Gå til innhold

Chiquita og Bananmannen

Chiquita

Anbefalte innlegg

:wink: Vel, det er jo ingen som har sagt at det skal være lett å spraye, men så lenge det er bare problemer med vekkerklokka, så skal jeg vel ikke klage :ler:

En ting jeg lurer på - hvordan kjenner en egentlig at sprayen virker???

Det må da være mulig å kjenne dette også???!!! Eller???

Hmmm...

Denne uka skal jeg på skolen bare en (eller max to dager - kommer ann på kroppen - jeg er veldig sliten for tiden) :-?

Så når klokka ringer kl 8 kan jeg jo bare legge meg igjen *deilig*

HAr funnet ut at det er greit å ha sprayen på siden av senga, så jeg kan bare sette meg opp - spraye - og så legge meg til å sove igjen.

De første dagene stod jeg opp og gikk på badet for å spraye, og da ble jeg jo liggende våken etterpå. Forferdelig upraktisk :ler:

15 dager til sprøytestart

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag sovnet jeg fra nesesprayen :oops:

Jeg husker at jeg slo av vekkerklokka kl 8, og mer vet jeg ikke før jeg våknet igjen litt over kl 9.... :-?

Men jeg sprayet da - litt usikker på om jeg sprayet kl 8, men jeg tror ikke det. Uansett er det da bedre med en gang for mye (tror jeg) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Tar på å spraye... :trøste:

Men forhåpentligvis kommer resultatene snart...

Tenker på deg...

Klem fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, jeg kan ikke si at det tar på SÅ mye den sprayingen - ikke enda i allefall...

Men jeg må si at jeg gruer meg endel til å begynne med sprøytene, for jeg liker ikke sprøyter i det hele tatt.

Vel, bare det biser seg et blått kryss når mai begynner, så er alt verdt det!

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppen av selvplaging:

Gå inn på www.snartmamma.com og se på magegalleriene :cry:

Nå går jeg og lager middag *tasser trist inn på kjøkkenet og kikker i kjøleskapet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg skrev at jeg ikke hadde noen bivirkninger - da tror jeg at jeg løy, gitt :oops:

I går kveld spurte Bananmannen meg om hvor det har blitt av sexlysten min :ler:

Har vanligvis en høy sexlyst, men nå har den ikke vært tilstede på flere dager :klø:

noe er feil, ja :ler:

Men er det ikke værre enn dette så skal jeg nok holde ut.

Dag 9 med spray i dag, og det er 12 dager igjen til første sprøyte skal tas

(Oi, så raskt tiden går)

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvordan da bli gravid...?

Det er vel for å "sikre seg" at vi må inn til sykehuset for å få noen befruktning :ler:

Litt "teit" om de bruker masse tid og ressurser på å planlegge IVF til oss, dersom vi skulle klare det selv på egenhånd :wink:

___

Nå i kveld har jeg begynt å få litt brunt i utfloden, så da er det nok "mensen" som er underveis.

Greit å få mens også da, slik at en får "rensket opp" skikkelig før IVF.

Det er visstnok bra :wink:

Dessuten er det nå 11 dager igjen til stikkingen begynner :-?

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke peiling på hva dere må igjenom og kan heller ikke prøve en gang å sette meg inn i det.. Men jeg ville bare si at jeg krysser fingrene for dere og syntes dere er kjempetøffe... Du er god du banandama vår :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spottet i går, og blør i dag.

Alt er altså som det skal være :wink:

Nå er det 10 dager til sprøytestart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skal følge det som står i pakningsvedlegget for nesesprayen så går jeg tom for nesespray før jeg skal inn til St.Olavs....

Har sendt dem mail om dette nå.

For en flaske skal bare brukes i 14 dager når en sprayer to daser/dag, og dvs det samme som at den siste flasken min blir tom dagen før UL.

Så vi får høre hva de sier da...

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der ringte de meg allerede. :o

Det skulle gå bra å spraye over 14 dager, så jeg skal bruke hver flaske en dag enkstra (minst)

Så da blir det 15 dager på hver flaske.

Enda en sak oppklart

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blæh - pærecider og ettersmaken av nensesprayen er ikke en god kombinasjon :-?

Ondt i hodet har jeg også.

Dette er dagens 4. innlegg, så jeg tror ikke det blir flere i dag da :ler:

Er jo mye til meg å være det

*skål*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Tusen hjertelig med hjelpen med bildet mitt.

Har ikke kommet lenger enda jeg.

Håper du ikke har ventet forgjeves på blånde meg... :ler:

Pia er ruger nå... :wink:

Ha en strålende fredagskveld... :klem:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du.

Har lagt merke til at det ikke er kommet noen flere bilder fra deg, ja :wink:

Men det kommer vel...

Ha en fin fredagskveld og en fin helg du også

(og alle andre som leser i boka mi)

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spännande att ni är i gång nu . om så det bara är med nässprayning än så länge. Jag hoppas verkligen att det ger resultat för er - det förtjänar ni :klem:

Jag hoppas att du kan komma på träffen i Trondheim, ser fram emot att träffa dig och andra Trönderjenter :Nikke:

god helg Chiquita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Håper det går bra med sprayingen.

Hodepine er som tidligere nevnt helt vanlig å få som en av bivirkningen etter sprayen. Når det gjelder hvor du skal sette sprøytene, så fikk jeg beskjed om å sette de i fettlaget på magen under navelen. Jeg byttet på å sette dem på høyre og venstre annen hver dag. Vask en flekk med desinfiserende serviett. Ta tak i huden med tommelen og pekefingeren. Stikk nålen inn og press sakte vesken inn. Det kan svi litt, men med mindre du treffer en blodåre, så skal det ikke gjøre vondt.

Ved det første forsøket så fikk jeg siste rest av et lager med Gonal-F, og fikk en gammel type sprøyter (som var mye tykkere enn de jeg fikk siste gangen). Jeg syntes det var kjempe ekkelt å sette sprøytene, og da gjorde det litt vondt. Kunne ikke skjønne at jeg var så mye mer pysete enn alle andre. De syntes bare EL sprøyten var fæl. Etter på viste det seg at jeg hadde brukt samme type sprøyter som EL sprøyten hele tiden. :ler2:

Lykke til med sprøyte start.

Klem fra

Zianta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du.

Det går kjempebra med sprayingen.

Sexlysten er fremdeles ganske fraværende, men men...

Og hodepinen kommer og går, men det er ikke så veldig plagsomt at det gjøre noe (bortsett fra når jeg er på skolen da)

Ellers så har jeg ikke noen bivirkninger - ingen hetetokter (som jeg var forberedt på), eller noe :sjarmor:

Ikke lenge til sprøytestart nå, nei...

Men jeg lurer litt på NÅR jeg kan sette sprøytene :-?

Er greit det med å sette sprøytene i "pølseskinnet" under navlen, men jeg lurer på når på dagen jeg skal ta de....

Er det en fordel på morgenen - midt på dagen - eller på kvelden??

Akkurat nå heller jeg mest mot kvelden - på den måten blir sprøtene tatt ETTER at vi har vært til UL, og det blir enklere å justere doser om det er nødvendig, osv...

Og når en ikke skal ta noen sprøyte dagen jeg skal inn til første UL, så er det jo mest praktisk at jeg tar den på kvelden... *prøver å konkludere*

Så om jeg tar sprøytene kl 21å kvelden, så gjenstår det nå

4 days 20 hours 23 minutes 55 seconds or

1 weekend or

4 days or

116 hours (77 waking hours) or

6 983 minutes or

419 034 seconds

:sjarmor:

Vil tro dagene frem til sprøytestart går raskt.

Skal også ta ibruk den andre spray-flaske nå i morgen, tror jeg.

Snakket med St.Olavs og fikk høre at jeg kunne bruke en flaske i lengre tid enn de 14 dagene som stod i pakningsvedlegget. Jeg har brukt den første i 16 dager nå.

Fremdeles gjenstår det "ganske mye" i flaska, så jeg tror nok det er nok til i morgen også - i allefall de to sprayene før skolestart. Så tar jeg kanksje den nye flasken til kvelds, eller noe...

Eller jeg sparer den til fredag.

Er jo bare positivt å "utnytte" hver lille rest i flaskene, for da slipper jeg kanksje å kjøpe enda en flakse...

Om jeg bruker neste flaske også i 17 dager (og jeg bruker denne i en dag til), så har jeg spray t.o.m. 18. april... Forhåpentligvis har uttak vært da *krysser fingrene

___

Nå må jeg nok komme meg i seng derosm jeg skal komme meg opp i morgen (om 5 timer) :-?

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Misforsto litt jeg........ :oops:

Ved det første forsøket så tok jeg sprøytene kl. 20:00, samtidig som dagens 2. spraydose. Greit å ikke ha for mange klokkeslett å holde styr på. Ved det andre forsøket så tok jeg sprøytene kl. 10:00, for da hadde jeg ikke nesespray men nedregulering i sprøyte form. Etter lang tids vurdering, så fant jeg ut at det var greiest. (Skulle se Ringenes Herre - Atter en Konge på kino, og kunne ikke ha noe av at sprøyte tiden krasjet med filmen. :wink: ) Ikke noe problem å ta sprøytene på toalettet på jobb.

Du må finne det tidspunktet som skaper minst stress og problemer for deg. Og tenk gjerne på ting du vet du skal i dagene fremover. Vil det krasje med noe som gjør at det vil bli "umulig" å ta sprøyten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...