Pennyanny Skrevet 15. desember 2015 #1 Del Skrevet 15. desember 2015 (endret) Heisann! Jeg var uheldig og kom opp i spansk muntlig, og har blitt udelt temaet ''Mi día.'' Jeg har skrevet ferdig framlegget, men trenger virkelig hjelp med å rette igjennom. Saken er at jeg er dårlig i spansk og har forvirret meg selv med for mye regler, som har gjort at jeg helt sikkert har bommet veldig på bøying av verb osvv.. (der jeg har tatt på fet skrift er når jeg bytter verbtid) Første avsnitt - består mest av presens (nåtid) Andre avsnitt - preteritum Tredje - framtidSetter veldig stor pris på om noen orker å rette igjennom! Mi día - prøvemuntlig.docx Endret 15. desember 2015 av Pennyanny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Holititten Skrevet 16. desember 2015 #2 Del Skrevet 16. desember 2015 Nå er det en stund siden jeg hadde spansk, så jeg tørr ikke ta på meg rollen som retter. Du går 10.klasse, ikke sant? Da forventer jeg mer enn "Hei. Jeg heter x. Jeg er x år gammel. Jeg går til skolen. Jeg er fremme kl x." om du skjønner? Langt i fra alle setningene var slike, men de som var det trekker ned. Spesielt når det er munlig. Når du skal ha denne presentasjonen må den fremstå som en flytende samtale/monolog, og ikke hakkete slik som den er nå. Så ikke vær redd for å lage lengre setninger, det viser bare større forståelse for språket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #3 Del Skrevet 17. desember 2015 Hvis du bare går 10. klasse er jeg imponert. Jeg skjønner hele veien hva du prøver å si, men det er en del feil. Dobbelsjekk og trippelsjekk at det er samsvar i bøyningene! Feks. EL día, LA escuela, EL tiempo osv. Litt uti, når du snakker om å gå til skolen, bruker du plutselig 3. person entall i stedet for 1. En del "que" kan byttes ut med cual, al quen quien, avhengig av sammenheng. Enig ang lange setninger. Mer komma, færre punktum! Man lager gjerne lengre setninger på spansk enn norsk. Anonymkode: 03bd2...b52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anastasha Skrevet 4. mars 2016 #4 Del Skrevet 4. mars 2016 Hei. Veldig interessant å lese det du har skrevet, ikke minst med tanke på om jeg skulle bli spansklærer en dag! Hvordan gikk det på eksamen? Regner med at du ikke er interessert i å få dette rettet nå, men dersom du vil ha språktrening, kan du jo skrive en mail på: [email protected] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå