Gå til innhold

Joggesko-vanskelig å finne den riktige!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har som tidligere nevnt her i forumet en prolaps nederst i ryggen akkurat nå som ikke kan opereres men som ikke blir frisk av seg selv heller! Jeg skal nå bli forflyttet til et sykehus/rehabiliteringssenter der de er eksperter på rygg og de krevde at jeg skulle ha nye joggesko til trening!

Kravene var: god støtte til foten/ankelen

god demping

halvmyk såle

enkel og ta av og på

Ja så tok jeg med meg krykkene for å ut og handle da!

Hjelpe meg sier jeg bare!!

Var på et stort kjøpesenter i Oslo med tre sportsbutikker. I alle butikkene var det forholdsvis unge gutter som var ekspeditører, og alle var for det første nesten sure fordi jeg ikke skulle springe maraton i skoene men de nektet også å hjelpe til med å finne et forholdsvis rimelig alternativ.

I havet av merker så så det ut til at Asics,Nike og Addidas var de eneste "godkjente" i deres mål,de fleste med priser opp til 2-3-4 tusen

Å kjøpe sko til 2-3 tusen var for meg litt vel drøyt når jeg kun skulle ha de til fyseoterapitrening. Jeg trengte ikke løpesko,aerobicsko,basketsko,eller innesko type "håndballsko". Makan til sure,ubehjelpelige gutter som skulle prakke på meg det dyreste de hadde i butikken selv om jeg helt klart sa fra hva jeg ville ha!

I den siste butikken kom det endelig en gutt jevngammel med meg (ca.25-så han var ung han også),han kom med en gang med et par sko som vi trodde kostet ca. 1600 noe som var overkommelig. Han mente de burde være bra til forsiktig rolig trening men de var også gode til løping når den tid kom,de var på tilbud sa han og kostet 690,-. han forklarte og hjalp meg å prøve. Jeg kjøpte dem men fant ut etter å ha gått på senteret at de var litt små, jeg fikk byttet dem uten et kny til en større størrelse! Nå er jeg kjempe fornøyd!

Er det bare meg som synes det er vanskelig å finne frem i havet av treningsutstyr der man fort kan kjøpe feilkjøp?? Alle merkene,holdbarheten og alt dette. Neste gang blir det ski-dress,men jeg gruer meg allerede!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå på Løpelabb i Oslo (Grensen). De er spesialister i å finne riktig sko for din løpestil og dine plager. Så finner du sko der og kjøper de på G-sport en dag de har salg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, Løplabbet - ingen over, ingen ved siden. de har tredemølle, speilkasse og et hav av erfaring og kompetanse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde som Tusenfryd sa her for en stund siden og fikk kjempegode sko!

Et merke jeg aldri hadde hørt om, og derfor sikkert ikke hadde tenkt på å kjøpe i en annen butikk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...