Gå til innhold

Verste du kan få i julegave?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hater å få bilder av andres barn, eller noe som barna deres har laget i barnehagen. Jada, de synes sikkert det er koselig og personlig, men det er ikke noe jeg har lyst til å ha stående framme. Det passer absolutt ikke inn med noe annet jeg har, og jeg er ganske opptatt av interiør. Dermed blir det slik at jeg må lete det fram og sette det en synlig plass dersom jeg vet de kommer på besøk. Skikkelig irriterende. 

Ellers liker jeg ikke å få andre pyntegjenstander, hvis det ikke er noe spesielt jeg har ønsket meg. Stearinlys og servietter er greit nok, de kan brukes opp og trenger ikke oppbevares i skap. 

Jeg elsker å få ting som barn har laget selv. Et år fikk jeg en tegning som barnebarnet mitt på 4 år hadde tegnet. Hun hadde tegnet seg selv, sine søsken, foreldre, bestforeldre samt hunden og katten. Dette er noe av det fineste jeg har fått og det henger i glass og ramme på veggen i stuen + at jeg har skannet det inn på maskinen, slik at jeg har det for ettertiden.

 

Anonymkode: 233e9...80a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig ikke noen finner på å gi meg "nips" for å sette i hylla. Jeg har nok ting som opptar plass. Er heller ikke fan av geiter... Dvs. veldedige gaver. Gi for all del til en god sak, men ikke involver meg i din gave. 

Heldigvis er de fleste klar over min aversjon mot pynteting så det er sjelden jeg får noe slikt. 

(Telys og lys kan jeg imidlertid gjerne finne under treet, for det er slikt som faktisk blir brukt, -og ikke minst brukt opp ;)  ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nesten litt redd for å kjøpe gaver når jeg leser her, men jeg forstår jo hva folk mener :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke skrevet ønskeliste siden jeg var liten, så da kan jeg heller ikke bli misfornøyd over noe av det jeg får(folk vet jo ikke hva jeg ønsker meg). Jeg har også en veldig liten familie og vennekrets, så får ikke så mange gaver heller. Det er tanken som teller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjerteformete smykker. Det er litt kjipt å få smykker du i utgangspunktet aldri ville valgt ut selv, mens dine slektninger på samme alder, men motsatt kjønn får penger. 
Er takknemlig, men setter mer pris på penger jeg kan spare enn smykker som jeg har helt like av

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 språklig psykologtime inkluder veiing,konst måling og en alv som maser på høyre siden av hodet mitt. 

Anonymkode: e94a0...44a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tells og røkelseholdere....jeg har for mange og trenger ikke fler

Bodylotion o.l-don't need it..

Ting med skrift på "bowl of joy" "home is where the heart is" "cup of coffee"osv....tacky.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver virkelig voksne mennesker ønskelister?? Hva med å sette pris på tanken bak gaven?

JA, og takk og lov for det. Det sparer så mye tid og da vet jeg at vedkommende vil få noe som er ønsket. Det er ikke alltid så lett å finne ut hva man skal gi til andre, og da er det en liten veiledning helt perfekt. Det vil ikke si at man må holde seg til listen, men at det er et fint utgangspunkt. Jeg skriver liste kun fordi de nærmeste konsekvent spør meg om hva jeg ønsker meg. Hva mener du man skal svare da? Ingenting? "Finn det ut sjæl". Selv om man har en ønskeliste vil det da ikke si at man ikke setter pris på tanken bak gaven. 

Selv er jeg ikke særlig begeistret for gavekort til veldedige formål (med mindre det er spesifisert på forhånd) da jeg ikke vil bli påtvunget å støtte et gitt formål (mulig er heller ikke dette et formål jeg ønsker å støtte), men jeg foretrekker heller dette enn å få gaver jeg ikke bruker (slik som kosmetikk fra butikkjeder, nips etc). Da er det bedre at noen faktisk får bruk for disse pengene. Jeg synes imidlertid det er greit at den det gjelder selv sier ifra at de kan donere til et gitt formål dersom de ønsker å gi gave. Dette er vel mer vanlig i store bursdagsselskaper. 

Anonymkode: c7f69...dc5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sende ut en ønskeliste blir for meg det samme som å si "enten kjøper du dette, eller så vil jeg ikke ha noe". Utakknemlig, og ikke det julen handler om i mine øyne.

Merkelig at voksne mennesker holder seg med ønskelister til jul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nesten litt redd for å kjøpe gaver når jeg leser her, men jeg forstår jo hva folk mener :P

Haha, så søt du er :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sende ut en ønskeliste blir for meg det samme som å si "enten kjøper du dette, eller så vil jeg ikke ha noe". Utakknemlig, og ikke det julen handler om i mine øyne.

Da er det din tolkning det er noe galt med. Ikke de som skriver ønskeliste. En ønskeliste er en liste med noe en ønsker seg. Det er ikke en kravsliste. For min del er jeg opptatt av at mottakeren skal bli glad for det jeg gir og at det ikke noe overflødig eller noe som er uønsket, og da er en ønskeliste perfekt, men det er tydeligvis ikke særlig viktig for alle. Det er da virkelig ingen som gir en ønskeliste til noen som ikke har spurt vedkommende hva de ønsker seg. 

Anonymkode: c7f69...dc5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen min får hvert bidig år et innrammet bilde av niesen vår. Vi har sikkert flere innrammede bilder av hun enn våre egne barn rundt om i huset. Det verste er at rammene er grusomme, ala shabby chic stil med "angel" eller "love". De første årene fikk vi bilde av datteren og niesen vår sammen (som kanskje er et mer naturlig motiv å gi bort til oss),  men svigerinnen vår valgte konsekvent uheldige bilder av datteren vår (hun blunket, hadde dobbelthake, såg en annen vei), mens niesen vår satt der plettfri. I år har vi gitt beskjed at vi ikke ønsker gaver (les;vi har nok bilder).

Anonymkode: 28774...b28

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke noe glad i å få hud produkter. Jeg har veldig vanskelig hud og tåler nesten ingenting. Gavepakke fra Cubas, apotek osv tåler jeg ikke. Pluss jeg bruker ikke produkter som er testet på dyr. Jeg er veldig kresen på parfyme. Som regel synes jeg billig parfyme lukter vondt.

Jeg er heller ikke noe glad i gavekort  (kanskje litt sær der) men synes det er kjedelig og upersonlig. 

Ellers er jeg takknemlig og glad for alt jeg får :) 

Hva liker ikke du å få? 

Anonymkode: b8898...526

Jeg er nok sær, men jeg er glad for alt jeg får enten det koster 1 kr, eller 1000. Hjemmelaget eller kjøpt, gitt med hjerte eller ikke. 
Og dette fordi det er en gave. Jeg synes folk er bortskjemte og kravstore. Og det er slike som deg og andre som gjør at folk gruer seg for å kjøpe gaver.

Anonymkode: 0c5a0...41e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som alle snakker om ønskelister så må jeg nevne en morsom hendelse. Jeg var vel rundt 9 år gammel og mamma hjalp meg med ønskelisten, hun mente at jeg trengte pysjamas og da ble det pysjamas øverst på ønskelisten. Endte med at jeg fikk 7 forskjellige pysjamaser til jul. Neste år skrev jeg øverst på ønskelisten "ikke flere pysjamaser", motsatte ønskelister fungerer fint :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nesten litt redd for å kjøpe gaver når jeg leser her, men jeg forstår jo hva folk mener :P

Men som du ser er det mye som går igjen. :) Det som går igjen er vel greit å holde seg unna, men slike spesifikke gaver enkeltpersoner ikke ønsker seg trenger man ikke å ta til seg i like stor grad (med mindre det er helt absurd da). 

Kosmetikk er som regel greit å holde seg unna med mindre man vet nøyaktige produkter vedkommende liker. Dette sier vel egentlig seg selv, men alle jenter har vel fått kremer, lipglosser eller diverse fra butikkjeder? De aller fleste har bestemte produkter de bruker, og da blir andre produkter i varierende kvalitet ofte ikke brukt. Tanken bak er selvsagt god, men de fleste klarer vel å strekke seg litt lenger for å vite hva mottakeren vil bli glad for å få. 

Ellers er veldedighetsgavekort, bilder av perifere familiemedlemmer, nips og sånt greit å holde seg unna. 

Jeg er veldig opptatt av at mottakeren skal bli glad for det jeg har pønsket på. Det er veldig greit å ta utgangspunkt i spesifikke julegaveønsker, men hvis ikke dette er nevnt må en gjøre litt ekstra innsats. Det viktigste er å tenke på hva mottakeren vil bli glad for å få. Vil mottakeren bli glad for en glitterbodylotion fra H&M (gitt at personen er over 12 år)? Kommer mottakeren til å bruke den? 

Anonymkode: c7f69...dc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Støvsamlere hater jeg!! Alle som kjenner meg vet at jeg tenker praktisk og vil derfor ikke ha pyntesaker til hjemmet!


Gavekort er bra, sokker likeså. Forbruksvarer liker jeg å få. Ikke alle dusjsåper er like god lukt på, men akk det går. En mindre dusjsåpe for meg å handle inn selv. Alt går på grisen :P

Anonymkode: 7500b...388

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok sær, men jeg er glad for alt jeg får enten det koster 1 kr, eller 1000. Hjemmelaget eller kjøpt, gitt med hjerte eller ikke. Og dette fordi det er en gave. Jeg synes folk er bortskjemte og kravstore. Og det er slike som deg og andre som gjør at folk gruer seg for å kjøpe gaver.

Anonymkode: 0c5a0...41e

Hva er gleden i å gi noe en person ikke kan bruke? Man er ikke bortskjemt eller kravstor fordi man helst ikke vil ha diverse hudprodukter man uansett ikke kan. Hva med å legge seg selv litt til side og fokusere litt mer på hva mottakeren vil få glede av? Er det ikke det julen dreier seg om da? Å spre glede? Enkelte glemmer dette i sin egen selvopptatthet, men hva er gaven da egentlig? Bare et prinsipp? Gavmildhet dreier seg om langt mye mer enn bare å plukke ut noe og ofre litt penger. Det handler om å pønske ut hva man kan gjøre for å glede venner og familie. Av og til kan man bomme litt, og de fleste butikker er så greie at det går an å bytte, men de aller fleste blir glade for en gave med mye omtanke bak. Det trenger heller ikke være dyrt eller koste penger i det hele tatt. En liten oppmerksomhet er bedre for de fleste enn nips av ymse kvalitet. 

Anonymkode: c7f69...dc5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å få ting som barn har laget selv. Et år fikk jeg en tegning som barnebarnet mitt på 4 år hadde tegnet. Hun hadde tegnet seg selv, sine søsken, foreldre, bestforeldre samt hunden og katten. Dette er noe av det fineste jeg har fått og det henger i glass og ramme på veggen i stuen + at jeg har skannet det inn på maskinen, slik at jeg har det for ettertiden.

 

Anonymkode: 233e9...80a

Jeg kan forstå det om det er fra barn man har en nær relasjon til. Men jeg har ikke tantebarn, barn eller barnebarn. Det jeg har fått er fra barna til venninnene mine, og selv om de er søte, så bryr jeg meg ikke om å ha "kunsten" deres på veggen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, og takk og lov for det. Det sparer så mye tid og da vet jeg at vedkommende vil få noe som er ønsket. Det er ikke alltid så lett å finne ut hva man skal gi til andre, og da er det en liten veiledning helt perfekt. Det vil ikke si at man må holde seg til listen, men at det er et fint utgangspunkt. Jeg skriver liste kun fordi de nærmeste konsekvent spør meg om hva jeg ønsker meg. Hva mener du man skal svare da? Ingenting? "Finn det ut sjæl". Selv om man har en ønskeliste vil det da ikke si at man ikke setter pris på tanken bak gaven. 

Anonymkode: c7f69...dc5

Jeg mener en kan svare oppriktig om en spør deg først. Å skrive liste hinter om forventninger til de rundt deg. Det er en uting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...