Gå til innhold

Chiquita og Bananmannen

Chiquita

Anbefalte innlegg

jo da, i dag er det strålende sol her hos meg, så det har nok virket inn all blåsingen deres, ja :wink:

Har fremdeles ondt i magen i dag, men lurer på om det kan ha noen sammenheng med EL?

Hadde i deg en temp over CL, men det trenger jo ikke å bety noe (vanligvis betyr det jo ingenting - får vente å se)

Nå skal jeg ut og nyte solen

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CD 22 - og 2 temper over CL.

Jeg tror ikke det ligger noe i det, men det er jo lov å håpe. :wink:

Jeg har fremdeles ikke greid å komme meg til legen for å ta blodprøven.

Jeg har forferdelig skrekk for blodprøve-taking!!! :oops:

Det er greit når de skal sprøyte noe inn i kroppen min, men når de skal ta noe ut, da liker jeg meg ikke!

Men jeg er tidlig opp i dag da, for å prøve å bearbeide meg selv.

Jeg skal en tur innom biblioteket og sånnt nå etterpå, så skal jeg prøve å få bilen til å kjøre mot legekontoret etterpå...

Egentlig er det litt flaut å være så nervøs, men jeg kan jo ikke noe for det da. :-?

Jaja, en får se.

venter nå på at sola skal komme frem i dag også, sånn at jeg kan være ute, men den er ikke fremme enda (den er gjemt bake et lite lag skyer, desverre)

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lever, jeg lever, jeg lever!!!! :wink:

Nå er blodprøven overstått og de tappet ikke mindre enn 3 glass av meg - UTEN at jeg besvimte eller begynnte å føle meg uvell (er stolt)

Men det var ikke bare bare...

I over 5 minutter lette dama etter blodåren på innsiden av albuen min, men hun fant den ikke der..

Men så gikk hun over til armleddet mitt og fant en blodåre der, som hun merket av med penn for at hun skulle se den dersom den "forsvant"...

Og ja, det var MYE bedre å ta blodprøven der, synes jeg..

(tror jeg skal spørre om det neste gang også)

takker for gode råd da

- jeg kikket ikke på (hverken før eller etter, men hørte at hun fikk fyllt tre glass)

- snakket om "dagligdagse ting"

(dvs snakket dagligdags om min sprøyteskrekk)

- jeg lå (selvfølgelig, men fikk beskjed fra dama om at "dette måtte jeg jobbe meg over" )

tja, det var vel alt...

*kjempestolt-klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skönt att hör att du lever! :)

Det kan inte vara lätt att vara spruträdd. Själv tycker jag bara att det är intressant. Har gett blod i några omgångar och fått beröm för mina synliga blodådror med tjocka väggar (de liknar en mans blodådror var det nån som sa.. :ler: )

Nå ja, hoppas blodproven ger dig bra svar.

Klem fra Furstina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:wink:

Vel, jeg håper at jeg ikke får noe svar av blodprøven (eller gjør jeg det), siden de kun skal teste den for hormoner og stoffskifte.

Derfor håper jeg ALT er normalt der....

Vel, en får jo se.

Lurer på hvor lang tid det tar før jeg får svar?

Eller får jeg svar i det hele tatt? Blir det sendt til legen, kanskje???!!!

*hmm*

Jaja, det spiller ingen rolle - jeg hadde vel ikke skjønnt så mye av resultatet alikevell :roll:

*klme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Det er "bare" å ta turen innom et parfymeri og kjøpe en tålmodighetskrem... :ler:

Ikke noe kjekt å vente og vente nei... :-?

Men det positive er at du har kommet i gang for utredning.

Helt enig med deg:

Prioriter ferien du.

Vel undt. :kysse:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, her prøver vi å planlegge ferie så godt det lar seg gjøre.

Men det er ikke alltid like enkelt, men Bananmannens jobb og ferie, min kommende Lap og flybilletter...

Men jeg tror det ordner seg i løpet av helgen *X'er fingrene*

Det er ikke vi som ordner med bileltter hveller, så vi har ikke NOE kontroll!!!!

(det vi har av informasjon har vi skaffet oss ved å "snakke" med han som skal bestille billettene på MSN) :roll:

Men jeg tror han skulle sende oss en mail i løpet av helga, med informasjon, osv....

Får en kjøpt sånn tålmodighetskrem på parfymeri der hvor du bor, Mayamor???

Har lett og lett her jeg, men finner det ikke noe sted (sikkert utsolgt) :wink:

Kan du ikke sende en pakke eller to oppover da... (Send det med Il-post, for det haster jo) :hoho:

Nei da, føler meg egentlig ganske rolig.

Det er utrolig hva det gjør med kroppen når man har ferie - når ikke noe haster eller noen ting (og best av allt - jeg slipper å kjøre 20 mil med bil hver dag) *pjuh*

Ellers så er jeg i dag på CD 25 (tror jeg)

Er jo ikke helt sikker siden "mensen" var så rar forrige gang, men jeg tror ikke jeg har bommet så veldig mye, nei.

Har ikke hatt noe som ligner på EL enda heller, men men....

Jeg er nå endelig i gang med utredning, så da må det vel skje noe snart! :wink:

Men nå er det sommer - jeg stresser ikke, og jeg har det egentlig veldig godt med meg selv!

*kjempeklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Å - har de ikke tålmodighetskrem hos deg heller?

Jeg føler meg lurt... :-? :ler:

I morgen tidlig går turen til Trondheim.

Mayamannen skal kjøpe en til go-kart til ungene.

So Trondheim: here we come...

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oiii....

Det er jo langt fra Bergen til Trondheim...

Jaja, hva gjør man ikke for å glede barna? (eller er det Mayamannen som gleder seg mest??) :wink:

Det ser faktisk ut som om det blir ganske fint vær her i dag, selv om det er skyer på himmelen - men det gjør ingenting.

Det er sommer og jeg har ferie!!! :sjarmor:

*klme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Du skulle advart meg:

Sykkelrittet Trondheim - Bergen... :o

Turen tok flere timer ekstra... :-?

Ja - det er nok Mayamannens interesse dette...

Men "alt" for å være litt sammen med ham... :wink:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woops...

Selvfølgelig skulle jeg ha advart deg om sykkelrittet fra Trondheim til Oslo - jeg husket det bare ikke :-?

Jaja, dere fikk vel en fin tur alikevell, tenker jeg.

I dag har jeg hatt veldig ondt i magen - nesten jeg blir GAL...

Men nå er det litt bedre igjen (heldigvis)

*kjempeklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg på CD 29 - med stadig synkende temp.

Min chart er her

http://www.ovusoft.com/cgi-bin/chart.pl/chiquita

tror nok ikke at det blir noen EL på meg denne syklusen heller, men men.

Er jo ikke så farlig. :wink:

Nå skal jeg inn til Lap i neste syklus, og da kjenner jeg at jeg ikke tar så tungt på det...

Bananmannen ringte og fikk avtalt dato for lebering av sædprøven i dag, men pga ferieavvikling kunne han ikke det før på august.

jaja, tiden går fort.

De siste dagene har vi søkt nettet etter en flyreise som passer oss best når vi skal reise på ferie, men det er ikke enkelt å finne (uten at prisene fyker i været)

Til nå så har vi funnet priser opp til 40,000,- p.p, men det er LITT mye!!! :wink:

det som blir mest aktuellt for oss har en pris på ca 10.000,- p.p. og det er jo egentlig ikke så ille (det er kun reise)

Vel, vi får se hva han andre som leter etter billetter finner.

Jeg tror han skulle ringe et reiseselskap i dag...

(basert på MSN-opplysninger) :hoho:

*kjempeklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En temp over CL (igjen)!!!!

Etter at tempen har vært synkende i over en uke, så spratt den i dag "høyt" opp... 0,15 over CL og 0,4 over siste "normale" temp... (tempen for i går er disturbed, så den kan nok desverre ikke telles) :-?

Så det er vel bare å satste på det beste da.

Dersom det var EL i går, eller dagen før, så rekker jeg å bli ferdig med mensen før vi reiser på ferie også!!!!!! *håpe håpe*

*kjempeklem til alle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nope, det var ikke EL alikevell, og i dag sank tempen.

(Og jeg har nå fått en høy CL) :-?

I dag er det nok en fin dag i Trøndelag, så jeg må vel se om jeg ikke skal prøve å rive meg vekk fra KG i dag også :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ferieturen booket...

Vi blir borte fra 12.07 - 27.07.

Jeg gleder meg masse.

Det er godt å ha dette ferdig nå, så jeg slipper å tenke noe mer på dette.

(en bekymring mindre, altså)

Nå er det natta for min del - er sliten etter en dag ute i solen

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 35 og ikke tegn til noe....

Vvvel, jeg har hatt masse EL slim de siste to dagene, men jeg tror ikke det er noe i det - kjenner ikke de vanlige EL-smertene, så... :cry:

Nuvel, jeg har det jo egentlig ganske bra alikevell da.

I dag er det nok en solfyllt dag her i Trøndelag. Det blåser litt i dag, men hva gjør vel det?

Jeg prøver å være mest mulig ute nå om dagen, for å gi huden et godt grunnlag til vi skal på ferie. Tror det er viktig for å unngå å gi huden "sjokk"....

(Det skal nevnes at jeg aldri har vært solbrendt da, men det skader jo ikke å være forsiktig) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halloen!!!

Heldigen dere som skal på ferie, hvor skal dere??

Dårlig med finværet på vestlandet,men regner med den kommer om en ukens tid når jeg skal ha ferie.

HA EN SUPERFIN SOMMER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en deilig dag.

Jeg er opp tidlig i dag, så kommer jeg meg ut i solen til "fornuftig tid". :wink:

(men MÅ jo litt innom KG først)

Vi reiser til Brasil på ferie.

Gleder oss masse. Vi har noen bekjente der som vi skal besøke, så det blir gøy. (men jeg skulle absolutt vært og kjøpt meg en "Portugisisk på reisen"-bok, for portugisisk kan jeg IKKE!!!! :-?

nu vel, det ordner seg vel...

CD 36 i dag.

*venter*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blæh*

I dag våknet jeg av at jeg var veldig kvalm.

Tok tempen, og skulle prøve å sove litt igjen etter at Bananmannen dro på jobb, men det var ikke mulig. Så nå sitter jeg her da.

Nok en gang har jeg to temper over CL, og faktisk denne gangen tror jeg det stemmer at jeg har hatt EL (basert på temp, sekret, tapp og kroppen ellers)

Men jeg tørr ikke helt juble enda!

Begynner å kjenne kroppen min så godt nå, og at tempen kan STUPE når den selv finner det for godt.

Krysser fingrene

XXXXX

Jeg skal se om jeg ikke får gått og lagt meg igjen om et lite øyeblikk - må bare prøve å finne noe som kan stille kvalmen min først.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Bananmannen vært hjemme og hentet lommeboka si som han glemte av, så skulle han kjøpe banan og cola til meg når han kommer hjem fra arbeid. (jeg har hørt at bananer skal hjelpe)

Nå sitter jeg her med en STOR kopp ingefær-te og koser meg.

Fikk lagt meg igjen etter at jeg skrev inn det forrige innlegget, og jeg føler at kvalmen er litt svakere nå. Heldigvis.

Bananmannen prøver å få kontakt med helsestasjonen for å høre om det er noen vaksiner vi må ta før vi reiser.

Det er jo litt kort tid da, siden det "bare" er litt over 1,5 uke igjen, men det får vi vel høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...