvert fall blitt god på å kjenne igjen og forutse min egen syklus. Jeg regnet med at denne ble kort. Om om tanta absolutt må komme, håper jeg egentlig at hun gjør det nå med en gang. Jeg har arbeidshelg, og den blir hektisk og krevende. Min tante rød er lunefull, hun kan være så mild at jeg nesten ikke merker noe, eller plage meg med smerter og kramper som er så kraftige at jeg spyr. Jeg  vil ha de første, verste dagene unnagjort mens ting er rolige og jeg har tid til å synes synd på meg selv og trøstespise sjokolade.

Puppene er fremdeles større enn de pleier. Men jeg skal være ærlig med meg selv, og det er på tide nå, ellers blir jeg så skuffet av TR. Det er neppe et symptom på annen enn EL og naturlige svingninger i hormonnivå, særlig siden det startet så tidlig Jeg har masse "magesymptomer", men det er helt normalt. Det pleier å skyldes delvis TR på vei og delvis at det er noe rart med magen min.

Endret av Illy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går også og tenker sånn at hvis nå den derre tanta virkelig skal komme, så foretrekker jeg at den bare gjør det med en gang! Vil heller få det overstått enn å bli holdt på pinebenken! 

 

Du har kanskje skrevet det over her et sted, men når er IKM? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge gangene jeg ble gravid, hadde jeg mensenlignende symptomer rett før IKM. Så det trenger ikke å ha noe å si:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Marimba skrev:

Jeg går også og tenker sånn at hvis nå den derre tanta virkelig skal komme, så foretrekker jeg at den bare gjør det med en gang! Vil heller få det overstått enn å bli holdt på pinebenken! 

 

Du har kanskje skrevet det over her et sted, men når er IKM? 

Jeg tror kanskje ikke jeg skrev når IKM er, for jeg er ikke helt sikker. Jeg antar fra det kan være fra og med i dag, men mest sannsynlig mellom torsdag og lørdag.  Ingen tante enda, så nå går jeg for at hun kommer i morgen eller holder seg borte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Rosenrød skrev:

Begge gangene jeg ble gravid, hadde jeg mensenlignende symptomer rett før IKM. Så det trenger ikke å ha noe å si:-)

Takk for at du forteller, det hjelper å høre det :) Jeg tror jeg må anta at det er tanta som banker på, jeg ble så optimistiske tidligere i perioden, og har lært hvor lei meg jeg blir når jeg håper og tror, men begynner å blø. Men det er fint å leve litt forsiktig i håpet også, og nå kan jeg gjøre det litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå var TR her:sukk:Det er trist og leit, selv om jeg prøvde å senke forventningene så godt jeg klarte. Men jeg vant i vinlotteriet på jobb i dag! Så på mandag, når jeg er ferdig med en hard arbeidsøkt, skal jeg ferie med et glass eller to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Weebs skrev:

God dammit :( Vin hjelper, det er bevist :klem:

Takk for klem! Og godt å høre at vin hjelper, jeg trenger noe med dokumentert effekt :skaal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, Illy! Synes du skal slappe av og kose deg litt ekstra i helga om du har mulighet også, det skal du få på resept fra meg ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Marimba skrev:

Uff, Illy! Synes du skal slappe av og kose deg litt ekstra i helga om du har mulighet også, det skal du få på resept fra meg ;) 

Tusen takk! Jeg har arbeidshelg, men tar vare på resepten og bruker den på mandag. Den kommer godt med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny prøveperiode, og foreløpig kjenner jeg meg ganske avslappet. En venninne av meg fikk nettopp baby, og et annet vennepar, som jeg mistenkte prøvde etter at de nettopp kjøpte seg hus med flere rom, kunngjorde at det kommer en unge på seinsommeren. Av en eller annen merkelig grunn var det litt godt å få disse beskjedene. Jeg har ventet på dem og grudd meg et sted innerst inne. Det er teit, men det stikker og pirker borti savn og redsel for at det aldri blir meg. Og så blir jeg flau av over at jeg er så teit og misunnelig. Men det ble ikke så sårt som fryktet. Barnet til venninna er kjempesøtt, og både hun og det andre venneparet blir supre foreldre. Det er ordentlig godt å kjenne det slik, ærlig og oppriktig. Det er kanskje litt fordi hormonbomben som kommer sammen med TR er borte igjen, da går jeg tilbake til å være mer storsinnet og varmhjertet (og meg selv, håper jeg). Rart hvordan hormoner og morsinstinkter og slikt påvirker en. Som samboeren sier; han kan godt få et fint liv som barnløs, men siden de ringer sånn i eggstokkene på mange jenter med en gang de ser små babyer, skjønner han at det er litt verre for meg.

Det er ikke helt sikkert at det blir noe prøving denne perioden. I utgangspunktet er ikke samboeren og jeg på samme sted rundt EL. Teite jobber. Men det er vel ikke helt stuereint å håpe at viktige prosjekter blir avlyst bare så man skal få danset babydansen (som jeg har lært at det heter nå om man skal være fin på det!) til riktig tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at jobben hindrer babydans (:fnise:)! Det er da absolutt lov å håpe at ting blir avlyst. Det hadde i hvert fall jeg gjort med hele mitt hjerte. Det er ikke stuereint å skulke disse prosjektene, men det er ikke din feil om det skjer noe ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg leste et eller annet sted at et tips for å blir fortere gravid er å dulle med babyer. Dersom det er noe som helt i det Illy, så har du jo en kjempefordel :) Selv om jeg absolutt kjenner igjen tankene og følelsene dine! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alle vært i de teite og misunnelige skoene. :)

Hørte forresten det samme om å håndtere baby da jeg først begynte å prøve. Søsteren min fikk vite det tidlig og mente at åkose og snuse masse på babyen hennes helt sikkert ville hjelpe til å gjøre meg gravid. Joda. Det tok et år, men det virket jo forsåvidt. :P

Jeg tror nok det kan være noe i det. I følge gynekologen min så er det en veldig vanlig feil å ha sex på feil tidspunkt , så en gjennomsnittlig prøver som prøver i 12 PP'er, har kanskje truffet blink og hatt sjanse i 8-9 av dem. Men fordi man ikke vet når egget slippes eller hvor lenge akkurat den ladningen svømmere overlever, så bommer vi i blant. Kanskje kosing på baby er inspirerende for en som ønsker seg små, og at man minnes litt mer på det og blir flinkere til å ....babydanse. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Håper folk som snikleser her har fått med seg at vi bruker babydansing sarkastisk! Selv om jeg er blitt vandt med det så må jeg flire litt hver gang. Men jeg har ikke tenkt å bruke det foran mannen :fnise: Her i huset går det fortsatt i "sex" ;) 

Jeg har ingen babyer å snuse på akkurat nå! Mine nieser og nevøer er blitt så store at jeg kan faktisk ikke ta en sniff uten å bli sett på som den gale tanta. Og det er jeg kanskje litt allerede, så jeg tror det er best jeg holder meg vekke :tongue:

Ser forresten at vi har IKM på ca samme tid, Illy! Spennende, spennende! :biggrin:

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får sørge for å kose masse med babyene da altså! Jeg skal være ærlig og innrømme at jeg syns det er litt skummelt med de helt bittesmå, de ser så skjøre ut og jeg er redd for å holde nakken og hodet feil:ohmy: Trenger nok å øve på det der!

Det kan hende vi rekker babydans i tide likevel! Litt i hvertfall. Jeg vil så gjerne få med meg denne prøveperioden også. Utenom her holder jeg meg til å snakke om sex, jeg også, eller til og med mer vulgære ord for det. Tviler på at samboer hadde blitt fornøyd eller tent hvis jeg ba om babydans, eller "å legge inn aksjer", for den saks skyld. Men morsomt er det!

Og det stemmer jo, Weebs, IKM nesten samtidig. Jo, jeg skal få med meg denne perioden, om jeg så må sette vekkerklokka på 05 og prøve og få med typen på sengevals da (det blir ikke helt enkelt..!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...