Cata Skrevet 6. november 2010 Forfatter #4221 Skrevet 6. november 2010 (endret) Trøtt. Var på nettverksamling langt uti hutiheiti i går. Interessant og hyggelig, men som sagt: langt vekk. Kom hjem så seint på kvelden at for meg var det blitt natt. Hadde flaks og fikk "lurt" kollega til å kjøre, så jeg slapp. Det var jo veldig kjekt. Men er passe trøtt i trynet i dag, for ikke å snakke om øynene. Linsebruk fra kl . 7 om morgenen til langt på kveld merkes. Hadde jo med briller så kunne byttet, men tok sjansen ettersom det ikke begynte å svi eller noe, men kjenner i dag at det ble lang dag. Tenker det blir brilledag i dag ettersom jeg bare skal være hjemme så får øynene hvilt og luftet seg litt. Endret 6. november 2010 av Cata
Kamikatze Skrevet 6. november 2010 #4222 Skrevet 6. november 2010 Øyelufting høres kjekt ut. Åpnet mine såvidt for å håne vekkerklokka, men er ikke offisielt oppe før nå. Det mangler ennå to kaffekopper før jeg blir umannevondsk, men jeg feiker fryd og idyll her jeg sitter. Om litt skal jeg i dusjen for en kjapp hjernevask, deretter blir det minste motstands vei til kjøpesenteret for å fylle kjøleskapet. Heldigvis mørkner det fort her nord nå, så jeg slipper å forholde meg til dag. Synes vi avholds burde få slippe fyllesyke... Er du frisk nå, eller er du fremdeles snurt over at doktor'n ikke tok smaksprøvene sine?
Cata Skrevet 6. november 2010 Forfatter #4223 Skrevet 6. november 2010 Jeg er frisk. Fremdeles litt snurt -så lenge jeg ble sendt til trippelundersøkelse så mener jeg den burde vært trippel og ikke bare dobbel, men siden fastlegen også sa det var greit, så er det greit for meg også. Var tross alt fastlegen som sendte meg avsted. Hadde jeg fremdeles hatt like mye ubehag som for 3 uker siden så hadde jeg nok vært mer kranglevoren, men siden det har bedret seg fysisk så gidder jeg ikke.
Cata Skrevet 6. november 2010 Forfatter #4224 Skrevet 6. november 2010 Møkkatelefoner! Mine foreldre har sagt opp den vanlige fasttelefonen og gitt seg inn på telefonabonnement via kabelselskap. Resultatet merket jeg straks, masse skurr og skrap på linja. Nå er det blitt enda verre. De to siste gangene jeg har snakket med dem så har det vært "ventetid" på linja, dvs. det tar et par sekunder fra jeg har snakket til de hører hva jeg sier - og omvendt. Fryktelig irriterende. Begynte jo å lure på om det var iPhone'n som hadde slått seg helt vrang, enda den funker fint på andre samtaler så jeg kommanderte dem til å slå på mobilene sine og testringte. Myyyye bedre - setningene kom i allfall fram på øyeblikket, selv om mor meldte om litt "blikkbokstendenser" når jeg snakket. Pokkers telefonlookalikeløsning...
Kamikatze Skrevet 7. november 2010 #4225 Skrevet 7. november 2010 (endret) De kan kanskje få noen med peil til å se på innstilt foretrukket modulasjon og tildelt båndbredde og prioritet? Nuff said... Har hatt gleden av strekke feltkabel og leke meg med gamle telefonapparater. Det var ikke bedre før. Telefon har alltid vært rævva, men tydbart. Men har de bredbånd, har de PC, har de PC har de Skype, messenger eller annet, som kan gi dere "gratis" samtale i hifi-kvalitet, om dere gidder. Til tross for at jeg romsterer rundt på kvinneguiden er jeg rimelig sikker på at jeg ikke er en kvinne. Beviset kom i går og i formiddag. Jeg har fri, og kan utmerket sitte i ro og tenke noen timer, eller sitte og fylle kjeften med chilinøtter foran en dårlig komedie, uten å føle det minste snev av dårlig samvittighet for ikke å farte rundt å oppleve ting, og være sosial, og sånn. Jeg feirer min manndom med ostepop og sjokolademelk, og straks nytrukket kaffe. Edit: Ups, nå snakket jeg meg helt bort... God helg, for pokker! Hehehe! Endret 7. november 2010 av Kamikatze
Cata Skrevet 7. november 2010 Forfatter #4226 Skrevet 7. november 2010 (endret) De kan kanskje få noen med peil til å se på innstilt foretrukket modulasjon og tildelt båndbredde og prioritet? Nuff said... Men har de bredbånd, har de PC, har de PC har de Skype, messenger eller annet, som kan gi dere "gratis" samtale i hifi-kvalitet, om dere gidder. Muligens kan de, men de vil ikke. Jeg er visst den eneste som sliter så mye med den telefongreia. Skype ville jeg slitt voldsomt med å lære dem tror jeg, og for øvrig så virker ikke "breibandet" lenger etter overgang til dusteabonnement og de får ikke tak i installatøren. Han svarer nemlig ikke på telefon. Siden de synes det er skummelt bare å slå på PC så tviler jeg på at de installerer modem selv... (Og meg er det lite hjelp i på 100 mils avstand sånn omtrent). Til tross for at jeg romsterer rundt på kvinneguiden er jeg rimelig sikker på at jeg ikke er en kvinne. Beviset kom i går og i formiddag. Jeg har fri, og kan utmerket sitte i ro og tenke noen timer, eller sitte og fylle kjeften med chilinøtter foran en dårlig komedie, uten å føle det minste snev av dårlig samvittighet for ikke å farte rundt å oppleve ting, og være sosial, og sånn. Jeg feirer min manndom med ostepop og sjokolademelk, og straks nytrukket kaffe. Ehm....er jeg mann liksom!? Jeg fikser også chilinøtter og komedie, tenk. Sjokolademelk og kaffe også. Og til nød ostepop, men ikke sammen med sjokolademelk . Jeg kan til og med sette meg ned og gjøre absolutt ingenting. <- *kjefter på katta for å ha sådd tvil om min kjønnsidentitet* Nåvel, muligens det hjelper på identiteten å si at jeg har bakt brød i dag. Og sveipa over gulv (eh...robotstøvsuger og tørrmopp er kanskje ikke overbevisende...? ) Og varmet resten av den hjemmelagete kjøttsuppa fra forrige helg. (Schlæpp off - den har vært i fryser'n) Før det hadde jeg en times rusletur på stranda i nydelig sol. Dette er definitivt min årstid med klare fine dager og mørke kvelder med levende lys på bordet og innekos. Endret 7. november 2010 av Cata
Cata Skrevet 8. november 2010 Forfatter #4227 Skrevet 8. november 2010 (endret) Slutt på sol! I dag snødde det som bare rakker'n. Det fikk uante konsekvenser. På vei hjem fra jobb sneia jeg innom den lokale Intersport og kom ut igjen med 1 stk. dunjakke. Innrømmer ærlig at jeg ikke kler det plagget veldig, men akkurat den jeg endte med så ikke så verst ut på. Selv med fleecegenser under så er det forbasket kaldt å gå ut og sette seg i bilen om morgenen og vinterjakke(r ) egnet for å slomse avsted til jobb har jeg faktisk ikke. Dvs. jeg har en, men den er forbeholdt fryktelig mange minus, for den er som ei halv dyne. Så det ble kjøp. Man kan neppe skryte av elegant Cata når jeg i morgen labber avsted i dun og Sorel, men til gjengjeld blir det en varm Cata. Og varm Cata = fornøyd Cata om vinteren. Endret 8. november 2010 av Cata
Kamikatze Skrevet 8. november 2010 #4228 Skrevet 8. november 2010 Okei? Så hvis jeg forstår deg rett, så er du en hott chick uansett årstid, men ønsker deg bil av polarfleece?
Cata Skrevet 8. november 2010 Forfatter #4229 Skrevet 8. november 2010 Okei? Så hvis jeg forstår deg rett, så er du en hott chick uansett årstid, men ønsker deg bil av polarfleece? Næh, holder lenge med dobbeltpolstret OnePiece
Cata Skrevet 9. november 2010 Forfatter #4230 Skrevet 9. november 2010 (endret) Jeg er blitt sveisen! Vil ikke påstå jeg har verdens beste frisør, men flink er hun i allfall. Utseendet er forbedret veldig mange hakk de siste to timene. Og så føles det jo så godt å være nyklipt, i allfall når alt var vokst ut av fasong og jeg så ut som noe i retning av et mislykka lykketroll. Eneste minus er at etter dagens klipp så forsvant såpass mye av kamuflasjestripene fra i sommer at nå ser jeg virkelig at jeg begynner å bli en gammel dame. Lurer på om jeg like gjerne burde farge håret grått og skaffe meg stokk - bare sånn for imagens skyld :klø: ? Skal i allfall ha i noe farge neste gang, men tviler på at jeg ender med å velge grått . Jeg kan gjerne være ung og lovende litt til, jeg. Vinterskoa (Sorel) er nede fra loftet, så jeg holdt meg god og varm i begge ender både på vei til jobb og på vei til frisør i dag. Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær. Endret 9. november 2010 av Cata
Cata Skrevet 13. november 2010 Forfatter #4231 Skrevet 13. november 2010 Har vært mekaniker i dag! I går morges da jeg satte meg i bilen begynte den omstendelig å forklare meg at "fjernkontrollen" snart var tom for strøm i batteriet. Jaha, fjernkontroll? Tenk det. Men med min strålende intelligens så skjønte jeg jo at det var "klikkepånøkkelenforååpnedøra" funksjonen de mente. (Fjernkontroll gir helt feil assosiasjoner, men jeg klarer ikke finne på noe bedre.) Det kan jeg så gjerne tro, for den har ikke vært mye villig til å virke i det siste. Den begynte å slarke i sommer, men trodde jo de byttet batteri da jeg hadde bilen til service (det gjorde de forrige gang, nemlig). Ikke det at den har virket særlig mye bedre etter det, så jeg trodde kanskje det var noe feil med mekanismen. Vel, kort prosess i dag. Virker overkill å dra på verkstedet for noe sånt så jeg fant ut at den lokale "Expert" butikken måtte da ha batteri som passet. Dermed ble det operativt inngrep på bilnøkkel, og batteri ble omsider fisket ut. Skru opp nøkkel = enkelt, få ut batteri fra kretskort = ikke fullt så enkelt. Jeg lette som bare rakker'n etter hvor jeg skulle få løsnet batteriet. Til slutt tok jeg den enkle løsningen: dytte det ut fra metallklemmene det satt under. Nå er nytt batteri plassert og jeg er spent på om det kommer til å virke bedre. Veldig greit å kunne avstandslåseopp bildøra nå på vinteren. Turen til Expert medførte litt annet hodebry også. De har inne komfyr med induksjonstopp til en svært overkommelig pris. Vil ha! (Kan noen komme og kverke min gamle komfyr fra 1985 takk?)
Cata Skrevet 16. november 2010 Forfatter #4232 Skrevet 16. november 2010 I dag har jeg prøvd meg på minusprosjekt de luxe. Jeg vet av lang erfaring at hjemmetrening ALDRI funker her i gården. Jeg har rett og slett ikke tålmodighet. Samtidig har jeg i mange år hatt lyst til å prøve Tai-Chi, dels fordi det skal være avstressende og dels fordi jeg er stokk stiv og jeg innbiller meg at det er bra tøyning. Men er det noen som driver med det her i ødemarka? Å neiiiiida. Så kom jeg på den geniale idé at det måtte jo finnes instruksjonsDVD om det, så her for noen dager siden ble det bestilt en. Jeje, har nå testet ut og øvelsene er fine, de. Strekker som bare det og selv om jeg er klønete så det holder så er det ingenting som overbelaster. Må bare krysse fingrene for at jeg gidder stå foran TV'n og føle meg dum lenge nok til at jeg får trent inn dette programmet. I så fall kan det jo være at jeg gidder ta det drøye kvarteret det tar å gå gjennom øvelsene på DVD'n et par ganger i uka. *håpe* Men sånne TV-øvelser er grusomt kjedelige. Var ikke verdens mest inspirerende DVD heller, for å si det mildt. Men OK, det skal få en sjanse. Jeg lover! Er ellers i "handle dyrt" modus. Har nå veldig lyst på ny komfyr og har gått til det alvorlige skritt å begynne å samle brosjyrer. Induksjonstopp er et must, og tydeligvis varmluftstekeovn. Men hva i huleste heiteste skal jeg velge? Det som ligger på sjekkelista nå er Gorenje, Siemens og Bosch, hvorav Gorenje faktisk ligger best an i mitt hode. Lurer på om jeg lar meg lure av en fin brosjyre, eller om den komfyren jeg har sett på der faktisk er bedre enn de to i tilsvarende prisklasse fra de andre produsentene? Synes den jeg har linket til er den fineste, og så liker jeg det brosjyren sier om "Aqua clean" og at stekeovnen visstnok skal være god å bake brød og gjærbakst i pga. et eller annet som jeg ikke begriper det fnøtt av. Reklamens makt?
Kamikatze Skrevet 17. november 2010 #4233 Skrevet 17. november 2010 Reklamens makt. De gjør ingenting annet enn å tilføre maten varme. Ei fyrstikk og etpar trepinner gjør egentlig samme nytten og gir maten bedre smak, men soter mer, da... På den annen side så (jfr. 1985-komfyren) har sånne ting lang levetid, så prisen delt på antallet levedager blir uansett ikke ukristelig. Men hvorfor denne induksjonsfetishen? Du har vel ikke småunger i huset?
Cata Skrevet 17. november 2010 Forfatter #4234 Skrevet 17. november 2010 Reklamens makt. De gjør ingenting annet enn å tilføre maten varme. Ei fyrstikk og etpar trepinner gjør egentlig samme nytten og gir maten bedre smak, men soter mer, da... På den annen side så (jfr. 1985-komfyren) har sånne ting lang levetid, så prisen delt på antallet levedager blir uansett ikke ukristelig. Men hvorfor denne induksjonsfetishen? Du har vel ikke småunger i huset? Fyrstikk og trepinner kan også føre til mangel på tak over hodet og økt forsikringspremie. Løsning utgår. Hvorfor ikke induksjon? Trenger vel ikke ha småunger for å kjøpe det, vel? I såfall har mine induksjonsanbefalende kolleger noen avleggere jeg ikke vet om. Med induksjon kan jeg skru ned varmen og plata "hører etter" i motsetning til en vanlig støpejernsplate som naturlig nok er noe treg.
Kamikatze Skrevet 17. november 2010 #4235 Skrevet 17. november 2010 Vel, induksjon er ennå dyrere. Du må muligens skifte ut kokekar om de du har ikke er induksjonsready. Og størst nytte av det har småbarnsforeldre, siden kokesonen aldri blir varm. Men det blir jo metallet i kokekaret, dog ikke så hett som ei plate. Tror heller ikke jeg ville gått for gammeldagse kokeplater, men er mer enn fornøyd med keramisk topp. De har også termostat istedenfor bryter. Men smaken er som baken... Noen liker halm, andre liker laken
Cata Skrevet 17. november 2010 Forfatter #4236 Skrevet 17. november 2010 Vel, induksjon er ennå dyrere. Du må muligens skifte ut kokekar om de du har ikke er induksjonsready. Og størst nytte av det har småbarnsforeldre, siden kokesonen aldri blir varm. Men det blir jo metallet i kokekaret, dog ikke så hett som ei plate. *og så kan det være nyttig for oss som har en lei tendens til at tingene koker over en liiiiiten smule * Kokekarutbytting begynte for et par år siden. Da jeg likevel ville ha et par nye gryter så kjøpte jeg induksjonsbrukbare mens jeg først var på handler'n. Må kanskje kjøpe en eller to til etterhvert, men er ikke sånn at jeg står på bar grytebakke.
Kamikatze Skrevet 17. november 2010 #4237 Skrevet 17. november 2010 Jammen da er det bare å dure i vei til elektrodealeren, da.
Cata Skrevet 17. november 2010 Forfatter #4238 Skrevet 17. november 2010 Vente til etter neste uke tenker jeg. Skal reise vekk på fredag og er ikke hjemme igjen før langt uti uka. Har for en gangs skyld reiserute sånn at jeg kan kombinere jobb med helgebesøk hos familie.
Cata Skrevet 4. desember 2010 Forfatter #4239 Skrevet 4. desember 2010 Nå er det like før jeg sier opp kontrakten med 2010 på generelt grunnlag. Så mye sjau på et år kan jeg ikke minnes. Dro på en ukes jobbreise, med innlagt svipp innom mine foreldre helga før. Begge i fin form, selv om de bannet over kaldværet. Hadde hyggelig helg der før jeg dro videre på jobboppdrag. Først et møte her - så fly ørti mil videre og nytt møte der. Så hjem. Blæ! Men for en gangs skyld gikk turen uten komplikasjoner. Kom hjem torsdag for en uke siden. Fredag ringte jeg mine foreldre, -rutinetelefon. Min far var ikke helt i slag med vondt i rygg og mage, men magen har han alltid hatt plager med og ryggen kunne fått en kink da han var ute og lettet på bilpanseret for å plassere en batterilader. Lørdag morgen viste det seg at det var veldig feil. Sent på kvelden hadde han fått brist i hovedpulsåren og blitt sendt med ambulansefly til et større sykehus enn det som er der foreldrene mine bor. Har vært en altfor spennende uke, men nå ser det faktisk ut til at det går litt bedre heldigvis. Uansett hvor gammel og etablert man er, så har man ikke lyst til å miste sine foreldre. Det passer liksom aldri.
Kamikatze Skrevet 5. desember 2010 #4240 Skrevet 5. desember 2010 Så du har ikke satt av tid i filofaxen? Hvis det kan være til trøst, hevder konspirasjonsteoretikerne at 2012 blir verre. Cherry up, chin too. Går greit denne gangen også. Hvis det hjelper, har jeg det ganske fælt jeg også, før kaffetrakteren får gjort jobben sin. Men nå hører jeg ufine indikasjoner på at det skjer ting på kjøkkenet, så nå er du snart alene om misærene igjen. Skit skjer, som de sier utomlands...
Fremhevede innlegg